|
کدخبر: 134314

واکسن کرونا با چه قیمتی به ایران می‌ آید؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی تکنسین‌های دارویی از احتمال واردات واکسن کرونا تا پایان سال به ایران خبر داد و گفت: هنوز قیمت این واکسن برای ایرانی‌ها مشخص نیست. اما گویا دولت برای واردات این واکسن در حال مذاکره است.

سبک زندگی واکسن کرونا با چه قیمتی به ایران می‌ آید؟

سه روز گذشته بود که چین و امریکا از موفقیت‌آمیز بودن ساخت واکسن کرونا خبر دادند. بر اساس اعلام شرکت فایرز امریکا « این واکسن در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. همچنین در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی‌ای مشاهده نشده است و درخواست خود برای دریافت تاییدیه جهت تولید انبوه این واکسن را به سازمان غذا و دارو امریکا ارائه کرده است.»

حال با توجه به خبر تولید واکسن کرونا توسط دو شرکت چینی و امریکایی، سوال مردم این است که این واکسن‌ها چه زمانی به‌دست ایرانی‌ها می‌رسد و قیمت نهایی آن چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا هنوز مشخص نیست

رئیس کانون انجمن‌های صنفی تکنسین‌های دارویی در پاسخ به پرسش بالا می‌گوید: با سرعت گرفتن روند تولید واکسن کرونا احتمالا واکسن کرونا تا پایان سال به کشور وارد شود و این دارو به‌دست ایرانی‌ها برسد.

به گفته هادی ابوی هنوز قیمت این واکسن برای ایرانی‌ها مشخص نیست.

دولت در حال مذاکره برای واردات واکسن کرونا

هر چند هنوز زمان دقیق واردات واکسن کرونا به ایران مشخص نیست امیرحسین معینی زندی، نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو هم نسبت به واردات این واکسن به ایران اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: بخش‌خصوصی از میزان واردات این واکسن اطلاعی ندارد؛ چرا که برای واردات واکسن کرونا دولتمردان در حال مذاکره هستند.

حال باید منتظر ماند و دید که وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا چه تمهیداتی در نظر گرفته‌ است؟

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    مگه اون امریکابه ایران واکسن میده خودشون ویروس وپخش کردن خودشون هم واکسن وپیدا ک ردن خدا لعنتش ون کنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها