|
کدخبر: 155474

بررسی نوسانات بازار مسکن / اجاره بها ۴۰.۹ درصد رشد کرد + نمودار

مرکز آمار می گوید: متوسط قیمت زمین در تهران در یکسال منتهی به پاییز امسال حدود ۲.۲ برابر شده است.در همین بازه ی زمانی اجاره بها نیز ۴۰.۹ درصد رشد کرده است.

راه و مسکن بررسی نوسانات بازار مسکن / اجاره بها ۴۰.۹ درصد رشد کرد + نمودار

قیمت زمین در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد رشد کرده است ،از بهار ۹۸ به بعد این نرخ رشد نقطه ای بالاترین نرخ رشد ثبت شده است.همچنین متوسط اجاره بها در تهران متری ۶۲ هزار تومان در پاییز امسال گزارش شده است.این در حالی است که در پاییز سال گذشته متوسط اجاره ی بهای هر متر واحد مسکونی در تهران ۴۴ هزار تومان بوده است.

زمین+نمودار

۲.۲ برابر شدن قیمت زمین در تهران

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تهران در پاییز امسال ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۰۹ متر بوده است.متوسط قیمت زمین در تهران نسبت به پایان تابستان جاری ۱۸.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبلی حدود ۱۲۰ درصد رشد داشته است.به بیان دیگر قیمت زمین در تهران در طول یکسال گذشته حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

پس از بهار ۹۸ که رشد نقطه به نقطه ی ۱۷۴ درصدی به ثبت رسید ،بالاترین رشد نقطه ای قیمت زمین در تهران متعلق به پاییز سال جاری است.کمترین رشد نقطه ای از بهار سال گذشته تا اکنون متعلق به زمستان ۹۸ با ۴۳ درصد رشد است.

روند نزولی رشد نقطه به نقطه ی اجاره بها در پاییز

متوسط مبلغ قیمت اجاره ی ماهانه در تهران در پاییز امسال متری حدود ۶۲ هزار تومان است ،برای مثال یک واحد مسکونی ۷۰ متری در تهران به طور متوسط ماهانه ۴ میلیون ۳۴۰ هزار تومان است.رشد متوسط اجاره بها در تهران در پاییز امسال نسبت به پایان تابستان ۳.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد بوده است.

روند رشد نقطه ای در پاییز جاری نسبت به رشد نقطه ای تابستان روند نزولی به خود گرفته است.بالاترین رشد نقطه به نقطه ی اجاره بها در تهران در حدود سه سال گذشته متعلق به زمستان ۹۷ با حدود ۱۴۲ درصد رشد است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها