|
کدخبر: 152126

گسترش نیوز گزارش می دهد:

هشدار به خریداران خودروی sx۵ فردا موتورز / آنچه شما نمی‌دانید!

بازار خودروی ایران به دلایل مختلف از جمله عدم واردات و کمبود تنوع تبدیل شده به یکی از بهترین محل ها برای عرضه خودروهای چینی، آن هم مدل هایی که بعضا قابل دفاع نیستند و در کشور سازنده نیز شکست خورده اند.

خودرو هشدار به خریداران خودروی sx۵ فردا موتورز / آنچه شما نمی‌دانید!

مدت هاست که عرضه خودروهای چینی در کشورمان انجام می شود. در این میان از مدل های نسبتا معروف گرفته تا آن هایی که بی نام و نشان هستند در کشور فروخته شد. مردم نیز به دلیل نبودن تنوع لازم، قیمت بالای محصولات وارداتی و کیفیت پایین خودروهای داخلی مجبور به خرید این محصولات هستند. این در حالی است که بعد از خرید با مشکلات مختلفی از جمله عدم پاسخگویی شرکت عرضه کننده، چالش تامین قطعات و همچنین فروش به صورت دست دوم مواجه می شوند.

اخیرا شرکت فرداموتورز اقدام به پیش فروش محصولی با نام sx۵ کرده است. این خودرو در حقیقت از برند دانگ فنگ و نام مدل اصلی آن joyear x۵ است. اما آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟ آیا می توان به شرکت عرضه کننده اعتماد کرد؟ آیا بعد از خرید با مشکل فروش به صورت دست دوم مواجه می شویم؟

خودرویی گمنام!

پاسخ به این سوالات تا حدودی سخت است چرا که هنوز این خودرو به صورت گسترده وارد بازار ایران نشده و اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست. اما بد نیست نگاهی به عملکرد این خودرو از لحاظ فروش در کشور سازنده آن یعنی چین داشته باشیم. نکته اینجاست که هرچقدر در زمینه جست و جو در اینترنت وارد باشید نیز اما اطلاعات خاصی درباره این خودرو پیدا نمی کنید و نهایتا می توانید تصاویر و مشخصات فنی آن را مشاهده کنید. همین مورد نشان می دهد که با یک خودروی پرطرفدار و معروف مواجه نیستیم.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر به سراغ آمار فروش این خودرو رفت. حتی آمار فروش دقیقی نیز از آن منتشر نشده است. آنطور که به نظر می رسد بهترین میزان فروش این خودرو در ماه نوامبر ۲۰۱۷ رقم خورده که حدود ۱۳ هزار دستگاه بوده است. این برای کشوری به عظمت و با جمعیت چین بسیار پایین به نظر می رسد. بر همین اساس می توان گفت که x۵ دانگ فنگ خودروی موفقی حتی در کشور سازنده نیز نبوده است. 

دانگ1

پیشرانه ضعیف

حال می خواهیم سراغ بخش فنی خودرو برویم. دانگ فنگ x۵ قرار است با پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه شود. شاید شما هم با مشاهده این عدد و با توجه به شاسی بلند این خودرو انتظار یک پیشرانه توربو داشتید اما از توربو خبری نیست. پیشرانه این خودرو به صورت تنفس طبیعی است و حداکثر توان ۱۲۲ اسب بخار را ارائه می دهد. بنابراین حتی با یک شاسی بلند پرقدرت نیز مواجه نیستیم. 

اعلام اطلاعات نادرست

حال شاید بخواهید درباره وزن این خودرو بدانید و این که پیشرانه مورد نظر می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؟ نکته جالب اینجاست که شرکت فرداموتورز وزن این خودرو را در کاتالوگ ۱۳۵۰ کیلوگرم اعلام کرده است. این در حالی است که با جست و جو در منابع غیرفارسی متوجه می شوید که وزن این خودرو ۱۵۹۲ کیلوگرم اعلام شده است. به نظر می رسد که یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی برای خودرویی با این وزن به شدت ضعیف باشد و در آینده مشکل ساز شود.

فرداموتورز1

جمع بندی

با در نظر گرفتن تمام مواردی که در خصوص دانگ فنگ x۵ گفته شد دوباره شاهد عرضه یک خودروی چینی ناموفق در بازار ایران هستیم. خودرویی که حتی مشخصات آن به درستی توسط شرکت عرضه کننده آن اعلام نشده و ممکن است بسیاری از خریداران نیز از آن اطلاع نداشته باشند. با توجه به این که امکان عرضه خودروهای وارداتی در کشور میسر نیست بهتر است شرکت های عرضه کننده محصولات چینی سراغ مدل هایی بروند که جواب خود را پس داده اند و فروش موفقی در کشور خود داشته اند. 

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • ساسان ارسالی در

    اقا هر بنجلی به ما بفروشند میخریم چون ما خریم البته بلا نسبت خر که حیوانی باهوش است و دوبار در یک چاله نمی افتد

  • ناشناس ارسالی در

    خر کسیه که میریه به ماشین هایه ساخت ایر انخودرو و سایپا تن میده و بدون اینکه حتی از نزدیک این خودرو رو دیده باشه میاد نظ ر میده و متن مینویسه کاملا کور کورانه و با جهت گیری که کاملا مشخصه حتی دو صفحه د رباره تاریخچه این شرکت نخونده و البته که تمام خودرو های ایرانی و ایران دارن با ق یمتی چند برابر بازار جهانی فروخته میشین ولی خاص این ماشین نیست بلکه در تمام بازا ر هاست و واقعا باید تاسف خورد که حتی بدو ن ذره ای تفکر به نقد میپردازیم

    • ناشناس ارسالی در

      ببین حتی نمیدونی کدوم شرکت تولیدش میکنه داری میگی یکی خره؟ خودت خری که نمی فهمی! !!!!

  • عشق sx5فردا ارسالی در

    اتفاقا با توجه به قیمتش خودرو بسیار خوب و با سواری نرم بوده و در سر بالایی بعضی مواقع در اتومات کم میاره می زنی دستی مثل عقاب می‌ره . من خیلی راضی ام.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها