|
کدخبر: 122706

آخرین جزییات از تحویل خودروهای معوق خودروسازان

کل تعهدات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در ۱۷ شهریور ماه معادل ۷۴۷ هزار و ۵۴۰ دستگاه و تعهدات معوق به میزان ۱۰۸ هزار و ۷۴۶ دستگاه می باشدکه این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸ و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش ارایه شده از سوی دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت به کمیته خودرو، تمام تعهدات و تعهدات معوق شرکت ایران خودرو ۳۶۶ هزار و ۳۰۲ دستگاه و ۳۸ هزار و ۹۱۲ دستگاه می‌باشد که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۸ و ۷۹ درصد کاهش نشان می دهد.

کل تعهدات و تعهدات معوق شرکت سایپا در حال حاضر ۳۸۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه و ۶۹ هزار و ۸۰۴ دستگاه می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ و ۷۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش ساخت داخل توسط سازمان ایدرو در مجموع در میزهای ساخت داخل برگزار شده ۱۵۴ پروژه برای ۲۸۲ قطعه با حجم قرارداد به میزان ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان منعقد شده است که تاکنون ۸۳ پروژه به تولید انبوه رسیده و کاهش ارزبری بر اساس تیراژ یک سال تولید ۳۴۳ میلیون یورو و کاهش ارزبری محقق شده تا کنون ۸۰.۳۸ میلیون یورو می باشد.

اجرای ۱۰ طرح فروش برای بیش از ۲۷۷ هزار دستگاه خودرو

تاکنون ۱۰ طرح فروش برای ۲۷۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اجرایی شده است.

در این بین شرکت ایران‌خودرو از مجموع تعهدات ایجاد شده طی ۲ طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۲۹ هزار دستگاه، تاکنون ۲۷ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است و شرکت سایپا از ۱۰ هزار دستگاه تعهد ایجاد شده در یک مرحله فروش فوق‌العاده ۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه را تحویل داده است.

منبع: شاتا

ارسال نظر