|
کدخبر: 121873 شروین اشیدری

فروش فوق العاده ایران خودرو مشمول واریز ۱۰ درصد وجه می‌شود؟

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت به گسترش نیوز خبر داد: فروش فوق العاده فعلی ایران خودرو مشمول شرط جدید در خصوص واریز ۱۰ درصد وجه هنگام ثبت نام نمی‌شود.

خودرو فروش فوق العاده ایران خودرو مشمول واریز ۱۰ درصد وجه می‌شود؟

جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخیر کمیته خودرو اظهار کرد: کسانی که در طرح فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو ثبت نام می‌کنند ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام در حسابی واسط واریز می‌کنند، زیرا اگر مبلغی اخذ نشود تعداد ثبت نام‌ها زیاد خواهد شد.

این مورد به عنوان یک شرط جدید در فروش فوق العاده خودروسازان مطرح شد. در همین هنگام فروش فوق العاده جدید ایران خودرو برای ۵ محصول از روز پنج شنبه ۲۰ شهریور شروع شده بود. بنابراین سوالی مطرح می‌شود که آیا این دور از فروش فوق العاده شامل این شرط می‌شود یا خیر؟ برای پیگیری این موضوع خبرنگار گسترش‌ نیوز به سراغ سهیل معمارباشی، مدیر کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت رفت و موضوع را جویا شد.

معمارباشی

معمارباشی در این خصوص اظهار کرد: فروش فوق العاده ایران خودرو قبل از جلسه اخیر کمیته خودرو انجام شد. بنابراین فروش فوق العاده فعلی مشمول واریز ۱۰ درصد وجه نمی‌شود. با این حال با شرکت صحبت می‌کنیم و هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است تاکید سرپرست وزارت صمت این است که حتما کاری کنیم تقاضا حتی در بخش ثبت نام مدیریت شود.

جلوگیری از تقاضای کاذب

وی ادامه داد: در این فروش‌های فوق العاده افراد ثبت نام می‌کنند و می‌گویند اگر برنده شدند پول خودرو را تهیه می‌کنند. اما آنها بعد از برنده شدن نمی‌توانند پول را فراهم کنند در نتیجه یک تقاضای کاذب ایجاد می‌شود. برای این که مصرف‌کنندگان واقعی که قصد خرید خودرو دارند ثبت نام کنند چنین شرطی گذاشته شده است. بنابراین برای فروش فوق العاده فعلی ایران خودرو به احتمال زیاد این شرط گذاشته نخواهد شد. این مورد را حتما به صورت اطلاعیه به مصرف‌کنندگان می‌رسانیم.

سود به ۱۰ درصد مبلغ تعلق می‌ گیرد؟

مدیر کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در پایان اشاره کرد: در زمینه واریز ۱۰ درصد وجه ۲ کار می‌شد انجام داد. یکی این که پول به حساب خودروسازان واریز شود و در این مدت از مبالغ بتواند استفاده کند و افراد اگر برنده نشدند به حساب آنها واریز شود. اما در خصوص این شرط حساب واسط نزد بانک‌ها وجود دارد که پول فقط آنجا می‌ماند و بلوکه می‌شود تا تعیین تکلیف شود فرد برنده شده یا خیر؟ این نکته را نیز باید گفت که فاصله بین زمان ثبت نام و قرعه کشی حدودا ۳ روز است. در نتیجه می‌توان گفت با توجه به این که پول نزد خودروسازان نیست بنابراین بحث تعلق سود نیز مطرح نخواهد بود.

  • ایوب ادمی ارسالی در

    درخواست سواری سمند

  • اسحق روزافروزی ارسالی در

    آقا چند کار میشود کرد که شما انجام نمی د هید هم در مورد ماشین و هم خانه در مورد م اشین اعلام کنید که کسی حق ندارد ماشین صف ر را بیش از بیست الی n درصد سود سند بزند و در مورد پلاک تا یک سال تعویض پلاک نشو د و ... ایرانی دوست دارد تا هموطنانش مرت ب دچار سر در گمی باشد .

  • مسعود ارسالی در

    تقاضای کاذب کدام است؟،اخذ ده درصد بلا اش کال نیست لیکن باید همان روز اعلام نتایج به حساب ثبت نام کنند ای که برنده نشده عو دت گردد.

  • محسن ارسالی در

    بلاخره ما نفهمیدیم. پول باید بریزیم ب حساب یا ن. بعد قرعه کشی.

  • ناشناس ارسالی در

    لررل

  • مهدی ارسالی در

    اگر برنده نشدیم تکلیف چیست پول بعد از چند روز عودت می گردد .؟؟؟؟؟این روزهایی که پول ها تو حساب واسطس سودش به چه کسی تعلق می گیره
    یه حساب سر انگشتی کنید
    خودرو از 80 تومان تا 100 تومان
    میانگینشو بگیریم میشه 90 میلیون که 10درصدش میشه 9 میلیون تومان
    میانگین ثبت نام های دوره های قبل4450000 نفر بوده
    42750000000000 این میشه واریزیهای مردم !!!!!!
    4275000000000 این میشه سود یک روزش!!!!!
    منطقیه ؟؟؟؟!!!!!!
    دارن جبران کسری بودجه رو از جیب من و شما فراهم میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    بالاخره برای شرکت در قرعه کشی باید پول ب ریزیم؟ اگه نریزیم تو قرعه کشی نیستیم؟ به چه شماره حسابی باید بریزیم؟ اخه موقع ثب ت نام اصلا شماره حساب نداد

  • بهروز ارسالی در

    ده درصدرو فعلن قرارنیست بریزیم یه پیشنها ده که احتمالن بعدن لحاظ خواهدشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها