|
کدخبر: 119520 شروین اشیدری

گسترش نیوز گزارش می دهد:

خودروی جان سخت روسی در راه ایران + تصاویر و قیمت

به نظر می‌رسد که خودروی جدید روسی از برند یوآز با نام پاتریوت قرار است در آینده راهی بازار ایران شود.

خودرو خودروی جان سخت روسی در راه ایران + تصاویر و قیمت

سال گذشته در یک برهه زمانی ناگهان با صحبت های یکی از کارشناسان خودرو بحث ورود خودروهای روسی به کشور پیش کشیده شد. تا چندی قبل خبری از ورود این محصولات به کشور نبود ضمن این که واردات خودرو نیز بسته است. اما دوباره مدتی است که صحبت ورود خودروهای روسی به بازار ایران به صدر خبرهای خودرویی برگشته است. آنطور که به نظر می‌رسد شرکتی به نام سروش دیزل که در زمینه محصولات دیزلی هیوندای در ایران فعالیت داشته نمایندگی برند یوآز (uaz) روسی را گرفته است. حال چه خودرویی از این برند برای بازار ایران در نظر گرفته شده است؟

پاتریوت یا جان سخت روسی!

طبق صحبت هایی که شده احتمالا یک خودروی شاسی بلند با نام پاتریوت قرار است در ایران تولید شود و اقدامات لازم برای آن نیز انجام شده است. اطلاعات دقیق تری هنوز در دسترس نیست اما در این مطلب قصد داریم بیشتر با این شاسی بلند روسی آشنا شویم؟ همچنین به این سوالات نیز پاسخ خواهیم داد که آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟ امکانات و قیمت آن به چه صورت است؟ با گسترش نیوز همراه باشید:

پاتریوت یک شاسی بلند سایز متوسط است که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و جای محصول دیگری از این کمپانی با نام simbir را گرفت. با توجه به این که پاتریوت از قطعات با کیفیت‌تر، فضای بیشتر و قابلیت ‌های آفرود بهره مند بود انتظار می‌رفت که به فروش خوبی در روسیه دست پیدا کند. این نکته را نیز باید گفت که در آن زمان قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز کمتر از ۱۵ هزار دلار بود. یوآز توانست در سال ۲۰۰۷ تعداد ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند.

پاتریوت۹

یو آز در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که می خواهد نسخه ای خاص و با تعداد محدود به مناسبت ۷۰ سالگی این کمپانی به تولید برساند. این نسخه تفاوت هایی در زمینه طراحی داخلی و خارجی نسبت به نمونه های معمولی داشت. در سال ۲۰۱۲ نیز این برند روسی نسخه ای با ظاهر به روز تر از پاتریوت را تولید کرد که در آن شکل و شمایل داشبورد کاملا تغییر کرده بود. این نکته را نیز باید گفت که یوآز پاتریوت را در نسخه های مختلف دیزل، بنزینی و همچنین به صورت پیکاپ تولید کرد.

بهبود مشخصات فنی

اما آن نسخه ای که قرار است در ایران تولید شود چه مشخصاتی دارد؟ تقریبا ۲ سال قبل یکی از سایت های مطرح خودرو تست درایو مدل ۲۰۱۹ پاتریوت را انجام داد. در ادامه به جزئیات این تست درایو خواهیم پرداخت.

به طور کلی تغییراتی که روی پاتریوت از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ صورت گرفت بسیار زیاد نبوده بلکه شاهد چراغ های دید، گریل به روز رسانی شده و کمی تغییرات در کابین هستیم. اما در بخش فنی یوآز از پیشرانه ۲.۷ لیتری پرقدرت با توان ۱۵۰ اسب بخار استفاده کرده است که تا حدودی می تواند کم و کاستی ها در سایر بخش ها را جبران کند. چرا که نسبتا با یک شاسی بلند پرقدرت مواجه خواهید شد. آنطور که در این تست ها اعلام شده پاتریوت توانسته از نظر آفرود و حرکت با دنده های سنگین به خوبی از پستی و بلندی های مختلف عبور کند و سربلند باشد.

پاتریوت۱۰

این خودرو می‌تواند در مدت زمان ۱۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک شاسی بلند آفرودر معقول به نظر می‌رسد. در نسخه قبلی رسیدن به این سرعت زمان حدودی ۲۰ ثانیه نیاز داشت که به لطف بهره گیری از پیشرانه با توان بیشتر و کاهش وزن خودرو شاهد کم شدن این زمان هستیم. یوآز برای این خودرو یک گیربکس دستی ۵ سرعت در نظر گرفته است. این گیربکس نسبت به نسخه های قبلی بهبود پیدا کرده و دیگر شاهد ایراداتی از جمله لرزش دسته دنده نیستیم. البته این نکته را باید گفت که گیربکس اتوماتیک نیز برای این خودرو عرضه شده است و شاید در ایران نیز با همین گیربکس اتوماتیک که از نوع ۶ سرعت است تولید شود. لازم به ذکر است که پاتریوت از سیستم چهارچرخ متحرک نیز به صورت استاندارد بهره می برد و مجهز به قفل دیفرانسیل عقب است.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد یوآز تلاش کرده تا بتواند نظر مشتریان خود را بیش از پیش جذب کند. در این راستا پاتریوت نسبت به نسخه های قبلی از پیشرانه قوی تر، سیستم تعلیق با کمک فنر های نرم تر اما عمر بالاتر، بدنه مقاوم تر و دستگیره های در ضخیم تر و همچنین پوشش رنگ بهتری استفاده کرده است. در این زمینه نیز باید گفت که پوشش رنگ این خودرو از نوعی است که نسبت به خوردگی مقاومت بالایی دارد. این نکته را نیز باید گفت که پاتریوت برای کارکرد در شرایط آفرود و آب و هوای بسیار سرد روسیه ساخته شده است و به نوعی حکم جیپ را برای روس ها دارد. بنابراین می توان گفت که این خودرو از لحاظ دوام بخش های فنی شرایط خوبی خواهد داشت.

پاتریوت۱۱

امکانات و طراحی داخلی

هر چند که پاتریوت در زمینه فنی عملکرد قابل قبولی دارد اما در بخش امکانات و طراحی داخلی شرایط متفاوت است. این خودرو از کابینی بهره می برد که در اکثر بخش های آن از پلاستیک خشک و نسبتا کم کیفیت استفاده شده است و خبری از تکنولوژی های جدید و به روز نیست. این خودرو در بخش امکانات رفاهی به مواردی نظیر صندلی های چرم، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دید عقب، دو ایربگ، دی لایت، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ آلومینیومی و نمایشگر لمسی ۷ اینچ بهره می‌برد.

پاتریوت۴

قیمت

قیمت این خودرو در ایران هنوز مشخص نیست چرا که اطلاعات زیادی از آن وجود ندارد. اما این خودرو در روسیه یک محصول ارزان قیمت محسوب می‌شود که نرخ پایه آن حدود ۱۱ هزار دلار است. با این تفاسیر اگر نرخ آزاد دلار را حدود ۲۳ هزار تومان حساب کنیم قیمت این خودرو باید چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان باشد. اما هنوز نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط پراید منکه غیرتم اجازه نمیده پرایدمو عوض کنم

  • نیما ارسالی در

    مدیران ودولتمردان ایرانی مسلمان جماعت او نم از نوع به اسما شیعه که لکه ننگی در تا ریخ شیعه هستند فقط در ظاهر شیعه در باطن از یهودی هم بدترند بیاد این ماشینو 250 م لیون بدهد اقا ما به 400 ملیون هم راضی هس تیم این انسانهای طماع وسیری ناپزیر حول و هوش 1 ملیارد قالب نکنند اصلا مرد نیستند . سیاست قاجار چقدر در مملکت ما خریدار دا رد احتکار گران فروشی تملق وچاپلوسی .اینه ا موج مهاجرت سرمایه داران ویا حتی الان م یانه سرمایه دار را به کشور ترکیه و یا مه اجرت نخبگان را به دیگر کشورها میبینند ون میتونند کاری کنند کشور با رشد منفی جمعیت ی وپیری مواجه هست از برنامه های 20 ساله بعد ایا از ایرانی قدرتمند سراغ خواهید گر فت اگر پیامبر عظیم والشان از شعب ابی طال ب سرافراز بیرون امد به خواست خدا و درست بودن یارانش الان چه کسی را سراغ دارید . دنیا دنیای سیاست ودغل است در ظاهر یه نطق ی در باطن یه عملی دیگر.

  • حسن ارسالی در

    هر کس به فکر واردن خورودراین زمان از رو سیه باشد .اون لیاقت ریس جمهوری ایران راد ارد

  • ناشناس ارسالی در

    بهترین کار دادو ستد و تجارت از زمان پیامبر اسلام (ص ) بوده .عیب ندارد مافعلا دزد زیاد داریم جهت اصلاح اونها نیاز به واردات خودرو از گشور دوست هستیم .مردم عزیزخودمان را به دست دلال بی دین نسپاریم

  • ناشناس ارسالی در

    اگه از غرب وحشي وارد كنيم نه تنها حرف وح ديثي درش نيس بلكه مايه افتخار هم هس

ارسال نظر