|
کدخبر: 119343

افزایش قیمت روغن موتور خودرو در راه است؟

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدماتی سازمان حمایت با اشاره به ناقص بودن مدارک تولیدکنندگان روغن موتور برای افزایش قیمت، گفت: آمار تولید و توزیع هر هفته دریافت شده و اجازه فروش بیش از قیمت درج شده داده نمی شود.

خودرو  افزایش قیمت روغن موتور خودرو در راه است؟

وحید منایی در خصوص تعیین تکلیف درخواست افزایش قیمت تولید کنندگان روغن موتور اظهار داشت: سه شنبه هفته گذشته جلسه ای با حضور رئیس انجمن تولید کنندگان روغن موتور برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای بررسی درخواست افزایش قیمت هر کالایی، داشتن مستندات و مدارک قانونی مرتبط با افزایش قیمت، الزامی است، بنابراین، به دلیل نقص مدارک، بررسی درخواست افزایش قیمت روغن موتور انجام نشد و قرار است مدارک خود را تکمیل کنند و سپس برای بررسی مجدد ارائه کنند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: پس از ارائه مدارک لازم به سازمان حمایت و بررسی آن در صورت تأیید، گزارش کارشناسی به ستاد تنظیم بازار برای بررسی و تأیید نهایی ارائه می شود.

منایی در پاسخ به این سوال که آیا برای تکمیل نواقص مهلتی گذاشته شده، گفت: مهلتی که گذاشته نشده ولی برای اینکه به نتیجه برسند، سعی می کنند در اسرع وقت این نواقص را تکمیل کنند.

دستور به استان ها برای توزیع روغن موتور با قیمت مصوب

وی در خصوص فروش روغن موتور با قیمت پایین از سوی تولید کننده و فروش با قیمت بالا و ایجاد بازار سیاه نیز تأکید کرد: به طور هفتگی آمار تولید و به خصوص توزیع روغن موتور از سوی نمایندگی ها را بررسی می کنیم و به ۳۱ سازمان صنعت استانها اعلام کرده ایم که باید بررسی کنند تا دریافت و توزیع با رعایت کامل قیمت های مصوب انجام شود.

معاون نظارت بر کالاهای اساسی و خدماتی سازمان حمایت خاطر نشان کرد: هر مصرف کننده ای که برای خرید روغن موتور به تعویض روغنی ها و یا نمایندگی های فروش مراجعه می کند، در صورتی که با قیمتی بالاتر از قیمت درج شده روی قوطی های روغن خریداری کردند، تخلف بوده و حتما به سازمان صنعت استان ها و یا سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا سریع رسیدگی و برخورد لازم با گران فروشی انجام شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر