|
کدخبر: 144818

مرگ یک نفر بعداز تزریق واکسن کرونا

مقامات سوئیسی روز چهارشنبه اعلام کردند یکی از افرادی که در میان نخستین دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در این کشور بود، درگذشته است.

جامعه مرگ یک نفر بعداز تزریق واکسن کرونا

درباره اینکه آیا مرگ این فرد با تلقیح واکسن ارتباط داشته است یا نه توضیحی ندادند.

یک سخنگو در این باره گفت: «ما از این مورد آگاه هستیم» و افزود این مورد به سوئیس مدیک، سازمان ناظر دارویی سوئیس، ارجاع شده است.

این کانتون سوئیس جزئیاتی درباره این واقعه از جمله فاصله زمانی میان تزریق واکسن و مرگ این شخص ارائه نکرده است.

لوسرن محل نخستین واکسیناسیون های کرونا در سوئیس است که از هفته گذشته شروع شد و در آن یک دوز واکسن کرونای شرکت های فایزر و همکار آلمانی اش، شرکت بیونتک عمدتا به سالمندان تزریق شد.

سوئیس تابه حال ۱۰۷۰۰۰ دوز واکسن کرونای فایزر دریافت کرده است و انتظار می رود از آغاز سال آینده این میزان به ۲۵۰۰۰۰ دوز در ماه افزایش یابد.

واکسن فایزر و بیونتک تنها واکسن تاییدشده تا به حال در سوئیس است. این واکسن که آزمایش آن در ده ها هزار نفر عوارض جانبی خطرناکی نشان نداده است، در آمریکا و بریتانیا نیز مجوز مصرف اضطراری گرفته و در اتحادیه اروپا هم تایید مشروط برای ورود به بازار را دریافت کرده است.

میلیون ها دوز این واکسن اکنون در سراسر جهان تزریق شده است. تا به حال چند نفر پس از تزریق واکسن های فایزر/بیونتک و مدرنا دچار واکنش آلرژی شدید شده اند، اما این عوارض به سرعت درمان شده اند

 

منبع: رکنا

ارسال نظر