|
کدخبر: 130741

بایدن آرای خاکستری را تصاحب می‌کند یا ترامپ؟

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی اهمیت آرای خاکستری را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار داد.

بین‌الملل بایدن آرای خاکستری را تصاحب می‌کند یا ترامپ؟

علی بیگدلی در خصوص آرای خاکستری و اینکه کدام حزب آن را تصاحب می کند گفت: اغلب کسانی که جزو رای دهندگان خاکستری حساب می شوند، به دموکرات ها نزدیک ترند. دموکرات ها متعلق به مناطق جنوبی آمریکا هستند که در گذشته اغلب کشاورز و کارگر و ضدبرده داری بوده اند. موضوع رای خاکستری به این شکل است که این آرا به سمت هرکسی که برود، معمولا او در انتخابات برنده است.

اما به طور سنتی این قشر به دموکرات ها تمایل بیشتری دارند. در آمریکا یک درصد به بقیه حکومت می کنند. آنها اغلب ثروتمند و بسیار مذهبی هستند. و ترامپ مورد حمایت آنهاست. این قشر از زمان ریگان پدیدار شده و بر روی انتخابات در ایالات متحده اثر می گذارند. اما به جز این دسته، گروه هایی از جمهوری خواهان هستند که قدرت دارند و به خاطر نوع رفتار ترامپ، از او فاصله گرفته اند و حمایتش نمی کنند.  چیزی که ترامپ از آن می ترسد این است که این گروه به رقیب بپیوندند و شکستش رقم بخورد.

وی همچنین درباره اینکه آیا معرفی نامزد دیگری از حزب دموکرات به جای جو بایدن آیا می توانست احتمال برد آنان را افزایش دهد گفت: 

بایدن پیرمردی است که سابقه طولانی در عرصه سیاست داشته، در ارتش بوده و بعد همیشه به عنوان سیاستمدار فعالیت کرده است. اینها پشتوانه او هستند که می توانند از بایدن یک رئیس جمهور برای آمریکا بسازند. در آمریکا نظام سیاسی بر روی قدرت و ثروت پایه گذاری شده و قانون اساسی هم برای سفیدپوستان ثروتمند نوشته شده به همین دلیل عقلانیت چندان اهمیتی ندارد.

هر دو حزب در ایالات متحده ایدئولوژی خاصی ندارند و تنها به فکر منافع خود هستند. تفاوت آشکاری بین دموکراسی در آمریکا با اروپای غربی وجود دارد و دموکراسی در ایالت متحده کامل نیست. به همین دلیل کسانی هم که انتخاب می شوند، اندیشه ورز نیستند.در این کشور طبق آمار سی در صد از آمریکایی ها نمی دانند که چه کسی رئیس جمهور است. به همین خاطر به مسائلی در روند انتخابات اشاره می شود که اولا کاربرد داخلی دارند و بعد اینکه مردم عادی آنها را در زندگی خود لمس می کنند.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر