|
کدخبر: 327897

خبر بد برای کاربران ارز دیجیتال | ETF این رمزارزها تایید نمی شود

درصد تایید شدن ETF ارزهای دیجیتال اغلب به تصویب قانونی توسط قانون‌گذاران آمریکایی بستگی دارد که این ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار تلقی نکنند؛ چنین موضوعی در حال حاضر با قانون‌گذاری‌های ایلات متحده همخوانی ندارد.

اقتصاد خبر بد برای کاربران ارز دیجیتال | ETF این رمزارزها تایید نمی شود

جی‌ پی‌ مورگان با اشاره به نظر سفت‌‌و‌سخت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که اغلب ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار می‌‌داند، تردید دارد که این کمیسیون ETF ارزهای دیجیتالی مانند سولانا (SOL)، ریپل (XRP) و شیبا اینو (SHIB) را قبول کند.

در حالی که در روزهای اخیر تحولات مثبتی در فضای ETFهای کریپتویی، مانند تایید ETF اتریوم رخ داده است، جی پی مورگان، هنوز در مورد شانس SEC برای تایید ETFهای مشابه برای سولانا، ریپل و شیبا اینو تردید دارد.

موضع جی‌ پی‌ مورگان درباره تایید ETF ارزهای دیجیتال

نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، مدیر اجرایی و استراتژیست ارشد بازار در جی‌ پی‌ مورگان، با اشاره به تایید اخیر ۸ صندوق ETF اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این تصمیم را با توجه به بحث‌های جاری در مورد طبقه‌‌بندی اتریوم به عنوان اوراق بهادار، «کش‌دار» توصیف کرد.

نیکولاس تاکید کرد از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکثر ارزهای دیجیتال دیگر را اوراق بهادار می‌‌داند، بعید به نظر می‌‌رسد که به زودی شاهد تایید ETF‌های مرتبط با سولانا و شیبا اینو باشیم. او در این باره توضیح داد:

با توجه به موضع قاطع‌‌تر کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به اتریوم، ما فکر نمی‌‌کنیم که این کمیسیون حتی فراتر رفته و ETF‌های سولانا و دیگر ارزهای دیجیتال را تایید کند.

همانطور که نیکلاس اشاره کرد، احتمال تایید ETF این ارزهای دیجیتال بیشتر به تصویب قانونی توسط قانون‌گذاران آمریکایی بستگی دارد که این ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار تلقی نکنند؛ چنین موضوعی در حال حاضر با قانون‌گذاری‌های ایلات متحده همخوانی ندارد.

آیا تایید ETF برای XRP و SHIB در راه است؟

همزمان، جامعه شیبا اینو در حال پیشرفت برای ایجاد ETF اختصاصی است؛ شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama)، فردی که در توسعه اکوسیستم شیبا اینو نقش داشته، به طور ضمنی به امکان‌پذیر بودن تایید ETF برای SHIB اشاره کرده است.

علاوه بر این، در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۴۰۲)، در وبسایت Change.org درخواستی خطاب به مایکل سوننشاین، مدیرعامل گری‌ اسکیل، برای بررسی راه‌ا‌ندازی ETF اختصاصی برای شیبا اینو ثبت شد؛ این درخواست زمانی صورت گرفت که تقاضا برای ETF‌هایی که ارزهای دیجیتال مختلفی مانند سولانا و XRP را دنبال می‌‌کنند، در حال افزایش بود.

به طور مشابه، سرمایه‌‌گذاران ریپل (XRP) هم پرونده حقوقی در حال جریان بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ریپل را که برای توسعه بیشتر ابزارهای مالی مبتنی بر XRP حیاتی است، به دقت زیر نظر دارند. با وجود این، همچنان مسائل حقوقی وجود دارد که امکان تایید ETF برای XRP را با ابهام مواجه می‌‌کند، اما برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، به نتیجه آن خوش‌بین است.

از سوی دیگر، تحلیلگران دیگری مانند جفری کندریک (Geoffrey Kendrick) از استاندارد چارترد (Standard Chartered) بر این عقیده‌ا‌ند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، توکن‌‌هایی مانند XRP را به دلیل شباهت‌های فناوری‌شان به اتریوم، اوراق بهادار تلقی نمی‌‌کند.

همزمان با تایید ETF‌های اتریوم، بحث‌‌هایی در مورد آینده ETF‌ها برای سایر ارزهای دیجیتال مانند سولانا و XRP مطرح شده و نظرسنجی انجام‌‌شده توسط یک اعتبارسنج دفتر کل XRP نشان داد که ۶۶٪ از شرکت‌‌کنندگان انتظار دارند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار تا سال ۲۰۲۵، ETF برای XRP را تایید کند. این دیدگاه با نظر استاندارد چارترد که انتظار تایید ETF‌های SOL و XRP را تا همان سال دارد، همسو است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها