|
کدخبر: 326855 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

ضایعات انباری قیمتی شد / کاغذ باطله چند خریداری می شود؟

ضایعات انباری این روزها قیمت بالایی پیدا کرده و افراد بسیاری مشغول به خرید این اجناس هستند. گفته می شود که این لوازم قیمت بالایی دارند و خرید و فروش به صورت توافقی خواهد بود.

اقتصاد ضایعات انباری قیمتی شد / کاغذ باطله چند خریداری می شود؟

قطعا برای همه ما پیش آمده است که گاهی اوقات، انباری خانه را نظافت کنیم و دستی به سر و گوش آن بکشیم. در این بین، لوازمی که اهمیت بالایی دارد و برایمان ارزشمند است کنار گذاشته و سایر لوازم که ضایعات منزل را در گوشه ای دیگر قرار می دهیم. این لوازم برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است و آن را خریداری می کنند. لوازمی مانند قابلمه های کهنه و یا کتاب و کاغذ هایی که دیگر به کارمان نمی آید. عمده این کتاب ها درسی هستند و مربوط به دوران تحصیل و بخش دیگر مجله و روزنامه هایی هستند که در طول زمان روی هم انباشته شده اند. افرادی که این لوازم را خریداری می کنند، نرخ کیلویی آن ها را به ما می گویند و خلاصه سر قیمت به توافق می رسیم.

خرید-ضایعات۵

آگهی های بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که افراد به خرید ضایعات منزل و انباری مشغول هستد. در یکی از این آگهی ها عمده وسایلی که خریداری می شود، ضایعات، خرده ریز انباری ،آهن الات، دروپنجره، خرید کاغذ باطله ،کتاب ،دفتر، زونکن،گلاسه، روزنامه خرید مس،کابل، الومینیوم، دینام،سیم روکشدار،باطری و ... است. خریدار در آگهی درج کرده است که این وسایل را به صورت کیلویی خریداری می کند. بابت هرکیلو نیز مبلغ ۱۴ هزار تومان پرداخت می کند.

خرید-ضایعات

آگهی بعدی در ارتباط با خرید کاغذ و کتاب های درسی بود که خریدار قیمت هر کیلو را ۸ هزار تومان مطرح می کند. در این آگهی، خرید سی دی هم مطرح شده اما برای آن قیمتی را در نظر نگرفته است. این فرد کیس کامپیوتر، مانیتور تلویزیون قدیمی سی دی ظروف روحی، مسی و این قبیل از اجناس را نیز خریداری می کند. لازم به ذکر است که کاغد باطله و روزنامه باطله در این آگهی ها بیشتر خریدار دارد و بین کیلویی ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

خرید-ضایعات۲

یکی دیگر از این آگهی های خرید ضایعات مربوط به لوازم اداری بود. در این آگهی درج شده است که انواع کاغذباطله، روزنامه، مجله، کتاب، فرم اداری، گلاسه رل،زونکن قفل زونکن تجهیزات اداری و وسایل وخرده ریزانباری را به صورت شبانه روزی به همراه باسکول درب منزل خریداری می کند. قیمت مورد نظر برای هر کیلو از این لواز م را ۸ هزار و ۵۰۰ تومان مطرح کرده است.

آهن قیمت بالایی دارد

آگهی ها کم کم به سمت لوازم سنگین وزن رفت و خریدار ضایعات ساختمان هم پیدا کردیم. این شخص در آگهی، درج کرده است که انواع ضایعات ساختمانی مانند آهن و چدن و آلمینیوم را خریداری می کند و اصولا بار سنگین می خرد. لوازمی مانند شوفاژ، خرده ریز موتورخانه، انواع تانکر آب و این قبیل اجناس، توسط او خریداری می شود. قیمت هرکیلو آهن و چدن و به طور کل ضایعات، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

خرید-ضایعات۳

خرید لوازم دیگری مانند مس و آلمینیوم نیز در این سایت آگهی شده است که مس بالا ترین قیمت را دارد. به عنوان مثال، هرکیلو مس در این آگهی مبلغ ۵۲۰ هزار تومان خریداری می شود و گفته شده است که این قیمت با قیمت درب کارخانه برابری می کند. همچنین کابل های بزرگ مانند کابل برق که در آن مس وجود دارد نیز قیمت بسیار بالایی دارند.

یکی از شیوه های خرید ضایعات، میدانی است و بیشتر رانندگان وانت این کار را انجام می دهند. صدایی که هر روز به گوشتان می رسد ( خرید ضایعات، آهن آلات، لوازم منزل ) افرادی هستند که به شغل خرید ضایعات منزل و انباری و ادارات مشغول هستند. اصولا این افراد با خرید لوازم چوبی میانه خوبی ندارند و فقط لوازم آهنی خریداری می کنند. قیمت مصوب هم ندارند و باید با آن ها حسابی چانه زد تا قیمت به صرفه ای بدهند. گاهی اوقات هم با شما کنار نمی آیند و از خرید پشیمان می شوند. بیشتر این افراد سمسار هستند و لوازمی مانند تلویزیون و یخچال و فرش می خرند و عده ای دیگر ضایعاتی را خریداری می کنند که قابل تبدیل به محصول دیگری باشد.

کاغذ-باطله

آمار نشان می دهد که در کشور ما ضایعات بسیاری وجود دارد هر شخص که به این کار مشغول است، می تواند ماهانه ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد. درآمد این کار انتها ندارد و بسته به توان شخص دارد. ممکن است با فعالیت بیشتر در شبنه روز، درآمد بالاتر هم برود.

بسیاری از ضایعات به صورت مزایده فروخته می شوند و حجم بسیار بالایی دارند. عمده آن ها، نخاله و ضایعات ساختمانی هستند که قیمت گذاری شده و به بالاترین پیشنهاد فروخته می شوند. خرید ضایعات ساختمانی شامل انواع فلزات خصوصاً فولاد، سیم و کابل ها، پلاستیک و بسیاری از موادی است که در حین ساخت و ساز یا تخریب تولید می شوند. این ضایعات معمولاً از طریق مزایده خرید و فروش می شوند و پس از جداسازی بر اساس وزن به کارخانه های مختلف فروخته می شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها