|
کدخبر: 326608

این کمپانی در تولید خودرو پیشتاز شد / بازار حسابی قبضه شد

در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ایران خودرو حدود سه هزار و ۲۵۰ دستگاه از انواع محصول سورن را در خط تولید خود تکمیل کرد. تولید این تعداد سورن در بازه یک ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، حدود ۱۵ درصد از کل تولید این خودروساز در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

اقتصاد این کمپانی در تولید خودرو پیشتاز شد / بازار حسابی قبضه شد

بررسی وضعیت فروش گروه سورن (گروه سمند) در بازه زمانی مذکور نشان می‌دهد که این خودروساز بیش از سه هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع سورن را برای متقاضیان فاکتور کرده است. فروش گروه سورن به کل فروش ایران خودرو در اولین ماه از بهار سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ درصد بوده است.

وضعیت تولید و فروش گروه سمند در فروردین ۱۴۰۲ نشان می دهد ایران خودرو سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع سمند را در خطوط تولید خود نهایی کردند. تولید این تعداد سمند به نسبت کل تولید فروردین ۱۴۰۲ حول و حوش ۵ درصد را شامل می شود. وضعیت فروش سمند نیز در اولین ماه ۱۴۰۲ نیز نزدیک به ۵ درصد از فروش کل ایران خودرو در ماه مورد بررسی بود.ایران خودرویی ها در فروردین ۱۴۰۲ تنها نزدیک به ۸۵۰ دستگاه انواع سمند را فاکتور کردند.

مقایسه آمار تولید گروه سورن (گروه سمند) در فروردین سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد ایران خودرویی ها در تولید این خانواده خودرویی رشدی نزدیک به ۱۲۰ درصدی را در کارنامه خود ثبت کردند. به زبان تیراژ آبی های جاده مخصوص رشدی بیش از هزار و ۷۵۰ دستگاهی را در تولید گروه سورن به خود دیدند.

مقایسه آمار فروش گروه سورن در اولین ماه از بهار سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در تولید گروه سورن (سمند) نزدیک به دو هزار و ۸۵۰ دستگاه بیشتر سورن فاکتور کردند. این رشد تیراژ به زبان درصد گویای رشدی حول و حوش 332 درصدی است.

رشد تولید و فروش گروه سورن (سمند) در فروردین سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در کنار تغییر نام این گروه خودرویی از سمند به سورن نشان می دهد ایران خودرویی ها برنامه مفصلی برای گروه سورن در سال جاری دارند.

آبی های جاده مخصوص با رشد حدود ۱۱۹ درصدی در تولید و ۳۳۲ درصدی در فروش این گروه خودرویی به نوعی برای بازار خودرو خط و نشان کشیدند تا نشان دهند به دنبال افزایش سهم بازار اعضای این گروه خودرویی هستند.

ایده جایگزینی سورن پلاس با موتور XU7P به جای پژو پارس نشانه دیگری از عزم ایران خودرویی ها برای افزایش تیراژ تولید و فروش این گروه خودرویی است.

برنامه ریزی ایران خودرویی ها می تواند روی قیمت های بازاری این خانواده خودرویی اثر گذار باشد. سورن پلاس با موتور XU7P مدل ۱۴۰۳ در بازار با قیمتی حول و حوش۶۵۵ میلیون تومان داد و ستد می شود.

باید منتظر واکنش بازار و خریداران نسبت به ایده مدیران ایران خودرو برای تزریق بیشتر انواع سورن به بازار بود.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها