|
کدخبر: 321074

اموال تملیکی / کالای منقول / اموال منقول

میزان فروش اموال تملیکی اعلام شد / فرصت نهایی خرید را از دست ندهید

اردشیر رستمی، مدیر بازاریابی و فروش اموال منقول تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰ مرحله مزایده الکترونیکی در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی پیش بینی شد که از اول سال تا الان ۳۳ مرحله آن برگزار شده است و مابقی تا پایان سال برگزار می‌شود. در این ۳۳ مرحله مزایده برگزار شده حدود ۹ هزار دسته کالایی عرضه و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از این کالاها فروخته شد.

اقتصاد میزان فروش اموال تملیکی اعلام شد / فرصت نهایی خرید را از دست ندهید

رستمی با اشاره به ارائه حدود ۱,۱۰۰ میلیارد تومان کالا در مزایده ۵۹۸ این سازمان، گفت: مراسم رمزگشایی از پیشنهادهای ارائه شده در این مزایده، اول اسفندماه برگزار شد و حدود ۴۰۴ میلیارد تومان کالا به فروش رفت.

مدیر بازاریابی و فروش اموال منقول تملیکی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کالای منقول متروکه به فروش رفته است.

مدیر بازاریابی و فروش اموال منقول تملیکی افزود: سایر کالاهایی که در این مزایده به فروش نرفته است، در دیگر مزایده‌های سازمان اموال تملیکی و تا پایان امسال به فروش می‌رود.

پیش از این یعنی در تاریخ ۳  اسفند ۱۴۰۲ دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران استانی از انبارهای مرکزی مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران بازدید کرد.

علی صالحی دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران استانی از انبارهای مرکزی مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران بازدید کرد.

وی در مورد اهداف این بازدید عنوان کرد: به منظور جامه عمل پوشاندن به منویات ریاست قوه قضائیه دایر بر بازدیدهای دوره‌ای منظم، صیانت از حقوق عامه و تسریع در تعیین تکلیف کالاها این بازدید صورت پذیرفت.

دادستان تهران افزود: با توجه به مشکلات موجود در مدیریت اموال تملیکی استان از جمله فقدان فضای کافی، تجهیزات انبارداری و ارتباط سامانه‌ای بین دستگاهی، دستورات لازم در خصوص حل این مشکلات خطاب به مدیران حاضر صادر و مقرر گردید مکاتبات لازم از ناحیه دادستانی تهران با مسئولان امر نیز صورت پذیرد.

صالحی ضمن بازدید قفسه به قفسه کالاها عنوان کرد: علی‌رغم خروج وضعیت انبارها از شرایط نابسامان گذشته و نظم دهی نسبی انبارش کالاها، مشخص نبودن وضعیت تعیین تکلیف تعدادی از کالاها و رسوب آن‌ها از عمده مشکلات مشهود موجود است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود مقادیری از کالاهایی که حکم برائت مالکین صادر، لیکن ایشان جهت تحویل مراجعه نکرده‌اند دستور اعطای مهلت ۱۰ روزه و ابلاغ به مالکین جهت مراجعه صادر تا در صورت عدم حضور و استرداد، کالا در فرایند اداری تعیین تکلیف قرار گیرد.

دادستان تهران بیان داشت: همچنین مقرر شد به منظور جلوگیری از رسوب و تضییع کالاهای بلاتکلیف موجود، کارگروهی با حضور مدیران تعزیرات حکومتی، مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و معاونین دادستان تشکیل و تصمیمات لازم به منظور تعیین تکلیف اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: به منظور تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاها، دستور استقرار نمایندگان گمرک و تعزیرات حکومتی تهران به منظور ارائه پاسخ استعلامات در محل مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به صورت منظم، در روز معینی در هفته و افزایش بازدیدهای دوره‌ای معاونین دادستان صادر شد.

وی در ادامه خطاب به مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و معاونین وی، موارد لازم را در مورد لزوم افزایش قفسه‌بندی سوله‌ها و انتقال کالاهای موجود در فضای باز به اماکن مسقف و تسریع در فرایند تعیین تکلیف این کالاها، تذکر و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین در بازدید از انبار محل نگهداری کالاهای سلامت محور، به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از بازگشت کالاهای مشکوک از حیث سلامت به چرخه مصرف، بر لزوم استعلام قابلیت مصرف این قسم کالاها از بدو ورود به انبار و موکول نکردن انجام آزمایش به پس از صدور دستور فروش کالاها، تاکید کرد.

دادستان تهران در پایان ضمن تشکر از زحمات کلیه مسئولان اعلام کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری در مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران ۱۶۲۰۰ ردیف کالا به ارزش ۶۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد و از حیث تعداد اقلام ۳۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

 متقاضیان با ورود به سامانه ستاد و انتخاب کلید ثبت نام، در قسمت انتخاب تامین کننده، مناقصه گر و مزایده گر باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنند.

علاقمندان با انتخاب منوی مزایده و انتخاب دسته بندی کالاها می توانند از جزئیات کالاها مطلع شوند.

 ثبت نام غیرحضوری به منظور دریافت گواهی امضای الکترونیکی در سامانه فراهم است.

 پس از آن متقاضی با دو روش غیرحضوری از طریق سامانه https://www.gica.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر اسناد رسمی می تواند برای دریافت گواهی امضای الکترونیکی اقدام و سپس برای تکمیل اطلاعات به سامانه ستاد الکترونیک دولت مراجعه کند.

 پرداخت ۷ درصد از مبلغ مزایده با ورود به درگاه مربوطه و دریافت ضمانتنامه های بانکی و بارگذاری تصویر و تحویل اصل ضمانتنامه ها به مسوول سازمان اموال تملیکی در استان ها و ارسال پیشنهادها، از دیگر مراحل شرکت در مزایده ها است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها