|
کدخبر: 227985

پرداخت یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به این افراد

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: اکنون نرخ تمام‌شده بنزین ۱۵ هزار تومان است کسی که‌خودرو دارد در واقع ماهانه ۹۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند، بنابراین عدالت اجتماعی حکم می‌کند که دولت در توزیع یارانه درست عمل کند.

اقتصاد پرداخت یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به این افراد

رضا پدیدار درباره سناریوهای تغییر نحوه توزیع بنزین سهمیه‌ای اظهارکرد: تغییر نحوه توزیع سوخت بیشتر به دلیل یارانه پنهانی است که در کشور ما به برخی داده می‌شود، ما قبلا در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی روی این موضوع کار کردیم و اخیرا هم گزارشی تهیه و به دولت ارائه دادیم بر این اساس که باتوجه به شرایطی که برای بنزین پیش آمده و روند شدید افزایشی مصرف باید وضعیت توزیع اصلاح شود.

وی افزود: میزان مصرف در ماه گذشته حدود ۹۳ میلیون لیتر در روز و میزان تولید ۱۰۶ میلیون لیتر بوده است، در حالی که سال گذشته در همین زمان میزان مصرف حدود ۷۶ میلیون لیتر و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون لیتر بوده است و همین ناترازی در تولید و مصرف کشور را در تامین سوخت دچار چالش خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با تاکید بر لزوم مدیریت یارانه پنهان در کشور و اجرای طرح پایلوت در کیش و قشم گفت: در این طرح پایلوت به هر کس که کارت شهروندی کیش و قشم را دارد با کارت ملی سهمیه داده می‌شود که میزان آن ۳۰ لیتر در ماه است و کسی هم که خودرو ندارد این میزان سوخت را در اختیار متقاضیان و دارندگان خودرو قرار می‌دهد. شاید به این طریق بتوان یارانه پنهان را که به گروه زیادی داده می‌شود، ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر ۳۰ درصد از کل خودروهای موجود در کشور متعلق به کسانی است که بیش از یک خودرو دارند، بنابراین سوخت بیشتر و یا بعبارتی یارانه بیشتری هم دریافت می‌کنند.

پدیدار خاطرنشان کرد: اگر این شیوه از توزیع سوخت به درستی اجرا شود برای جامعه مثمرثمر خواهد بود یعنی جلوی یارانه پنهان را می‌گیریم و به واقعیت‌های جامعه خواهیم رسید.

وی یادآور شد: اجرای تغییر نحوه توزیع سوخت و سهمیه به معنای تغییر نرخ بنزین نیست زیرا هر اعمال تغییری باید در بودجه و مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه اگر قرار است دولت بنزین را با نرخ یارانه‌ای و نه با نرخ تمام‌شده توزیع کند همین مدل مناسب است، گفت: چرا باید کسی که خودرو دارد فقط از یارانه استفاده کند و افرادی که خودرو ندارند از این حق محروم باشند؟

وی توضیح داد: اکنون نرخ تمام‌شده بنزین ۱۵ هزار تومان است کسی که‌ خودرو دارد در واقع ماهانه ۹۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند، بنابراین عدالت اجتماعی حکم می‌کند که دولت در توزیع یارانه درست عمل کند.

پدیدار با بیان اینکه در دنیا یارانه‌ای بابت سوخت داده نمی‌شود، افزود: در هیچ کشوری توزیع سوخت به این شکل که ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان فروخته شود، نیست.

وی تاکید کرد: در هر حال تغییر در شیوه توزیع سوخت به شکلی که اکنون قرار است اجرا شود روی کاهش مصرف تاثیر ندارد زیرا برای صرفه‌جویی نیاز به انضباط شهری، زیست محیطی و اقتصادی است، اما از این حیث که انضباطی به‌وجود‌اید که یارانه پنهان تبدیل به یارانه آشکار شود، موثر است.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    فرو بپاشید که فرو می پاشید
    جشن مرگ تان نزدیک است
    فقط مردم را عذاب می دهید

  • بینام ارسالی در

    اقای وزیر بازرگانی حالمون دیگه بهم خورد از وعده وعیدهای الکی و تو خالی

  • ناشناس ارسالی در

    آقای مسئول بدبختی مردم این است که حقوقشا ن با ریاله ولی خرجشان بادلار پس اگر راست میگید حقوق کارگروکارمند وبازنشسته را بر اساس دلار وکشورهای منظقه پرداخت کنید که حداقل حقوق ماهانه20 میلیون تومان است پس اول فکرکنید بعد حرف قیمت بنزین15 هزار تو مانی را بزنید

  • ناشناس ارسالی در

    از بس لقمه حروم خوردید دروغگو شدید و به مرگ میگیرید به تب راضی شند کجاب این مملکت خراب شده مثل آدمه.خودروهاش مثل دیگر کشورهاست .عدالت داره چیش درسته که هر چی به نفع خودتونه را پیگیرید ی بارم از حق و حقوق بشر دفاع کنید .از حق کارگر و بازنسته دفاع کنید

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام درامد مردم ویارانه مردم رامثل کشو رهای نفت خیز خلیج فارس قطر دبی عربستان و بنزین را هرکاری که دلتان می خواهد بکنیدن ظر ۸۰ میلیون جمعیت هم مهم است فقط نظر خو دتان را اعمال نکنید اگر هزینه های اضافی را کم کنید نیازی به این کارها نیست یک پژ و ۴۰۵ هشت ساعت کار ۳۰ لیتر بنزین می خورد خودتان با این خودرو های داخلی چنین کردی د

  • ناشناس ارسالی در

    سلام یک سرپرست وقتی درامد نداشته باشد شر وع می کند اثاثیه منزل را بفروشدوقتی بنزی ن را از مردم بگیرید ودر سطح جهانی نتوانی د بفروشید وبه ونزوئلا ولبنان بفروشید ودل ار ونزوئلایی ولبنانی وارد کنید نتیجه آن همان گرانی وتورم وبیکاری مشود اشتباه را تکرار نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    بجای فشار به مردم از هزینه های حزب ا... لبنان و حوثی یمن و فلسطین و سوریه و عراق و ..... کم کنید مگر پولی که خرج آنها می کنید از جیب همین مردم فلاکت زده ایران ن یست؟

  • ناشناس ارسالی در

    پدری از قشر مستضعف و متوسط در بیاورند که در تاریخ بنویسند شما فکر نمی کنی وقتی ب نزین آزاد بشه قیمت کرایه تاکسی همین قشر فقیر چقدر افزایش پیدا می کند؟ قیمت گوشت و مرغ چقدر می شود؟ و ....بجای حرف مفت زد ن دست از لجبازی بردارید و راه منطقی برای حل معضلات پیدا کنید که متاسفانه از عهده شما بر نمی آید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها