|
کدخبر: 194114 رویا رئیسی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال مطرح شد:

چه بر سر دارایی های دیجیتال ایرانیان در بایننس می آید؟

تنها راه حل منطقی برای جلوگیری از ضررهایی که ممکن است برای کاربران ایرانی پیش بیاید، خارج کردن دارایی‌های خود از صرافی بایننس و انتقال آن‌ها به کیف پول است.

اقتصاد چه بر سر دارایی های دیجیتال ایرانیان در بایننس می آید؟

در روزهای اخیر، خبرهای جدیدی از تصمیم صرافی بایننس، مبنی بر اجباری شدن احراز هویت برای تمامی کاربران این صرافی شنیده‌ایم. سرآغاز چنین تصمیمی، سیلی از محدودیت‌ها بود که توسط کشورهای متعددی به سوی این صرافی روانه شد. سومین قدرت اقتصادی جهان یعنی ژاپن، اولین کشوری بود که به دلیل عدم نظارت قانونی بر فعالیت‌های بایننس، تنور محدودیت‌ها را علیه این کشور داغ کرد تا کشورهایی نظیر انگلستان، ایتالیا، هلند و آلمان هم به هم‌ قطاران ژاپن بدل شوند اما مانند تجربه‌ های گذشته، هر محدودیتی برای ایرانی‌ها همواره دوسر باخت است. از طرفی به دلیل معضلاتی که در مورد لیست OFAC گریبان ایرانی‌ها را می‌گیرد، نه تنها بایننس، بلکه هیچ نهادی به‌طور قانونی اجازه ارسال و دریافت پول یا بسیاری از کالاها و دیگر سرویس‌ها را به ایرانیان ندارد. از طرف دیگر تصمیم جدید این صرافی به‌منظور انجام فرآیند احراز هویت پایه برای تمامی کاربران، بازهم امکان استفاده ایرانی‌ها از بایننس را غیرممکن می‌کند. اکنون با توجه به شرایط، سؤالاتی برای بسیاری از هم‌وطنان پیش آمده است که در ادامه به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

قوانین جدید به معنای تحریم ایرانی‌ها هست؟

رضا مسعودی‌فر مؤسس و مدیرعامل اکسچنج تترلند در گفتگو با گسترش نیوز در خصوص قوانین جدید بایننس گفت: متأسفانه تحریم برای ایرانیان به دلیل قوانین OFAC که در ابتدای مطلب گفته شد وجود داشت اما در حال حاضر با توجه به شرایط جدید بایننس و اجباری شدن احراز هویت برای تمامی کاربران، امکان استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی و یا روش‌های دیگری که برای دور زدن این محدودیت‌ها استفاده می‌شد، وجود ندارد؛ زیرا بایننس در شرایط احراز هویت خود که بر اساس مدارک شناسایی و ملی شما هستند، از محل سکونت شما نیز آگاهی پیدا خواهد کرد. پس عملاً امکان انجام این فرآیند برای ایرانیان غیرممکن خواهد بود.

مسعودی-فر

راه حل منطقی برای کاربران ایرانی صرافی بایننس

مسعودی‌فر اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده، تنها راه حل منطقی برای جلوگیری از ضررهایی که ممکن است برای کاربران ایرانی پیش بیاید، خارج کردن دارایی‌های خود از صرافی بایننس و انتقال آن‌ها به کیف پول است.

به دنبال صرافی جایگزینی باشیم؟

وی افزود: هم‌وطنان باید تمام جوانب را در نظر بگیرند، تحقیق کنند و گزینه نهایی مدنظر خود را به‌عنوان جایگزین انتخاب کنند؛ اما دو صرافی کوکوین (KuCoin) و اف.تی.ایکس (FTX) را می‌توان به عنوان جایگزین‌هایی مناسب برای بایننس معرفی کرد. البته باید به این نکته اشاره کنم که کماکان مخاطرات و ریسک در مورد صرافی‌های خارجی وجود دارند و صرفاً با قبول این حقیقت، باید صرافی مدنظر خود را انتخاب کنید. از طرفی هم می‌توان نگاهی به بعضی صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی‌سوآپ یا پنکیک سوآپ، به‌عنوان جایگزین برای بایننس داشت.

سرنوشت کیف پول تراست ولت

این کارشناس رمز ارز و بلاک چین تأکید کرد: باید این نکته مهم را در نظر داشت که ارتباطی بین صرافی و کیف پول وجود ندارد که موجب به خطر افتادن دارایی کاربران شود. به همین دلیل استفاده از این کیف پول همچنان می‌تواند پابرجا باشد؛ اما به آن دسته از کاربران که هنوز بابت استفاده از این کیف پول نگران هستند، می‌توان کیف پول‌هایی مانند هوبی‌ ولت (Houbi Wallet) یا کلور (Klever) را پیشنهاد کرد. البته باید تأکید کنم که هر کیف پول محیط کاربری متفاوت و مزایای خود را دارد و بهتر است که بعد از تحقیق و بررسی کامل، کیف پول خود را انتخاب کنید.

ضرورت انتخاب استراتژی مناسب در معاملات

مسعودی فر در پایان گفت: همان‌طوری که می‌دانید افراد فعال در عرصه رمز ارزها باید استراتژی مناسبی برای انجام معاملات و حفظ دارایی‌های خود داشته باشند. متأسفانه یکی از اشتباهات رایج، نگهداری دارایی در حساب صرافی است که باعث به وجود آمدن چنین نگرانی‌هایی می‌شود. بهتر است که به صرافی فقط به عنوان بستری برای انجام معاملات نگاه کنید و از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger)، ترزور (Trezor)، کول ولت (Cool Wallet) و الیپال (Ellipal) برای نگهداری از دارایی‌های خود استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای نگهداری از رمز ارزها هستند، به دلیل اینکه امنیت بسیار بالایی در برابر هک شدن و حملات سایبری دارند. هم‌چنین طبق آنچه گفته شد استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند «یونی‌سوآپ» یا «پَنکیک‌سوآپ» می‌تواند انتخاب‌های مناسبی باشند. به طور کلی بهتر است انتخاب مناسب و منطقی برای صرافی جایگزین را، به‌جای دامن زدن به ترس از دست دادن دارایی‌های خود در اولویت قرار دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها