|
کدخبر: 193798 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

این شرکت ها چقدر ارز دیجیتال دارند؟

هم‌زمان با رونق ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های بزرگ روی بیت ‎کوین، روزبه‌روز تقاضای سایر شرکت‌ها برای این ارز دیجیتال بیشتر شده است.

اقتصاد این شرکت ها چقدر ارز دیجیتال دارند؟

از زمانی که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال ظهور کرد، شاهد تغییرات زیادی در عملکرد شرکت‌ها بودیم. پیش از این شرکت‌ها در بورس سرمایه‌گذاری می‌کردند اما رفته رفته اعتماد به ارزهای دیجیتال زیاد شد و شرکت‌ها به بازار کریپتوکارنسی پیوستند. در ایران هنوز شرکت‌ها به صورت جدی بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌اند اما شرکت‌های بزرگ زیادی در سراسر دنیا خصوصاً در ایالات‌متحده و آلمان در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در ادامه با این شرکت‌ها و دارایی‌ های دیجیتال آن‌ها آشنا می‌شویم.

وُیجر دیجیتال (Voyager Digital)

وُیجر دیجیتال پلتفرمی کانادایی هست که API و اپلیکیشن‌های موبایلی برای ارزهای دیجیتال دارد. بر اساس آخرین گزارش، ۲۵۰۰ بیت کوین دارد.

ویگو

میکرواستراتژی (MicroStrategy)

شرکت میکرواستراتژی حدود ۱ میلیارد دلار در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. مایکل سیلور، مدیرعامل این شرکت یکی از طرفداران اصلی بیت کوین هست.

مایگرو

گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)

گلکسی دیجیتال یک شرکت، سهامی عام است که مالک حدود ۱۶۴۰۰ بیت کوین هست.

دیجیتال

اسکوئر (Square)

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر شرکت اسکوئر را تأسیس کرد. این شرکت ۴۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۵۰ میلیون دلار خریداری کرده بود. نکته جالب در کار اسکوئر تأسیس اپلیکیشن کش‌اپ (Cash App) بود که کاربران به کمک آن بیت کوین خریداری می‌کنند.

اسکوئر

هات ۸ ماینینگ (Hut ۸ Mining)

هات ۸ ماینینگ، شرکتی هست که در کانادا اقدام به استخراج بیت کوین کرده است. این شرکت حدود ۲¡۸۵۱ بیت کوین موجودی دارد.

هش

 شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale Bitcoin Trust

کرونا تمایل این شرکت به بیت کوین را افزایش داد. جالب بدانید که این موسسه مالی، ۲.۵ درصد کل موجودی بیت کوین جهان یعنی معادل با ۴۵۰۰۰۰ بیت کو‌ین را در اختیار دارد. در کنار بیت کوین بر روی سایر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و XRP نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

بیت_کوین

رایت بلاک چین (Riot Blockchain Inc)

رایت بلاک چین واقع در آمریکا است و دارایی حدود ۲۲۴۳ بیت کوین به ارزش ۷۱ میلیون دلار دارد.

رایت

شرکت Coinshares

Coinshares یک صندوق سرمایه‌گذاری انگلیسی هست که به صورت ویژه بر روی رمز ارز بیت کوین تمرکز دارد. بر اساس گزارش‌های موجود، این شرکت بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی دیجیتال دارد که بیت کوین در این بین سهم ۸۰ درصدی دارد.

کوین

تسلا Tesla

با غوغای ایلان ماسک در خصوص دوج کوین و بیت کوین همه ما آَشنا هستیم. پس نام تسلا میان ارزهای دیجیتال نامی غریب نیست. صورت‌های مالی این تولیدکننده خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها دارد. جالب بدانید که تسلا ۱۰ درصد دارایی بیت کوین خود را در بهار سال ۲۰۲۱ فروخت. در پایان ژانویه ۲۰۲۱ بود که ایلان ماسک بیوگرافی توییتر خود را به Bitcoin# تغییر داد.

تسلا

ماراتن (Marathon Digital Holdings)

ماراتن یک شرکت ماینینگ بیت کوین هست که ۵۷۸۴ بیت کوین به ارزش ۱۸۴ میلیون دلار دارد. سال ۲۰۲۱ افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری داشت و قیمت سهام این شرکت بیش از ۳۰۰۰ درصد افزایش را تجربه کرد. البته بخشی از این افزایش قیمت به واسطه ممنوعیت دولت چین بر استخراج بیت کوین شکل گرفت.

ماراتن

بیت کوین گروپ (Bitcoin Group SE)

بیت کوین گروپ نیز یک شرکت سرمایه‌گذاری واقع در آلمان است که ۳۹۴۲ بیت کوین به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار دارد.

بیت_کوین

کوین بیس گلوبال (Coinbase Global Inc)

کوین بیس بزرگ‌ترین پورتفولیوهای بیت کوین است که بر اساس گزارش‌ها در جولای ۲۰۲۱ ارزش دارایی بیت کوین این شرکت ۱۴۳ میلیون دلار است.

کوین_بیس

رونق ارزهای دیجیتال در میان شرکت‌های بزرگ موقتی هست؟

مهم‌ترین سؤال این هست که آیا به واسطه کرونا رونق ارزهای دیجیتال در میان شرکت‌های بزرگ موقتی است یا به امری ماندگار تبدیل خواهد شد. قانون‌گذاری نکته مهمی هست که با اجرای قوانین حوزه ارزهای دیجیتال شرایط سرمایه‌گذاری در رمز ارزها مشخص خواهد شد و شرکت‌ها با اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاری خواهند کرد. اگر علاقه‌مند هستید، با شرکت‌هایی آشنا شوید که در حوزه رمز ارزها فعال هستند، به وب‌سایت bitcointreasuries.org سر بزنید. در این وب‌سایت فهرستی از شرکت‌های تجاری عمومی سراسر دنیا موجود هست که از بیت کوین برای ذخیره دارایی خود استفاده می‌کنند.

ارسال نظر