|
کدخبر: 182110

قیمت طلا به کف خورد؟

در نظر سنجی این هفته کیتکو، کارشناسان معتقدند بودند که دیگر طلا روند نزولی خود را طی کرده و به نظر می رسد هفته جاری افزایش قیمت را تجربه کند.

اقتصاد قیمت طلا به کف خورد؟

به نقل از نظرسنجی هفتگی قیمت طلای کیتکو ، وال استریت و مین استریت هفته جاری را برای طلا صعودی پیش بینی می کنند و هر دو پس از یک هفته حمایت از قیمت های زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس انتظار افزایش قیمت برای هفته پیش رو را دارند.

قیمت طلا پس از افت ۱۰۰ دلار با اعلامیه فریبنده بانک مرکزی فدرال در هفته گذشته،در حدود ۱ درصد افزایش هفته را به پایان می رساند. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین قیمت هر اونس با ۱۷۸۶.۱۰ دلار معامله شد.

تحلیلگران از نزدیک مراقب دلار آمریکا ، بازده خزانه داری آمریکا و داده های کلان ایالات متحده از عوامل اصلی موثر بر قیمت طلا هستند.

نتایج نظرسنجی قیمت طلای کیتکو نشان داد که از ۱۳ تحلیلگر شرکت کننده از سوی وال استریت ، ۵۳.۸٪ در هفته صعودی پیش بینی کردند. نیمی دیگر از آرا به طور مساوی بین افراد نزولی و بی طرف تقسیم شد و هر یک ۲۳.۱٪ آرا را به خود اختصاص داد.

روندی مشابه میان خرده فروش ها مشاهده شد. از ۸۳۹ سرمایه گذار خرده فروشی شرکت کننده ، ۵۴.۱٪ در قیمت های بعدی صعودی ، ۲۴.۲٪ نزولی و ۲۱.۷٪ خنثی بودند.

حرکت بالاتر از سطح روانشناختی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس به عنوان علامت اصلی صعودی در بازار عنوان شد.

مارک چندلر ، مدیر عامل بانوکبورن گلوبال فارکس به کیتکو نیوز گفت: « شاخص های حرکت در حال افزایش هستند و به نظر می رسد که پایه ای در حدود ۱،۷۷۳ دلار جعلی است. برای تأیید پایین ترین سطح ، به حرکتی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار نیاز است. هدف اولیه ۱۸۲۰ دلار است. بازده ۱۰ ساله آمریکا در ۱.۵۰٪ متوقف شد بنابراین فضا برای رشد قیمت طلا فراهم است. من هفته آینده طلا را بیشتر دوست دارم.»

کالین سیزینسکی ، استراتژیست بازار مدیریت ثروت SIA ، گفت: فروش طلا از منظر فنی روند خود را طی کرده است. او خاطرنشان کرد: من برای هفته آینده طلا را صعودی پیش بینی می کنم. به نظر می رسد جهش معاملات آغاز شده است.

همچنین ، این دیدگاه وجود دارد که فروش از سوی بانک فدرال به ویژه با توجه به اظهارات ناخوشایند تر جرو پاول رئیس صندوق فدرال در جریان شهادت این هفته خود بیش از حد انجام شده است.

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day گفت: « همانطور که اعضای فدرال رزرو از مواضع ادعایی بیشتر خود در اوایل ماه عقب نشینی کردند، و معتقدند که تورم پایدارتر از آن است که برخی تصور می کنند ، طلا از حرکت اغراق آمیز پس از آخرین جلسه بانک فدرال بهبود پیدا می کند.»

چندلر اضافه کرد: یک علامت صعودی دیگر این است که بیت کوین پس از مدت کوتاهی سقوط به زیر ۳۰هزار دلار و پاک کردن تمام سودهای سال جاری در این هفته ، شاهد یک افزایش مجدد نیست.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر