|
کدخبر: 269576 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال در ۲ پست بازیکن لازم دارد / وزیر چه‌‌کاره این فوتبال است؟ / اگر به جای اسکوچیچ بودم استعفا می‌دادم

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال گفت: اتفاقات رخ‌داده پیرامون تیم ملی به معنای دقیق کلمه فاجعه است. فوتبال ایران به حدی بی در و پیکر است که دو ملی پوش با معاون رئیس جمهور برای آینده تیم ملی صحبت می کنند. یا وزیر ورزش با ۵ بازیکن جلسه می گذارد. وزیر چه کاره این فوتبال است که چنین تصمیمی می گیرد؟ اوضاع به حدی به هم ریخته که بازیکن درباره ماندن یا نماندن سرمربی تعیین و تکلیف می کند.

ورزش استقلال در ۲ پست بازیکن لازم دارد / وزیر چه‌‌کاره این فوتبال است؟ / اگر به جای اسکوچیچ بودم استعفا می‌دادم

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه شروع قرار دارد. تیم های حاضر در این مسابقات پس از برگزاری مراسم قرعه کشی، از برنامه بازی های خود در لیگ بیست و دوم آگاه شدند. استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، در هفته آغازین مسابقات باید به مصاف سپاهان برود.

هر دو تیم تغییرات عمده‌ای در کادر فنی و ترکیب خود برای حضور پرقدرت در فصل جدید اعمال کردند. ریکاردو ساپینتو جایگزین فرهاد مجیدی شد و ژوزه مورایس سکان هدایت زردهای اصفهانی را به عهده گرفته است. استقلال و سپاهان در بحث جذب بازیکن جزو پیشتازان نقل و انتقالات بوده و مهره های باکیفیتی را به خدمت گرفته‌اند.

مسلما دیدار ۲ تیم مدعی در هفته اول، جذابیت های خاص خود را خواهد داشت. گسترش نیوز برای بررسی وضعیت قرعه استقلال، نقل و انتقالات این باشگاه و همچنین شرایط فعلی تیم ملی، گفت و گویی با اصغر طالب نسب پیشکسوت آبی ها انجام داده که در ادامه می خوانید.

محمدرضا-مهدوی

قرعه خوبی نصیب استقلال شده است

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال درباره قرعه استقلال در لیگ برتر گفت: استقلال در قیاس با فصل پیش با قرعه بهتری مواجه شده است. بازی اول در آزادی، کار را برای سپاهان سخت می‌کند. استقلال با حفظ شاکله اصلی خود به مصاف تیمی می رود و تغییرات زیادی در ترکیب خود دارد. این مسئله می تواند تا حدی به سود استقلال تمام شود.

وی در مورد ایده ها و برنامه های ساپینتو برای فصل جدید اظهار کرد: افکار ساپینتو برای ما هنوز ناشناخته است. دقیقا مشخص نیست که این مربی برای فصل جدید با چه تفکری استقلال را هدایت خواهد کرد. سپاهان هم مثل استقلال صاحب یک کادر فنی جدید است و شناخت دقیقی از برنامه های مورایس نداریم.

پیشکسوت آبی‌ها در مورد نتیجه بازی استقلال و سپاهان گفت: به نظر من نتیجه این بازی قابل پیش بینی نیست. باید در خصوص هفته اول قدری صبور بود تا به موقع این ۲ تیم و تاکتیک های سرمربیان آن ها را مورد ارزیابی قرار بدهیم. ای کاش قرعه این ۲ تیم به نحوی بود که در هفته های بعدی به مصاف هم می رفتند. در آن صورت هم با تفکرات مربیان آشنا می شدیم و هم بازی قشنگ تری را می دیدیم.

ریکاردو-ساپینتو

نباید فصل جدید را با فصل قبل مقایسه کنیم

ستاره سابق استقلال در مورد قیاس احتمالی میان عملکرد استقلال در فصل گذشته با فصل جدید بیان کرد: فصل پیش به شکل استثنایی و نامتعارف برای استقلال سپری شد. به نظرم نباید فصل جدید را با فصل قبل مقایسه کنیم. گاهی شرایط به نحو خوبی پیش می رود و تیم با آمارهای کم نظیر فصل را به اتمام می رساند.

او ادامه داد: سال قبل این اتفاق برای استقلال افتاد و قهرمانی بدون باخت به همراه شکستن چند رکورد به دست آمد. من در گذشته نیز در مصاحبه های خود روی یک مطلب تاکید کرده‌ام. قرار نیست که استقلال در هر فصل بدون شکست به قهرمانی برسد. هر فصلی را باید با شرایط خاص خودش در نظر گرفت. مقایسه استقلالِ مجیدی با استقلال ساپینتو، کار اشتباهی است. این موضوع برای تیم بار منفی دارد.

او در خصوص تغییر سیستم استقلال با ساپینتو از ۳ دفاع به ۴ دفاع مرکزی عنوان کرد: استقلال در گذشته هم با دفاع چهار نفره خوب کار کرده بود. نفرات فعلی در خط دفاعی مثل غلامی و مرادمند، چند فصل است که در کنار هم بازی می کنند. مدافعان استقلال باکیفیت هستند و می توانند در فصل آتی نیز با سیستم جدید، مثمر ثمر عمل کنند. به شرط اینکه تماشگران بار روانی را از دوش بازیکن بردارند، خط دفاع استقلال توانایی تکرار عملکرد مثبت گذشته را دارد.

سردار-آجورلو

عملکرد استقلال را در نقل و انتقالات موفق ندیدم

طالب نسب در خصوص نقل و انتقالات استقلال گفت: ابتدا درباره آخرین خرید استقلال باید یک نکته را بگویم. اگر شرایط بدنی کاوه رضایی مساعد باشد، می تواند به استقلال خیلی کمک کند. اما در مجموع عملکرد استقلال را در نقل و انتقالات موفق ندیدم. به نظر من جایگزین های جذب شده، خیلی ایده آل نیستند.

او در مورد نیازهای ترکیب استقلال تصریح کرد: ما اطلاع دقیقی از سیستم بازی استقلال در فصل جدید نداریم. در فصل جدید تیم های لیگ مقابل استقلال عقب بازی می کنند؛ به این خاطر به بازیکنی با خصوصیات مغانلو یا دیاباته در نوک خط حمله نیاز داریم. همچنین یکی دیگر از نیازهای استقلال برای فصل بعد، یک بازیکن سر خط رونده است تا جریان بازی را به نفع تیم تغییر دهد.

پیشکسوت استقلال در رابطه با نحوه جدایی وریا غفوری اظهار کرد: جزییات اتفاقات رخ‌داده بین وریا و مدیران باشگاه مشخص نیست. به همین دلیل، نمی توانم اظهارنظر دقیقی در این مورد داشته باشم. باشگاه می توانست خیلی شفاف درباره جدایی کاپیتان خود توضیح دهد.

هافبک اسبق استقلال درباره علاقه ساپینتو به آمانوف و حضور ثابت او در ترکیب فصل بعد بیان کرد: ظاهرا آمانوف در بازی های پیش فصل خوب کار کرده و ساپینتو هم روی او حساب باز کرده است. ولی توجه داشته باشید که بازی های دوستانه ملاک سنجش عیار بازیکن نیست. باید دید که بازیکنانی نظیر آمانوف با شروع فصل، در بازی های رسمی چه عملکردی خواهند داشت. عیار آمانوف در پست هافبک طراح، طی بیست دقیقه هم قابل تشخیص بوده و در همان بازی اول لیگ عیان می شود.

پورعلی-گنجی-جهانبخش-طارمی

رفتارهای بازیکنان تیم ملی شبیه جوک بود

اصغر طالب نسب درپایان در مورد شرایط تیم ملی و دراگان اسکوچیچ گفت: در وهله اول باید اشاره کنم که اگر من به جای اسکوچیچ بودم، فورا استعفا می دادم. آقای اسکوچیچ در آن مقطع حساس نباید سرمربی تیم ملی می‌شد. متاسفانه فوتبال ما حساب و کتابی ندارد. برنامه ریزی در این فوتبال وجود خارجی ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: اشخاص تصمیم گیرنده در فدراسیون، چیزی از فوتبال سر در نمی‌آورند. اتفاقات رخ‌داده پیرامون تیم ملی به معنای دقیق کلمه فاجعه است. فوتبال ایران به حدی بی در و پیکر است که ۲ ملی پوش با معاون رئیس جمهور برای آینده تیم ملی صحبت می کنند. یا وزیر ورزش با ۵ بازیکن جلسه می گذارد. وزیر چه کاره این فوتبال است که چنین تصمیمی می گیرد؟ اوضاع به حدی به هم ریخته که بازیکن درباره ماندن یا نماندن سرمربی تعیین و تکلیف می کند. رفتارهای بازیکنان تیم ملی شبیه جوک بود.

تیم ملی در قطر عاقبت به خیر می‌شود؟

هافبک اسبق سپاهان در رابطه با سرنوشت تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: ساختار فوتبال ما درست نیست و هنوز تکلیف فدراسیون هم مشخص نشده است. بازی تدارکاتی خاصی برگزار نشده و جایگاه سرمربی تیم ملی محکم نیست. علاوه بر این، بین بازیکنان هم دو دستگی ایجاد شده است.

او در پایان اضافه کرد: طبیعتا نتیجه بدی باید در انتظار تیم ملی باشد اما تجربه نشان داده که در شرایط سخت و به هم ریخته، تیم ملی نتایج دور از انتظار گرفته است. نمونه هایی مثل بازی با استرالیا یا بازی با کره جنوبی در مقدماتی ۲۰۱۴ وجود دارد. بازیکنان در این موقعیت ها به لحاظ مسائل روحی و روانی یا بر حسب تعصب و غیرت، بهتر عمل می کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها