|
کدخبر: 266658 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال به ۴ خرید نیاز دارد / فاتحه این فوتبال را بخوانید / وریا باید بماند

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: کسانی در فدراسیون مشغول لابی برای بردن برخی ملی پوشان به پرسپولیس هستند. بازیکنان دعوت شده در تیم ملی بزرگسالان یا در رده های دیگر، غالبا پرسپولیسی هستند. این فرضیه به احتمال قوی درست است و نظر برخی مسئولان فدراسیون و تعدادی از رسانه های همراه آن ها، بیشتر به سمت پرسپولیسی ها گرایش دارد.

ورزش استقلال به ۴ خرید نیاز دارد / فاتحه این فوتبال را بخوانید / وریا باید بماند

علی رغم عملکرد فوق العاده پرسپولیس در نقل و انتقالات، استقلال هنوز موفق به برآورده کردن انتظارات هواداران خود نشده است. پس از کسب قهرمانی در لیگ، اتفاقات عجیب و شوکه کننده‌، به شکل متوالی برای استقلالی ها رخ داده است. از استعفای فرهاد مجیدی تا معطل کردن مدیران استقلال در انتخاب جانشین او و انفعال در جذب بازیکنان موثر، همگی جزو رخدادهای ناگوار و نگران کننده ای هستند که تیفوسی های استقلال در این بازه زمانی مجبور به تحمل آن ها شده اند.

سردار آجورلو که طی فصل گذشته به خاطر تصمیماتش، به مرد محبوب آبی ها تبدیل شده بود، این روزها زیر تیغ تیز انتقادات قرار دارد. او و کادر همراهش حتی در تمدید با مهره های تاثیر گذار تیم و حفظ شاکله اصلی ترکیب استقلال، با مشکل و دردسر مواجه هستند. تا امروز جدایی دانشگر قطعی شده و وضعیت بازیکنانی نظیر حسین زاده، غلامی و سیلوا در هاله ای از ابهام قرار دارد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر شرایط فعلی استقلال و آخرین وضعیت نقل و انتقالات این تیم، گفت و گویی با محمد نوری پیشکسوت محبوب آبی ها انجام داده که در ادامه می خوانید.

آجورلو-استقلال

دلخوری هواداران استقلال به حق است

محمد نوری پیشکسوت استقلال درباره نگرانی هواداران از شرایط کنونی تیم گفت: دلخوری و دل‌نگرانی هواداران قابل درک و منطقی است. تیم رقیب و سایر تیم ها در جذب بازیکن پیشتاز هستند ولی استقلال با وجود قهرمانی باارزش در فصل پیش، غرق در حاشیه شده است. متاسفانه بازیکنان مدنظر جذب نشده و چند بازیکن کلیدی مثل آقای دانشگر نیز رفتنی شدند. مسلما ما هم مثل هواداران نگران و دلخور هستیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: علت نگرانی دوست داران استقلال این است که چرا تیم های دیگر با بودجه تمام نشدنی بازار را جارو کرده ولی استقلال برای خرید یک بازیکن هم با مشکل مواجه است. من در مصاحبه های اخیر خود هم به این موضوع اشاره کردم که فعالیت ها به صورت چراغ خاموش، در نهایت منجر به شکست می شود ولی کسی گوش شنوایی برای این توصیه بنده نداشت. استقلال درگیر مشکلات زیادی شده ولی من امیدوارم به زودی چالش های موجود مرتفع شود.

خرید-های-پرسپولیس

مدیران استقلال شفاف سازی کنند

او در خصوص احتمال وجود تبعیض میان سرخابی‌ها در بحث هزینه های نقل و انتقالاتی اظهار کرد: وجود تبعیض در این رابطه، از جمله کارهای ناجوانمردانه ای است که متاسفانه در فوتبال ما زیاد رخ داده و استقلال نیز در این‌باره همیشه مورد بی مهری قرار می گیرد. به نظر من این انفعال و کندی استقلال در جذب بازیکن و ریخت و پاش رقیب در سمت مقابل جای تامل دارد. اگر منبع پول های خرج شده توسط پرسپولیس نا‌مشخص است، بایستی که در این رابطه شفاف سازی صورت بگیرد که این هزینه ها دقیقا از کجا تامین می شود.

بازیکن اسبق آبی ها اضافه کرد: مالک دو تیم یک نهاد است ولی در بحث جذب بازیکن و مبالغ پیشنهادی، تفاوت چشمگیری بین این دو تیم دیده می شود. من از مدیران استقلال تقاضای شفاف سازی دارم و امیدوارم کاستی ها را خیلی رک و صریح به هواداران توضیح دهند. من حتی الامکان سعی دارم که صدای هوادار باشم و دغدغه های آن ها را در مصاحبه ها یا در فضای مجازی بیان کنم. کاش سایر پیشکسوتان نیز به میدان آمده و اجازه ضعیف شدن استقلال توسط خودی ها یا غیر خودی ها را ندهند.

خلیل-زاده-و-ماجدی

باید به حال این فوتبال تاسف خورد

نوری در مورد اظهارنظر برخی مدیران استقلال مبنی بر وجود ضمانت ملی پوش شدن در قرارداد پرسپولیسی ها بیان کرد: به اعتقاد من این موضوع می تواند کاملا صحت داشته باشد. کسانی در فدراسیون مشغول لابی برای بردن برخی ملی پوشان به پرسپولیس هستند. بازیکنان دعوت شده در تیم ملی بزرگسالان یا در رده های دیگر، غالبا پرسپولیسی هستند. این فرضیه به احتمال قوی درست است و نظر برخی مسئولان فدراسیون و تعدادی از رسانه های همراه آن ها، بیشتر به سمت پرسپولیسی ها گرایش دارد.

او اضافه کرد: اخیرا دبیر فدراسیون نیز به نوعی این موضوع را تایید کرد. یکی از بازیکنان تازه جذب شده پرسپولیس هم تلویحا به این مورد اشاره کرده است. زمانی که خود این افراد بر این مسئله صحه می گذارند، باید به حال این فوتبال تاسف خورد و فاتحه آن را خواند. به نظرم درِ این فوتبال سراسر تبعیض آمیز را باید تخته کرد. وجود چنین مسئله ای درباره دعوت ملی پوشان، یک فاجعه تمام عیار است. عاملان وقوع چنین شرایط خجالت آوری در فوتبال ملی، باید محاکمه شوند.

نیازمندی های استقلال در فصل نقل و انتقالات

پیشکسوت استقلال در رابطه با جذب بازیکن در روزهای آینده به گسترش نیوز گفت: در صورت ماندگاری سیلوا و بازگشت مرادمند و یزدانی، استقلال در خط دفاعی کمبود آنچنانی ندارد. در خط هافبک نیاز به یک هافبک پلی میکر حس می شود. نبود یک وینگر تکنیکی در فصل گذشته، استقلال را تا حدی اذیت کرد. همچنین ۲ فوروارد شاخص هم باید جذب شود.  وجود یک مهاجم سرعتی مثل قایدی در فاز حمله می تواند خیال کادرفنی را راحت کند. در مجموع استقلال با توجه به شرایط فعلی به ۴ بازیکن جدید در پست های مذکور نیاز دارد. البته جذب این بازیکنان باید با حفظ شاکله اصلی تیم همراه باشد.

غفوری-قهرمانی-استقلال

امیدوارم وریا در استقلال ماندگار شود

محمد نوری در پایان درباره شرایط وریا غفوری کاپیتان محبوب آبی ها اظهار کرد: وریا سال ها برای استقلال به عنوان کاپیتان زحمت کشیده است. به عنوان مثال در زمان شفر که بنده در کمیته فنی بودم، زحمات او را در حفظ آرامش و بر هم نخوردن نظم تیم به چشم دیدم. در زمان رفتن استراماچونی از استقلال نیز همه شاهد زحمات این بازیکن بودند. وریا باید در تیم بماند تا ساپینتو نیز از تجربیات او استفاده کند. به هر حال حضور یک بزرگ تر در کنار تیم جهت دستیابی به موفقیت الزامی است. چه اشکالی دارد که بازیکن موثر و بزرگی مثل غفوری با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند؟ امیدوارم شرایط برای ادامه همکاری وریا با استقلال فراهم شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها