|
کدخبر: 269026 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس با این هزینه‌ها باید نتیجه بگیرد / اسکوچیچ طارمی را خط بزند

بهروز سلطانی پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: مهدی طارمی بازیکن ارزنده‌ و مهمی است ولی ایشان در جایگاهی نیست که در مورد موقعیت سرمربی تیم ملی اظهارنظر کند. آقای استیلی باید خیلی زودتر به این مسائل ورود کرده و با خاطیان برخورد می‌کرد.

ورزش پرسپولیس با این هزینه‌ها باید نتیجه بگیرد / اسکوچیچ طارمی را خط بزند

دراگان اسکوچیچ پس از حواشی و اتفاقات پیرامون تیم ملی فوتبال ایران، سرانجام در سمت خود ابقا شد. در حدود دو هفته پیش سرمربی کروات تیم ملی، توسط کمیته فنی فدراسیون رد صلاحیت شد. اعضای کمیته مذکور با اجماع نظر، رای به برکناری اسکوچیچ دادند.

تصمیمی که البته با واکنش های زیادی از سوی کارشناسان رو به رو شد. اکثر اهالی فوتبال رد صلاحیت سرمربی تیم ملی را اتفاقی عجیب و به دور از منطق ارزیابی کردند. پس از این رخداد و در حالی که همگان منتظر انتخاب جانشین دراگان در تیم ملی بودند، اعضای کمیته فنی با چرخشی ۱۸۰ درجه ای، تصمیم به ابقای سرمربی رد صلاحیت شده گرفتند.

در هر صورت اسکوچیچ در تیم ملی ماندگار شده و به احتمال زیاد، سکان هدایت ملی پوشان را در قطر به عهده خواهد داشت. در فاصله ۴ ماه تا آغاز جام جهانی، شرایط حاکم بر فضای فوتبال ملی کشور اصلا ایده آل نیست. فدراسیون فوتبال کماکان توسط سرپرست اداره می شود و انتخابات این نهاد هنوز برگزار نشده است. تا امروز به دلایل مختلف، فدراسیون فوتبال استفاده خوبی از فیفادی ها نکرده و طبیعتا بازی‌های تدارکاتی مناسبی نیز برای تیم ملی درنظر گرفته نشده است.

بازی با تیم دوم الجزایر، نهایت تلاش مسئولان فدراسیون ما برای آماده سازی تیم  در راه جام جهانی بوده است. از سوی دیگر بعد از برگزاری اردوی قطر، اختلاف نظر در میان ملی پوشان بروز پیدا کرده و اتحاد و همدلی سابق بین آن ها کمرنگ شده است.

با توجه به این شرایط نگران کننده و همچنین قرعه نسبتا سخت ایران در جام جهانی، مسلما تورنمت چالش برانگیزی در انتظار تیم ملی خواهد بود. گسترش نیوز برای بررسی وضعیت تیم ملی، انتخابات آینده فدراسیون و همین طور نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس، گفت و گویی با بهروز سلطانی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران انجام داده که در ادامه می خوانید.

اسکوچیچ-اردوی-قطر

رد صلاحیت اسکوچیچ عاقلانه نبود

بهروز سلطانی بازیکن اسبق تیم ملی درباره رد صلاحیت اسکوچیچ گفت: به نظر من این تصمیم به هیچ وجه عاقلانه نبود. احساس می کنم که پشت این اتفاق یک باند دلالی وجود داشت. آن‌ها قصد برکناری سرمربی و استخدام فردی را داشتند که بتوانند از آن بهره برداری کنند.

او ادامه داد: اسکوچیچ در شرایط سختی هدایت تیم ملی را پذیرفت و آن را به جام جهانی رساند. در ابتدا کمیته فنی با چشمان باز اسکوچیچ را انتخاب کرد و او را لایق سرمربیگری در تیم ملی می دانست. نمی‌دانم در فدراسیون چه مسائلی وجود دارد که پس از نتایج خوب، سرمربی را به یک باره رد صلاحیت می کنند!

اسکوچیچ-تیم-ملی

اسکوچیچ از اول در حد تیم ملی نبود

ملی پوش سابق در مورد آغاز هجمه ها علیه دراگان اسکوچیچ اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم که ماجرای آمدن و رفتن مارک ویلموتس، هنوز برای من گنگ و نامشخص است. پس از جدایی مربی بلژیکی، نوبت به انتخاب سرمربی جدید رسید. اسکوچیچ نیز در ابتدا در حد و اندازه نیمکت ایران نبود ولی به هر حال به خاطر برخی ارتباطات پشت پرده، جایگزین ویلموتس شد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تیم ملی دارای بازیکنان باکیفیت و شاخصی است و نتیجه گرفتن با چنین تیمی، کار خیلی سختی نبود. تیم ملی همراه با خیلی از مربیان دیگر نیز قادر به صعود به جام جهانی بود. انتخاب اسکوچیچ از روز اول اشتباه بود ولی حالا که چنین تصمیمی گرفته شده، بهتر است که وی تا پایان راه حفظ شود.

سلطانی تصریح کرد: اسکوچیچ با هر سطحی نتایج خوبی گرفته و تیم را به جام جهانی برده است. من هجمه های شکل گرفته پس از اردوی قطر را درک نمی کنم. از دیگاه من باعث و بانی این حواشی اخیر، خود فدراسیون نشین ها هستند که با تصمیمات اشتباه خود کار را به اینجا رسانده اند.

پورعلی-گنجی-جهانبخش-طارمی

ملی پوشان پا را از حد خود فراتر گذاشتند

کارشناس فوتبال در خصوص دو دستگی بین ملی پوشان و اظهارنظر برخی بازیکنان علیه اسکوچیچ بیان کرد: اظهارنظر تند در رابطه با مربی تیم ملی در شرح وظایف یک بازیکن نیست. برخی ملی پوشان پا را از حد خود فراتر گذاشته و به حواشی اخیر بی جهت دامن می زنند. اگر من جای اسکوچیچ بودم، بازیکنان خاطی را فورا خط می زدم.

او اضافه کرد: همه ما می دانیم که توان پیروزی مقابل تیم هایی مثل انگلستان را نداریم. ولی حفظ شان و منزلت تیم ملی از هر چیزی مهم تر است. یک بازیکن به صرف اینکه در تیم خوب اروپایی بازی می کند، نباید خود را بالاتر از سرمربی بداند و علیه او حرف بزند. فاتحه تیمی که بازیکن برای آن تعیین و تکلیف کند را باید خواند.

اسکوچیچ-و-طارمی

توصیه مهم به اسکوچیچ در خصوص طارمی

او درباره چگونگی برخورد با ملی پوشان معترض مثل طارمی به گسترش نیوز گفت: مهدی طارمی بازیکن ارزنده‌ و مهمی است ولی ایشان در جایگاهی نیست که در مورد موقعیت سرمربی تیم ملی اظهارنظر کند. آقای استیلی باید خیلی زودتر به این مسائل ورود کرده و با خاطیان برخورد می‌کرد.

دروازه بان اسبق تیم ملی در این‌باره بیان کرد: این قبیل مسائل، شان و جایگاه سرمربی را خدشه دار می کند. به عقیده من طارمی باید خط بخورد تا دیگر کسی در آینده چنین رفتاری از خود نشان ندهد. بازیکنان بهتر از مهدی هم داریم که می توانند جای خالی او را پر کنند. رد کردن خط قرمزهای فوتبال ملی، عواقبی دارد که امیدوارم آقای اسکوچیچ حداقل در این مورد بهترین تصمیم را بگیرد.

تاج-و-عزیز-محمدی

فدراسیون فوتبال به خانه تکانی نیاز دارد

سلطانی در رابطه با انتخابات آتی فدراسیون و ثبت نام چهره هایی مثل مهدی تاج عنوان کرد: متاسفانه یک دایره در فوتبال ما وجود دارد و افرادی حاضر در این دایره، قصد دل کندن از صندلی ریاست را ندارند. در گذشته تیم ما در استادیوم غدیر یک بازی داشت. آقای تاج هم در ورزشگاه حضور داشت. دقیقا به یاد دارم که ایشان پنج-شش بازیکن تیم ملی را نشناخت.

او در ادامه گفت: چرخه باطلِ پیرامون فدراسیون فوتبال در سالیان گذشته، متشکل از افرادی مثل تاج، عزیزمحمدی و کفاشیان است. علی رغم وجود افراد لایقی مثل آقای دادکان، متاسفانه کماکان شاهد حضور چنین اشخاصی برای اداره فدراسیون هستیم. فوتبال ما برای ایجاد یک تغییر مثبت، احتیاج به خانه تکانی در فدراسیون و آمدن نسل جدید و فوتبالی دارد. دانشگاه تربیت بدنی ایجاد شد تا افراد نخبه در پست های مدیریتی به ورزش ما کمک کنند. هدف از ایجاد چنین دانشگاهی، فقط معلم شدن اشخاص نبود.

پورعلی-گنجی-تمرین

دو چالش بزرگ در انتظار پرسپولیس ۱۴۰۱

پیشکسوت پرسپولیس در پایان درخصوص نقل و انتقالات این تیم گفت: به هر حال میلیاردها پول در اختیار مدیریت باشگاه بوده و هزینه های گزافی تا الان صرف تقویت تیم شده است. در مورد مربی دروازه بان ها نیز اگر صحبتی کنیم، برخی ما را متهم به سهم خواهی می کنند. من الان این موضوع را اعلام می کنم که نگاهی به چنین پست هایی ندارم. در حال حاضر اکثر کادر فنی پرسپولیس نیز خارجی هستند و شاید فقط توپ جمع کن ها و تدارکات تیم ایرانی باشند.

گلر سال های گذشته سرخپوشان یادآور شد: در گذشته هم گفتم که باشگاه پرسپولیس، ۲ چالش بزرگ را در مقابل خود دارد. اول اینکه به سرنوشت استیل آذین دچار نشود. بحث بدی هم مربوط به تغییرات گسترده در ترکیب اصلی می شود. به هر حال مهره های باکیفیتی جذب شده و هماهنگی آن ها در کوتاه مدت بسیار سخت است.

بهروز سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: در چند هفته ابتدایی عیار واقعی پرسپولیس مشخص خواهد شد. به اعتقاد من پرسپولیس با این هزینه های میلیاردی باید نتیجه بگیرد. موفقیت پرسپولیس آرزوی همه ما است و انتقاد ما همیشه از سر دلسوزی بوده و قصد تخریب نداریم. توقع هواداران و پیشکسوتان این باشگاه از تیمی که با هزینه کلان بسته شده، فقط کسب قهرمانی است. فکر هم نمی کنم که این مسئله، انتظار ناحق و نادرستی باشد.

  • محمد حبیبی ارسالی در

    به عنوان یک استقلالی دوست دارم اقای سلطانی با شخصیت کاش همه پیشکسوتان مثل شما بودند
    ولی در مورد طارمی میتونه کمک کنه به تیم ملی البته فقط حواسش به کار خودش باشه و قدر این پیراهن مقدس رو باید بدونه

ارسال نظر