|
کدخبر: 268926 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس برای قهرمانی بسته شده است / امیدوارم ۲ مهاجم جذب شود / تصمیمات فدراسیون دشمن را شاد کرد

محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن انتقاد از تصمیمات کمیته فنی مبنی بر رد صلاحیت دراگان اسکوچیچ، عملکرد سرمربی کروات را کاملا قابل قبول ارزیابی کرد.

ورزش پرسپولیس برای قهرمانی بسته شده است / امیدوارم ۲ مهاجم جذب شود / تصمیمات فدراسیون دشمن را شاد کرد

پس از صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی، به نظر می رسید که اسکوچیچ سکان هدایت ملی پوشان را در قطر بر عهده خواهد داشت. ولی نمایش ضعیف در دیدار تشریفاتی با کره جنوبی، اما و اگرهایی در خصوص کیفیت کار سرمربی وقت تیم ملی در ذهن فوتبال دوستان ایرانی ایجاد کرد. این تردیدها پس از شکست دو بر یک در بازی دوستانه مقابل الجزایر بیشتر شد.

انتقادات از اسکوچیچ بیشتر معطوف به نحوه بازی تیم ملی و همچنین بازیکنان دعوت شده می شد. شرایط عجیب اردوی قطر، منشا حواشی پر دامنه آتی شد. اکثر ملی پوشان نسبت به این اردو و وضعیت حاکم بر تیم معترض بودند. چندی بعد خبرهایی پیرامون برکناری اسکوچیچ شنیده شد. علاوه بر فدراسیون نشین ها، سیاسیون هم وارد این قائله شده و به اخراج مرد کروات چراغ سبز نشان دادند.

سرانجام کمیته فنی فدراسیون با اجماع آرا، اسکوچیچ را رد صلاحیت کرده و حکم به برکناری او دادند. در حالی که همگان منتظر اعلام جانشین اسکوچیچ بودند، اعضای کمیته فنی بار دیگر دست به غافلگیری زدند. سرمربی تیم ملی در اقدامی شوکه کننده، در سمت خود ابقا شد.

در هر صورت اکثر کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال کشور، تغییر سرمربی در این مقطع را خیلی به صلاح فوتبال ملی نمی دانند و تصمیم اعضای کمیته فنی مبنی بر رد صلاحیت سرمربی را عجیب و غیر منطقی ارزیابی کردند.

گسترش نیوز جهت بررسی بیشتر وضعیت فعلی تیم ملی و همچنین شرایط نقل و انتقالات پرسپولیس، گفت و گویی با محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

اسکوچیچ-اردوی-قطر

عده‌ای از اسکوچیچ توقع معجزه دارند

محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط فعلی تیم ملی و ابقای اسکوچیچ گفت: به اعتقاد من از همان ابتدا تصمیم کمیته فنی مبنی بر رد صلاحیت و برکناری سرمربی تیم ملی اشتباه بود. برخی‌ها در فاصله چهار ماه تا شروع جام جهانی، توقع معجزه از سوی مربی را دارند. آقای اسکوچیچ ماموریتی که به او محول شده بود را به بهترین شکل انجام داده است.

او ادامه داد: او تیم به هم ریخته ویلموتس را با نتایج عالی به جام جهانی برد. الان زمان این تصمیمات و اعمال تغییر در کادر فنی نبود. تیم ملی در این وقت محدود، باید با آرامش به سمت اهداف خود حرکت کند. فدراسیون باید بهترین بازی های تدارکاتی را برای آمادگی هر چه بیشتر ملی پوشان فراهم می کرد که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. این اتفاقات و تصمیمات اتخاذ شده فقط دشمنان ما را شاد کرده است.

لزوم اعتماد به سرمایه های داخلی

او در خصوص حضور سرمربی ایرانی در تیم ملی اظهار کرد: من به شرط فراهم کردن بستر مناسب، با حضور مربی ایرانی در تیم ملی برای رقابت های جام جهانی کاملا موافق بودم. تیم ملی ما از چندین لژیونر با کیفیت تشکیل شده که در باشگاه های معتبر اروپا بازی می کنند. با این وضع، آیا یک مربی ایرانی نمی تواند سکان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد؟

او در ادامه خاطرنشان کرد: در والیبال هم یک مربی ایرانی سرمربی شده و بسیار خوب کار کرده است. در این مملکت استعدادهای فوق العاده ای وجود دارد ولی متاسفانه آن اعتماد لازم صورت نمی گیرد. در حال حاضر مشکل فوتبال ما، بحث مدیریت اصولی است. خلأ یک مدیر با درایت و شجاع که در بزنگاه ها بتواند تصمیمات مناسب بگیرد، به شدت حس می شود. شایسته سالاری نه تنها در فوتبال، بلکه در همه ابعاد جامعه فراموش شده است.

میرشاد-ماجدی

نسبت به آینده تیم ملی مردد هستم

پنجعلی در خصوص نتایج احتمالی ایران در جام جهانی به گسترش نیوز گفت: در گذشته امیدهای زیادی به تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام جهانی داشتم. اما با این بلایی که بر سر تیم ملی آورده اند، دیگر نسبت به آینده مردد هستم. کاری که با تیم ملی یک کشور انجام شده، با تیم محلی هم نمی کنند. بازیکنان دچار دو دستگی شده و آن اعتماد گذشته دیگر در تیم وجود ندارد. تیم ملی کنونی پتانسیل بالایی دارد و با توجه به ستاره های باکیفیت، بهترین فرصت برای صعود از گروه بود که شوربختانه همه چیز را خراب کردند.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد انتخابات فدراسیون و ثبت نام افرادی مثل مهدی تاج بیان کرد: بنده در این خصوص یک سوال دارم. اگر این افراد در گذشته مثمر ثمر بودند، پس چرا کنار گذاشته شدند؟ این اشخاص در گذشته جواب خود را پس داده اند و حالا نیاز به چند چهره جدیدتر و قابل‌تر است. فوتبال ایران به حضور امثال محمد دادکان و علی دایی احتیاج دارد. البته این اتفاقات مختص فوتبال ما است و در هیچ کجای دنیا شاهد این رخدادهای مضحک نخواهید بود.

یحیی-و-درویش

مدیریت پرسپولیس عالی کار کرده است

پیشکسوت پرسپولیس درباره نقل و انتقالات این باشگاه عنوان کرد: به عقیده من عملکرد مدیران باشگاه در جذب بازیکنان جدید عالی بوده است. اگر با دو مهاجم کارکشته هم توافق صورت بگیرد، ترکیب ایده آلی در اختیار کادرفنی قرار می‌گیرد.

او در مورد جدایی سید جلال حسینی و جایگزین های او در پرسپولیس نیز توضیح داد: آقای حسینی در تمام این سال ها برای پرسپولیس زحمت کشید و به عنوان کاپیتان، از جمله مهره های کلیدی بود. ولی در فصل گذشته زیاد به بازی گرفته نشد و شاید شرایط سنی به او اجازه حضور ثابت در ترکیب را نمی داد. مدیریت باشگاه تا به امروز، مدافعان خوبی را جذب کرده است و پرسپولیس در این پست کمبود خاصی ندارد.

محمد پنجعلی در پایان بیان کرد: پرسپولیس مثل همیشه مدعی خواهد بود و تیم فعلی برای قهرمانی بسته شده است. رقبای اصلی نیز تیم های صنعتی به اضافه استقلال خواهند بود. پرسپولیس در فصل گذشته به واقع خوب کار کرد و با فاصله کم به نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

ارسال نظر