|
کدخبر: 159270

مهدی طارمی به سرنوشت ستاره آرسنال دچار شد!

مهاجم ایرانی پورتو پس از به صدا در آمدن سوت داور، به توپ ضربه زد و این برای دریافت کارت زرد دوم و اخراجش از زمین کافی بود!

ورزش مهدی طارمی به سرنوشت ستاره آرسنال دچار شد!

مهدی طارمی، زننده گل اول پورتو در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یکی از امیدهای اصلی پرتغالی‌ها در بازی برگشت در تورین بود. او در نیمه اول بازی برگشت نمایش خیره کننده‌ای داشت و با زدن یک توپ به تیرک و گرفتن یک پنالتی که منجر به گل اول تیمش شد، دومین بازیکن برتر زمین در پایان ۴۵ دقیقه بود.

در نیمه دوم بازی اما به یک باره ورق برگشت و مهدی طارمی با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. مهدی طارمی که در دقیقه ۵۲ از داور بازی کارت زرد دریافت کرده بود، دو دقیقه بعد در موقعیت آفساید قرار گرفت و پس از سوت داور به توپ ضربه زد تا قاضی سخت گیر هلندی، بورن کوییپرس با کارت زرد دوم او را جریمه کرده و از زمین بازی اخراجش کند!

لحظه‌ای که طارمی کارت زرد دوم و سپس کارت قرمز را مقابل چشمانش دید، به خوبی می‌توانستیم بهت و حیرت را در چهره او مشاهده کنیم؛ او که انتظار چنین تصمیم سخت گیرانه‌ای را نداشت، به سرنوشت رابین فن پرسی، مهاجم سابق آرسنال دچار شد که چندین سال پیش در لیگ قهرمانان اروپا به همین دلیل از زمین بازی اخراج شده بود.

تیم‌های بارسلونا و آرسنال در مرحله هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای سال ۲۰۱۱ در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفته بودند که دقیقه ۵۵ آن دیدار، صحنه‌ای مشابه اخراج امشب طارمی را به همراه داشت. در آن صحنه، کمک داور اول آفساید رابین فن پرسی، مهاجم هلندی آرسنال را اعلام کرد، اما این بازیکن پس از به صدا درآمدن سوت داور به توپ ضربه زد. ماسیمو بوساکا، داور سوئیسی دیدار، بلافاصله کارت زرد دوم و سپس کارت قرمز را مقابل فن پرسی گرفته و او را از زمین بازی اخراج کرد.

فن پرسی که از این تصمیم داور شگفت زده شده بود، با نشان دادن جو ورزشگاه نیوکمپ که برخلاف این روزها، مملو از تماشاگر بود، سعی در قانع کردن بوساکا داشت که صدای بلند تماشاگر باعث شده که صدای سوت او را نشنود. البته داور بازی تصمیم خود را گرفته بود و فن پرسی از زمین بازی اخراج شد و آرسنال هم بازی را به بارسا واگذار کرده و از دور رقابت‌ها حذف شد.

در حالی که مهدی طارمی بعد از اخراج امشب خوب، با تعجب خطاب به داور بازی اظهارکرد که آیا این لیگ قهرمانان است؟ فن پرسی در مورد اخراج خود گفته بود: نمی‌توانم بفهمم او دیشب در ورزشگاه چه کار می‌کرد. فکر می‌کنم او یک شوخی بود. به بوساکا گفتم که ۹۵ هزار تماشاگر در حال پریدن بودند و من چگونه می‌توانستم صدای سوتش را بشنوم. به نظر من داور بازی را از بین برد.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر