|
کدخبر: 105546

دلایل رد پیشنهاد پرسپولیس/ بدهی به برانکو ۲ برابر می‌شود؟

روزنامه فرهخیتگان در گزارشی به دلایل رد پیشنهاد پرسپولیس درباره برانکو پرداخته است.

ورزش دلایل رد پیشنهاد پرسپولیس/ بدهی به برانکو ۲ برابر می‌شود؟

هرچند در این مدت که مهدی رسول‌پناه سکان هدایت باشگاه را برعهده گرفته توانسته تا حد زیادی شرایط باشگاه را ایده‌آل کند و با تزریق پول به باشگاه از طریق قرارداد با کارگزار برند بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را بپردازد، اما باز هم درخصوص پرونده‌های خارجی شاهد آن هستیم که او هم مثل مدیران قبلی بیشتر از آنکه حرف‌هایش به واقعیت تبدیل شود، شعارگونه بوده و اتفاق خاصی در مصالحه و پرداخت بدهی خارجی‌ها نیفتاده است. حالا هم که از گوشه و کنار شنیده می‌شود شاید تا ۲ هفته دیگر باز هم باشگاه پرسپولیس با تغییر و تحول مدیریتی مواجه شود و فردی خارج از مجموعه هیات‌مدیره به‌عنوان مدیرعامل کارش را در این باشگاه آغاز کند و این یعنی باز هم باید شاهد تغییر رفتار در مذاکره با طلبکاران خارجی باشیم.

چرا برانکو به پرسپولیس جواب رد داد؟

ظاهرا پیشنهاد مصالحه باشگاه پرسپولیس به دست وکیل برانکو رسیده و البته خیلی زود هم به آن پاسخ منفی داده شده است. اینکه دلیل رد این پیشنهاد از سوی وکیل سرمربی اسبق سرخ‌ها چه بوده، موضوعی است که خیلی از رسانه‌ها و هواداران به دنبال آن هستند.

هرچند برخی از رسانه ادعا کردند که پیشنهاد مالی پرسپولیسی‌ها به مذاق وکیل برانکو خوش نیامده و باعث شده که او این پیشنهاد را نپذیرد اما ظاهرا علاوه‌بر موضوع مالی که قابل گفتمان و چانه‌زنی بود، اتفاق دیگری هم رخ داده که به عصبانیت این مربی و وکیلش اضافه کرده است.

از گوشه و کنار شنیده می‌شود در هنگام گفتمان طرفین برای رسیدن به یک توافق مشترک نامه‌ای از CAS به دست وکیل برانکو رسیده که سرخ‌ها این پرونده را در دادگاه حکمیت ورزش به جریان انداخته‌اند و همین موضوع سبب می‌شود که وکیل برانکو به‌شدت از سرخ‌ها ناراحت شده و با رد پیشنهاد جدید از آنها بخواهد که پرونده خود را در CAS دنبال کنند و نتیجه‌اش را ببینند!

بدهی پرسپولیس به پروفسور ۲ برابر می‌شود؟

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد باید پرونده برانکو و پرسپولیس را در فاز تازه‌ای دنبال کرد و این اصلا خبر خوبی برای پرسپولیس و هوادارانش نیست. یکی از دوستان نزدیک برانکو در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «دقیقا بلایی که مدیران این باشگاه بر سر مانوئل ژوزه آوردند، این روزها با برانکو انجام می‌دهند و این برای تیمی به‌بزرگی پرسپولیس بسیار بد است و وجهه این باشگاه را خدشه‌دار می‌کند. در جریان پرونده ژوزه به‌حدی این مربی اذیت شد که بعد از دریافت مطالباتش، حتی مبلغی که برای کارهای بانکی‌اش پرداخت کرده بود را هم از سرخ‌ها طلب کرد و این کار برای این بود که به مدیران پرسپولیس نشان بدهد او هم می‌تواند اذیت کند. حالا هم همین اتفاق برای برانکو افتاده و اگر تا به امروز این مربی تحمل کرده به‌خاطر پرسپولیس و هوادارانش بوده است.»

آن‌طور که روزنامه فرهیختگان نوشته وکیل برانکو توضیحات جدیدی به دادگاه CAS ارائه کند و در آن ۳ الی ۴ موضوع جدید را با مدارکی که در دست دارند به پرونده اضافه کنند و احتمال اینکه مدارک جدید توسط این دادگاه تایید شود بسیار زیاد است و در این صورت بردن پرونده به دادگاه CAS نه‌تنها برای پرسپولیسی‌ها منفعتی نداشته بلکه این احتمال می‌رود که بدهی‌شان به سرمربی اسبق و محبوب هواداران بیشتر هم بشود و طبق شنیده‌ها حتی تا دو برابر مبلغ فعلی بدهی سرخ‌ها به برانکو افزایش پیدا کند.

مدیران ورزش مانع ارائه پیشنهاد جذاب می‌شوند؟

یکی از مواردی که نزدیکان این مربی در ایران به آن اشاره مستقیم دارند این است که مدیران پرسپولیس برای مذاکره و صلح با برانکو قدرت‌عمل کامل ندارند و باید طوری گفته‌هایشان را پیش ببرند که از مدیران مافوق به آنها دیکته می‌شود.

ظاهرا در مذاکره ابتدایی طرفین در استانبول برانکو حاضر شده بود ۵۰ درصد از مطالباتش را ببخشد و مابقی را هم در چند قسط دریافت کند. مذاکراتی که درنهایت از سوی سرخ‌ها متوقف شد و آنها به برانکو اعلام کردند که باید به تهران برگردند و پیشنهاد او را با مدیران مافوق درمیان بگذارند اما جوابی که درنهایت به پیشنهاد برانکو دادند منفی بوده و اعلام شد که با بخشیدن کلیه مطالبات توسط برانکو حاضر هستند که رضایتنامه او را به تیم عربستانی بدهند!

حالا هم دوستان برانکو ادعا می‌کنند که مدیران عالی‌رتبه ورزش اجازه نمی‌دهند که مدیران باشگاه پیشنهاد جذاب‌تری به این مرد کروات بدهند و او را برای صلح متقاعد کنند.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر