|
کدخبر: 158908

شاد معلمان را به فضای مجازی آورد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون روزانه بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده بر روی شاد انجام می‌شود، گفت: ۷۰ درصد معلمان اولین بار بود که با فضای مجازی آشنا می شدند .

فرهنگی و اجتماعی شاد معلمان را به فضای مجازی آورد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه شاد یک محیط کاملا امن است که هیچ کس بدون هویت نمی‌تواند وارد آن شود، گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فایل آموزشی در این سامانه مبادله شده است.

محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: این سامانه مهم‌ترین کارکردش انسجام بخشی به ۱۵ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم بود.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت، خاطرنشان کرد: آموزش امر خطیری است که یک هفته هم نمی توان آن را تعطیل کرد بنابراین ما به فکر ایجاد سامانه‌ای بودیم که بتوانیم آموزش‌های مان را در بستر آن ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقفه در جریان آموزش به راحتی قابل جبران نیست و ما با پدیده ترک تحصیل مواجه می شدیم، اظهار کرد: بلافاصله با هم‌فکری همکاران سامانه شاد را ایجاد کردیم که در این سامانه تمام دروس همه مقاطع آموزشی را به وسیله بهترین معلمان تولید کرده و در دسترسی دانش آموزان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد سامانه شاد، کار مهمی در جهت همسانی آموزش انجام دادیم، گف: این سامانه مجال خوبی برای آموزش معکوس ایجاد کرد به طوری که بسیاری از محرومیت ها را می توان از این طریق به صورت جهشی حل کرد چرا که در این سامانه همه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان با همدیگر مرتبط شدند و به نوعی تبادل دانش و اندیشه نیز در این بستر انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون روزانه بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده بر روی شاد انجام می‌شود، گفت: در این مدت ۲۶ میلیارد پیام و ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فایل آموزشی در این سامانه مبادله شده است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد معلمان اولین بار بود که با فضای مجازی آشنا می شدند .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با ایجاد سامانه شاد پیوند خوبی با خانواده ها برقرار کردیم، اظهار کرد: در دوره ابتدایی بسیاری از مادران به دستیار معلم تبدیل شدند.

وی در مورد بازگشایی مدارس نیز گفت: همه تلاش ما بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس است چرا که در این بستر یادگیری به نحو احسن انجام می شود و هر وقت نگرانی ما برطرف شد و ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی داد مایل به بازگشایی مدارس هستیم.

حاجی میرزایی پیشرفت و تعالی را جزو دغدغه‌های همه جوامع دانست و گفت: ما در جهت حکمرانی شایسته شاخص های متعددی داریم و حکمرانی شایسته فراتر از درک حسی و تجلیات و جلوه‌های آشکار است.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت و یادگیری عرصه بسیار خطیری است، خاطرنشان کرد: در شوراهای آموزش و پرورش باید پایه‌های تعلیم و تربیت جوامع شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: ما نگاهمان به شورای آموزش و پرورش فراتر از همکاری و بلکه هم راستایی است بنابراین باید مأموریت‌های مان در یک پیوستگی قرار بگیرد و شورا هویت این کار را دارد.

حاج میرزایی با بیان اینکه در آموزش و پرورش ۱۲۰ شاخص برای کیفیت و رشد داریم، خاطرنشان کرد: وضعیت آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان‌ها در برخی شاخص‌ها پایین‌تر از متوسط کشوری و در برخی شاخص‌ها بالاتر از متوسط کشوری است بنابراین معاونان آموزش و پرورش این استان باید برای تقویت شاخص هایی که در آنها پایین‌تر از متوسط کشوری هستند، هدف گذاری کنند

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی پایین تر از متوسط کشوری است، گفت: طبق هدف گذاری وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مهارت آموزی دانش آموزان، باید ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به فنی و حرفه ای و هنرستان ها بروند که لازم است استان آذربایجان‌شرقی در این رابطه بیشتر تلاش کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: معلمان استان آذربایجان شرقی از نظر سنی پیرتر و از نظر سطح تحصیلات نیز پایین‌تر از متوسط کشوری هستند.

وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: در عدالت آموزشی هدف گذاری برای به متوسط رساندن مناطق کم برخوردار است که ما در این زمینه تلاش می‌کنیم معلمان نمونه در مدارس کم برخوردار حضور یایند و فضاهای آموزشی نیز در این مناطق گسترده شود.

محسن حاجی میرزایی صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی شد و پس از دیدار با امام جمعه تبریز در نشست های جداگانه با معلمان و اصحاب فرهنگیان آذربایجان شرقی و دانش آموزان منتخب استان شرکت کرد.

امروز همچنین بخش نخست دهکده ورزشی دانش آموزی استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح و بخش هایی نیز کلنگ زنی شد.

 

منبع: ایرنا
  • معلم ارسالی در

    اراجیف گفتن این حاجی میرزایی تمومی ندارن .تو خواب بودی ۹۹درصد معلمان فضای مجازی ر ا شخم زدند.

  • محسن ارسالی در

    بابا این چه تیتری می زنید شما واون وزیری که ازش مطلب می نویسید، فکر می کنید معلم ان عقب افتاده هستند که این چیزا رو می نو یسید اصلا این آمار رو از کجا میارید ؟وشم ا هم اون رو بولد می کنید ومی نویسید آقا یه کم هم تحقیق لازمه
    واقعا متاسفم برای خودم که زیر مجموعه همچین سازمانی هس تم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام علیکم خخح۸

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا قابل تعجب است ................؟ !!!!؟.

  • حسین ارسالی در

    شاد مارو پیر کرد. برو بابا با این حرف زد نت

  • ناشناس ارسالی در

    اجرای فوری رتبه بندی قبل از سال ۱۴۰۰ برای معلمان ؟!

ارسال نظر