|
کدخبر: 42969

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

چهار نماد پیشرفت در توکافولاد

هلدینگ توکا فولاد گام‌های موثری در مسیر بومی‌سازی دانش فنی و ارتقای فناوری و اشتغالزایی برداشته شده است.

گسترش نیوز: مدیرعامل هلدینگ توکافولاد در گفت‌وگو با «گسترش نیوز» به اهمیت و جایگاه ویژه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران پرداخت و گفت: صنعت فولاد نماد توسعه و نشان رشد و برنامه‌ریزی هدفمند جوامع است که خوشبختانه در سال‌های اخیر گامهای بسیار بزرگی در راستای توسعه صنعت فولاد به‌ویژه بومی‌سازی دانش فنی و تکمیل زنجیره تولید برداشته شده است.

folasmobarakedfg.jpg

پرویز اخوان گفت: هلدینگ توکا فولاد، در گروه فولاد مبارکه در راستای سیاست‌های آینده نگرانه و هدفمند و ارزش آفرین این گروه، همواره تلاش کرده است هم پای سایر صنایع این گروه، با جدیت و تلاش کارکنان و پیمانکاران، چشم‌انداز روسنی را در کارنامه خود داشته باشد و برای دینفعان خود علاوه بر سوداوری، در زنجیره تولید هم ایفای نقش نماید.

وی از توکا فولاد بعنوان یک زنجیره ارزش آفرین و نماد توسعه و نوآوری گروه فولاد مبارکه نام برد و گفت: در سال‌های اخیر در این هلدینگ گامهای موثری در مسیر بومی‌سازی دانش فنی و ارتقای فناوری و اشتغالزایی برداشته شده است

اخوان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی صنعت فولاد کشور با هدف بومی‌سازی و در راستای اهداف سال ۹۷ (حمایت از تولید ملی)، گفت: شرکت توکا فولاد علاوه بر ایفای ماموریت‌های خود، با جدیت به مقوله بومی‌سازی پرداخته است.

وی به نقش توکافولاد در بومی‌سازی تجهیزات و خطوط تولید صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: به منظور بومی‌سازی در مراحل ساخت مجتمع فولاد مبارکه و همچنین تعمیر و نگهداری آن و همچنین بومی‌سازی با در نظر گرفتن اهداف شامل شرایط تامین پایدار، کاهش خروج ارز، تعهد به مسولیت‌های اجتماعی در جهت رشد پایدار و ایجاد اشتغال، توسعه فناوری و ارتقا دانش فنی و کاربردی در کشور هلدینگ توکا را برآن داشت تا با تمام قوا و انرژی بر این موضوع متمرکز و آنرا به عنوان هدف استراژیک سرلوحه خود قرار دهد.

اخوان در ادامه به اهم موضوعات مورد توجه در شرایط فعلی تحریم‌ها در گروه توکا اشاره کرد و گفت: این هلدینگ با تشکیل گروه‌های تخصصی و بهره گیری از نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند موفق شده است حدود یکصد شرکت برتر کشور محسوب شود.

اخوان در ادامه به تشریح شرکت‌های این هلدینگ پرداخت:

شرکت توکا فولاد

در زمان ساخت مجتمع فولاد مبارکه نیز به صورت پروژه‌ای در مبحث بومی سازی( احیا مستقیم، کاردامپر، انباشت برداشت، RH TOP، و...) فعالیت قابل توجهی داشته است.

شرکت ایران ذوب

با طراحی روش‌های نوین و انحصاری قالب ریز کولدباکس نیز به این حوزه ورود پیدا کرده است.

شرکت نسوز توکا

نیز از ابتدا با هدف بومی‌سازی دریچه‌های کشویی و بومی‌سازی انواع جرم‌های مورد نیاز در صنایع و کوره‌های قوس الکتریکی و تاندیش‌ها و پاتیل‌ها فعالیت خود را آغاز نموده است.

شرکت نسوز آذر

با بومی‌سازی انواع آجرهای دولومیتی و ترکیبی و جرم RH به صورت انحصاری مباحث قابل توجهی دارد.

شرکت‌های غلطک‌ها و لاستیک‌های صنعتی میرکو

با تولید سیم جوش‌های پودری که تا قبل از آن به طور کامل از خارج از کشور وارد می‌شد و همچنین تولید چسب‌های سرد مورد نیاز در نوارهای نقاله و به طور خاص تولید و بهسازی و افزایش ظرفیت نوارهای نقاله سهم خود را در بومی‌سازی به نحو احسنت انجام داده است.

شرکت بهسازان صنایع خاورمیانه

با بهینه‌سازی بوم ریکلایمر (انباشت برداشت) فولاد مبارکه و همچنین با تعمیر و نگهداری بخش هایی از کوره‌های فولاد هرمزگان در راستای بومی‌سازی دانش فنی اقدام نموده است.

شرکت توکا پارسیان پیشرو

مبحث آب که شرکت توکا پارسیان پیشرو به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان به آن ورود کرده و درحال‌حاضر نخستین و تنها تولیدکننده ماژول‌های تصویه آب و پساب با روش اولترافیلتراسیون در کشور می‌باشد.

شرکت توکا رنگ

در زمینه رنگ‌های صنعتی و پوشش‌های ورق‌های فولادی نیز شرکت توکا رنگ نیز طرح‌های موفقی ارائه کرده است.

شرکت صنایع برش ورق‌های فولادی مبارکه

با همکاری سازندگان داخلی نسبت به ساخت خط برش اسلیت سرد(فولاد بر)کلاف‌های سرد، گالوانیزه رنگی در مسیر بومی‌سازی صنعت کشور خدماتی انجام داده است.

شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز

از ابتدای احداث با بومی‌سازی بخش‌های قابل توجهی از تولید خود به معنای واقعی در بومی‌سازی فعالیت و ضمن جلوگیری از خروج ارز با تکمیل خط تولید و همچنین به عنوان نخستین تولیدکننده ورق‌های گالوالوم در ایران به صنعت کشور خدمات ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها