|

کاهش تقاضا و افت تولید موتورسیکلت

فهرست محتوا

مدیرعامل شرکت پاسارگادسیکلت فارس درباره وضعیت تولید خود در ۳ ماه نخست سال۹۶ گفت: یکی از معدود کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی که درحال فعالیت است این نشان بوده که مشغول تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری است. سایر سازندگان هنوز نتوانسته‌اند محصولات خود را در بحث انژکتوری وارد بازار کنند و در حد تولید نمونه باقی مانده‌اند.

حجت‌الله صفایی در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: این شرکت برای ۳ ماه نخست سال نزدیک به ۵ هزار دستگاه موتورسیکلت وارد بازار کرده است. این تعداد به نمایندگی‌ها فروخته شده و حدود ۳هزار دستگاه از آنها نیز تحویل مصرف‌کننده شده است. این صنعتگر درباره پیش‌بینی تیراژ تولید سال ۹۶ نیز اظهار کرد: این شرکت برای ۳ ماه نخست سال پیش‌بینی تولید ۱۲هزار دستگاه را داشت اما در نهایت به‌دلیل وضعیت بازار و وجود موتورسیکلت‌های کاربراتوری تولید به کمتر از نصف رسید. جدید بودن محصول، تفاوت نرخ موتورسیکلت‌های انژکتوری نسبت‌به کاربراتوری و نهایت وضعیت کلی اقتصاد کشور و کاهش قدرت خرید مردم باعث افت فروش شده است. وی درباره نرخ محصولات این نشان نیز گفت: نرخ موتورسیکلت‌های انژکتوری حدود ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که نزدیک‌به ۵۰۰هزار تومان گران‌تر از کاربراتوری بوده و با توجه به قدرت خرید پایین مردم به‌طورکلی تمایلی به خرید وجود ندارد. این سازنده درباره میزان تولید این شرکت تا پایان سال اظهار کرد: پیش‌بینی این است که بتوانیم حدود ۱۰هزار دستگاه تا آخر سال تولید داشته باشیم زیرا با توجه به فصل کاری این صنعت فعالیت تولید تا نیمه نخست سال خواهد بود.صفایی در ادامه درباره افت تولید و مشکلات نقدینگی کارخانجات موتورسیکلت نیز عنوان کرد: تیراژ پایین با وجود خرید کالاهای موردنیاز تولید، باعث شده سرمایه در انبارها بخوابد ضمن آنکه موتورسیکلت‌های ساخته شده هنوز به‌طورکامل فروش نرفته‌اند.

کاهش تقاضا و افت تولید موتورسیکلت
کد خبر: ۱۲۶۴۸
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو