|
کدخبر: 170743

افشای جزئیاتی از مذاکرات ایران و عربستان

وزیر خارجه عراق در نشستی خبری در رم، درباره چرایی ایفای نقش بغداد در برقراری تماس میان ریاض و تهران و گفت‌وگوهای غیرعلنی میان دو طرف توضیح داد.

سیاست افشای جزئیاتی از مذاکرات ایران و عربستان

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در سفر اخیرش به ایتالیا، در یک نشست خبری تصریح کرد که درگیری آمریکا و ایران در برخی اوقات بر واقعیت سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور تاثیر می‌گذارد.

وبگاه عراقی «شفق نیوز»، امروز پنجشنبه (۶ می) نوشت که وی طی نشست خبری در رم گفت: «با تغییر دولت آمریکا، ما شاهد تغییری در این زمینه نیز بودیم. تا جایی که تماس با ایران آغاز شد و در نتیجه گفت‌وگو و مذاکره در وین شکل گرفت و علاوه بر آن، تماس و گفت‌وگوی غیرعلنی میان ایران و عربستان سعودی نیز آغاز شد».

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که عراق در این دیدارهای منطقه‌ای نقش داشت. زیرا این منازعات بر واقعیت سیاسی عراق تاثیر می‌گذاشت و برای مدیریت منازعه در داخل ما نیازمند مدیریت منازعه در خارج از کشور بودیم. آنچه در عراق روی می‌دهد بر کل محیط پیرامونی منطقه‌ای اثر می‌گذارد. لذا تحرک ما در این زمینه، تا حدی به نفع کشورمان بود اما بخش دیگری از آن به نفع منطقه بود.

حسین تصریح کرد که عراق پنجاه سال است که در حال جنگ با خود و دیگران است.

وزیر امور خارجه عراق شنبه گذشته، شهر بغداد را به مقصد شهر رم، پایتخت ایتالیا ترک کرد و طی سفری چندروزه علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مقامات دولت‌های ایتالیا و واتیکان، دوشنبه پیش با پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نیز دیدار کرد.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    صلح ودوستی ایران وعربستان نیازامروزجهان اسلام است ودوکشورمسلمان درکنارهمدیگرباشن دبهتراست

ارسال نظر