|
کدخبر: 105142

این خودرو جایگزین ۴۰۵ می‌شود

مدیرعامل ایران خودرو خراسان با اشاره به توقف تولید خودروی پژو ۴۰۵ بنزینی با موتور XU۷، اعلام کرد که توقف تولید این خودرو گامی در جهت توسعه محصولات این شرکت و همچنین رسیدن به استانداردهای یورو ۵ خواهد بود که در این خصوص زیرساخت‌های فنی و مهندسی در ایران خودرو خراسان به منظور تولید خودروهای جدید فراهم شده است و امکان تولید خودروهای جدید سدان و یا شاسی بلند وجود خواهد داشت.

خودرو این خودرو جایگزین ۴۰۵ می‌شود

مدیرعامل ایران خودرو خراسان در ادامه با اشاره به ارتقای کیفیت پژو ۴۰۵ تولیده شده در این شرکت، تصریح کرد که طی سال‌های گذشته ایران خودرو خراسان توانسته با ارتقای کیفیت این خودرو کارنامه مطلوبی را در زمینه تولید آن ارائه دهد، اما ضرورت اجرای استانداردهای یورو ۵ باعث شده تا درحال‌حاضر خط تولید پژو ۴۰۵ بنزینی با خودروی پژو پارس جایگزین شود، هرچند گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال جایگزین کردن پژو ۴۰۵ با یک محصول سدان کاملا جدید است.

بیژن زاهدی فرد در ادامه به برنامه تولید ایران خودرو خراسان اشاره کرد و در این خصوص افزود: امسال تولید ۷۰ هزار خودروی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور TU۵ در دستور کار قرار گرفته است که در کنار آن، تولید ۴۰ هزار خودروی پژو پارس و همچنین تولید ۲۰ هزار دستگاه خودروی هایما S۵ و S۷ برنامه‌ریزی شده است. با هدف تامین ۲۵ درصد از نیاز بازار در ایران خودرو خراسان، این شرکت قادر به تولید روزانه ۱۲۰ دستگاه خودروی هایما است و در ماه‌های پایانی سال به تولید روزانه ۲۴۰ دستگاه نیز خواهیم رسید. علاوه بر این، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای جدید شاسی بلند از سوی معاونت مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو در ایران خودرو خراسان برنامه‌ریزی شده است.

 

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها