|
کدخبر: 281480

شاسی بلند هیولا فراری را ببینید

فراری پورسانگوئه جدید جزو مهم‌ترین محصولات این خودروساز ایتالیایی در چند سال اخیر به شمار می‌رود. قطعاً ظاهر استوک این خودرو باب میل اکثر خریداران است اما هنوز هم افرادی هستند که به مدل استاندارد راضی نبوده و اینجاست که تیونری همچون DMC آلمان می‌تواند آن‌ها را خشنود کند.

این شرکت اخیراً یک کیت بدنه فیبر کربنی و پهن را برای فراری پورسانگوئه جدید معرفی کرده است. تیونر موردبحث برای جذابیت هرچه بیشتر قدبلند فراری رنگ بدنه قرمز روشن را برای بدنه انتخاب کرده و حاصل کار نیز جذابیت‌های فراوانی دارد؛ اما کیت تیونینگ این شرکت شامل قوس چرخ های جدید ۳ سانتی‌متری، رکاب‌های جانبی متفاوت و یک جفت اسپویلر عقب است که یکی روی سقف و دیگر در لبه درب پشتی قرار دارد. DMC همچنین لبه جلوی سپر، کاپوت و دیفیوزر عقب را از جنس فیبر کربن ارائه می‌کند. این قطعات طراحی مشابهی با قطعات استوک فراری دارند اما از جنس فیبر کربن سبک‌وزن هستند. این تیونر مدعی شده قطعات تولیدی‌اش کیفیت بسیار بالایی دارند و همه آن‌ها با طرح مات یا براق قابل سفارش هستند.

پورسانگوئه جدید
پورسانگوئه جدید
پورسانگوئه جدید
پورسانگوئه جدید

تحویل اولین نمونه‌های فراری پورسانگوئه جدید تا سال ۲۰۲۳ شروع نخواهد شد اما DMC برای اطمینان از هماهنگی دقیق این قطعات با خودروی موردبحث اقدام به اسکن سه‌بعدی پورسانگوئه کرده تا به دقت نهایی ۰.۲ میلی‌متری دست یابد. این قدبلند ایتالیایی از رینگ‌های ۲۴ اینچی فورج کاری شده ولوسیتا با پره‌های Y شکل سود می‌برد.

پورسانگوئه جدید

یکی دیگر از بخش‌های جدید این خودرو اگزوز تیتانیومی ساخت شرکت ZESAD است که از سیستم کنترل سوپاپ برای تنظیم صدای تولیدی توسط راننده بهره می‌برد. شایان ذکر است فراری علاقه‌ای به کراس اوور نامیدن پورسانگوئه ندارد اما خواه‌ناخواه باید این خودرو را با محصولاتی همچون لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX مقایسه کنیم. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این ابر خودرو قدرت ۷۱۵ اسب بخار و گشتاور ۷۱۶ نیوتون متر تولید می‌کند. پورسانگوئه در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بد نیست بدانید فراری پیش‌فروش پورسانگوئه جدید را به‌صورت موقتی به حال تعلیق درآورده و دلیل آن نیز لیست انتظار بسیار طولانی است. این خودروساز ایتالیایی اقدام به محدود کردن تولید شاسی‌بلند خود کرده زیرا نمی‌خواهد تولید سالانه آن بیشتر از ۲۰ درصد کل تولید شرکت باشد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها