|
کدخبر: 277350

رقیب شاسی بلند لامبورگینی از راه رسید + تصاویر

اوایل امسال لوتوس از شاسی‌بلند الکتریکی خود با نام الترا رونمایی کرد و حالا قیمت و مشخصات کامل آن برای بازار اروپا اعلام شده است.

 با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد رقبای الترا باید احساس خطر کنند زیرا اولین شاسی‌بلند تاریخ لوتوس باعث می‌شود خودروهایی مثل لامبورگینی اوروس بسیار ضعیف و گران به نظر برسند. بالاترین نسخهٔ این خودرو که الترا R نام دارد، در بریتانیا با قیمت ۱۲۰ هزار پوند و در اروپا با قیمت ۱۵۱ هزار یورو به فروش می‌رسد.

این نسخه ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد، ظرف ۲.۹۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت را دارد و به لطف باطری‌های ۱۱۲ کیلووات ساعتی، با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۹۰ کیلومتر را طی کند. برای مقایسه، لامبورگینی اوروس پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت، در بریتانیا ۲۰۹ هزار پوند قیمت دارد.

شاسی‌بلند الکتریکی لوتوس اما در نسخه‌های ارزان‌تری هم عرضه می‌شود که الترا و الترا S نام دارند. هردوی این نسخه‌ها ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور دارند و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما درحالی‌که قیمت نسخهٔ پایه در بریتانیا از ۸۹,۵۰۰ پوند و در اروپا از ۹۶ هزار یورو آغاز می‌شود، برای الترا S در بریتانیا باید حداقل ۱۰۴,۵۰۰ پوند و در اروپا ۱۲۱ هزار یورو پرداخت کرد. این نسخه‌ها از همان پکیج باطری ۱۱۲ کیلووات ساعتی بهره می‌برند اما هردو برد چشمگیر ۶۰۰ کیلومتری دارند. همچنین با استفاده از شارژرهای سریع نیز می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد این باطری‌ها را ظرف ۲۰ دقیق شارژ کرد.

الترا پایه به پنج حالت رانندگی مختلف، سیستم تعلیق بادی فعال، سیستم کنترل گشتاور بُرداری، چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی، رینگ‌های ۲ اینچی ۱۰ پره فورج‌کاری شده، شارژ بی‌سیم گوشی، تنظیم برقی ۱۲ جهته صندلی‌ها، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، سیستم صوتی ۱۳۸۰ واتی HiFi با ۱۵ بلندگو و تکنولوژی لیدار برای رانندگی خودکار مجهز است. در الترا S شیشه‌های دودی، اسپویلر فعال عقب، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی قوی‌تر ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ پرچم‌دار الترا R از پکیج هندلینگ، تریم فیبر کربنی، رینگ‌ها و نشان‌های مشکی‌رنگ، پدال‌های فولادی ضدزنگ و لاستیک‌های پرفورمنس بالا بهره می‌برد.

علاوه بر این، برای الترا امکان سفارش آپشن‌های فراوانی هم وجود خواهد داشت که مواردی مثل ترمزهای سرامیکی و صندلی‌های اسپرت مجزای عقب بجای نمونهٔ نیمکتی تنها بخشی از آن‌ها هستند. این کراس‌اوور الکتریکی قدرتمند در کارخانهٔ پیشرفته‌ای متعلق به جیلی در ووهانگ چین ساخته می‌شود و گارانتی پنج‌ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری دارد. قیمت الترا برای بازار ایالات‌متحده در زمانی نزدیک به آغاز فروش آن در سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد شد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها