|
کدخبر: 276646

شاسی بلند جذاب و جدید جیپ را ببینید + مشخصات و تصاویر

سال ۲۰۲۳، شاسی بلند جدیدی به سبد محصولات جیپ اضافه خواهد شد.

اونجر تمام برقی و متفاوت از دیگر تولیدات جیپ است و در سال ۲۰۲۵ به اروپا و آسیا صادر می‌شود. این مدل، نمونه‌ای از همکاری فنی و تجاری بین خودروسازان گروه استلانتیس خواهد بود.

اونجر توانایی‌های فنی مناسب رانندگی آفرود دارد؛ اما از نظر ابعاد، کوچک‌تر از جیپ است. با این شرایط می‌توان اونجر را جای‌گزین رنگید برای رانندگان جوان و بانوان دانست. جیپ در آینده نزدیک، واگونیر الکتریکی با قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار و یک شاسی‌بلند مخصوص آفرود با نام راکون نیز معرفی خواهد کرد.

پلتفرم الکتریکی استلانتیس  ECMP برای اوپل موکا و دی‌اس ۳  کراس‌بک استفاده شده و حالا اساس جیپ اونجر است. این شرایط برای شاسی‌بلند برقی، امکان طراحی بدنه با ارتفاع مناسب از سطح زمین فراهم می‌کند. تصاویر منتشر شده از اونجر، ظاهر جذاب و اسپرت خودرو را نشان می‌دهند.

جیپ اونجر

نسخه‌ی پایه از جیپ اونجر مجهز به باتری ۵۴ کیلووات ساعتی با توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر براساس استاندارد WLTP است. شرکت سازنده ادعا می‌کند این خودرو برای سفرهای بین شهری، تا مسافت ۵۵۰ کیلومتر با یک شارژ حرکت می‌کند. همچنین شارژرهای ۱۰۰ کیلوواتی DC موجود در امریکا و اروپا، طی ۲۴ دقیقه ظرفیت باتری جیپ اونجر را از ۲۰ یه ۸۰ درصد می‌رسانند.

اونجر با مدل‌های تک موتوره و دو موتوره تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل تولید خواهد شد به شکلی که هر موتور، ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. براین اساس، احتمالا قدرتمندترین مدل اونجر، حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

قیمت و مشخصات فنی دقیق از جیپ اونجر هنوز اعلام نشده است. این مدل احتمالا با آستانه قیمت ۴۰  تا ۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود تا رقیب نسخه‌ی پایه از شورولت بلیزر EV باشد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها