|
کدخبر: 276514

شاسی بلند جذابی که چین ساخت + تصاویر

شاسی‌بلند جدید شرکت چینی وِی با نام ۸۰ معرفی شد.

به تازگی اطلاعات جدیدی از این خودروی لوکس در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین منتشر شده است. انتظار می‌رود این خودروی هفت‌نفره با نام وِی ۸۰ راهی خط تولید شود. قرار است اولین نمونه‌های محصول لوکس این برند از نیمه اول سال ۲۰۲۳ در بازار داخلی عرضه شود و سپس در نیمه دوم همان سال نیز به کشورهای خارجی صادر گردد.

وِی 80

این خودرو بر پایه پلتفرم LEMON برند مادر یعنی گریت وال موتور شکل گرفته است. پلتفرم یاد شده در شاسی‌بلند جدید هاوال H6 نیز دیده می‌شود. هر دو خودرو از اشتراکات زیادی در بحث قوای فنی برخوردار هستند. ۸۰ از نمای جلوی کاملاً متمایز استفاده می‌کند و چراغ‌های پر زرق و برق دار و جلوپنجره بدون فریم و یکپارچه با سپر بزرگ جزو موارد برجسته و قابل‌ذکر هستند. جدیدترین محصول شرکت وِی طول ۵۱۰۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۳۰۵۰ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب وِی ۸۰ بزرگ‌ترین محصول این خودروساز که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده لقب خواهد گرفت.

وِی 80

در اطلاعات منتشر شده از این خودرو می‌توانیم برخی طراحی‌های متفاوت برای جلوپنجره و چراغ‌های عقب را ببینیم و خریداران می‌توانند این نسخه‌ها را سفارش دهند. نیروبخش این خودرو قوای محرکه DHT پلاگین هیبریدی گریت وال موتور است که از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی موجود در گیربکس تشکیل می‌شود. این مجموعه در هاوال H6 قدرت ۳۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

وِی 80

هاوال H6

یک باتری لیتیوم-یون ۳۴ کیلووات ساعتی نیز می‌تواند شعاع حرکتی ادعایی ۲۰۱ کیلومتری را در H6 ارائه کند. این باتری را می‌توان از طریق پیشرانه بنزینی و شارژر خارجی شارژ نمود. وِی می‌گوید شاسی‌بلند ۸۰ شعاع حرکتی بیشتر از ۱۱۹۹ کیلومتری خواهد داشت و مصرف سوخت آن زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. اگرچه هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما وجود حسگرهایی در بخش جلو نشان می‌دهد وِی ۸۰ اولین محصول این خودروساز با سیستم رانندگی خودران سطح ۳ خواهد بود. این شرکت به دنبال حضور در بازار اروپا بوده و اخیراً اعلام نموده شبکه فروش خود را در این قاره تأسیس خواهد کرد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها