|
کدخبر: 277655

شاسی بلند جذاب داج را ببینید / قیمت ۲.۹ میلیارد تومان ناقابل

زمانی که دوج از بازگشت دورانگو هلکت برای مدل ۲۰۲۳ خبر داد، همهٔ طرفداران تشنهٔ اسب بخار را خوشحال کرد.

 این ماشین با همان مشخصاتی که در سال ۲۰۲۱ ارائه شد راهی بازار می‌شود. این یعنی همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور هستیم که نیروی عظیم خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند. به لطف این نیرو، شاسی‌بلند سه ردیفهٔ ۲۵۹۰ کیلوگرمی دوج ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. همهٔ این‌ها در حالی است که دورانگو هلکت می‌تواند تا نزدیک ۴ تن را هم یدک بکشد.

اما شاید خبر نه‌چندان خوشایند برای طرفداران دورانگو افزایش قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری آن نسبت به مدل ۲۰۲۱ باشد. قیمت مدل ۲۰۲۱ از ۸۲,۵۹۰ دلار آغاز می‌شد درحالی‌که این رقم برای مدل ۲۰۲۳ چیزی نزدیک به ۹۳ هزار دلار (۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان) است. به گزارش موپار اینسایدر، قیمت دورانگو هلکت مدل ۲۰۲۳ با احتساب هزینهٔ ۱,۵۹۵ دلاری حمل تا مقصد، در تیپ پایه از ۹۲,۷۸۰ دلار آغاز می‌شود که این رقم در تیپ پلاس پکیج به ۹۸,۷۸۰ دلار و در تیپ پریمیوم پکیج به ۱۰۳,۶۸۰ دلار می‌رسد؛ اما افزایش قابل‌توجه قیمت تنها یکی از خبرهای بد در مورد دورانگو هلکت مدل ۲۰۲۳ است زیرا طبق گزارش مذکور، تیپ پایهٔ این خودرو دیرتر از بقیه ارائه می‌شود که این یعنی خریدارانی که خواهان ارزان‌ترین نسخهٔ دورانگو هلکت هستند در انتهای لیست انتظار قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، کسانی که حداقل نزدیک به ۹۹ هزار دلار برای خرید تیپ پلاس پکیج پرداخت کنند زودتر از بقیه خودروی خود را تحویل خواهند گرفت. طبق گزارش‌ها، دورانگو هلکت پلاس پکیج از ویژگی‌هایی مثل ریل‌های روی سقف مشکی، سانروف برقی، صندلی‌های چرمی لاگونا، پکیج یدک کشی تریلر و سیستم‌های کمک‌راننده‌ای همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو برخوردار است. در تیپ پریمیوم پکیج نیز تریم داخلی فیبر کربنی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو، کنسول ردیف دوم با محفظه، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ برمبو ارائه می‌شود. به گفتهٔ موپار اینسایدر، پذیرش سفارشات خرید برای نسخهٔ معمولی دورانگو مدل ۲۰۲۳ به‌زودی آغاز می‌شود اما برای سفارش نسخهٔ هلکت باید تا اوایل سال ۲۰۲۳ صبر کرد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر