|
کدخبر: 115861

معاون اقتصادی استاندار همدان در گفتگو اختصاصی با گسترش نیوز تشریح کرد

چرا ستاد تنظیم بازار در کنترل قیمت مرغ موفق نبود

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به ناهماهنگی بین استان ها در اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت مرغ، پیشنهادی مبنی بر رسیدگی و بررسی وضعیت جهت برقراری انسجام در این زمینه مطرح کرد.

اخبار چرا ستاد تنظیم بازار در کنترل قیمت مرغ موفق نبود

ظاهر پورمجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان در گفتگوی اختصاصی با گسترش نیوز با اشاره به مصوبه تنظیم بازار کشور در ارتباط با قیمت مرغ، ابراز کرد: قیمت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار که مسئولان مرتبط در آن حضور دارند 15 هزار تومان در در ازای هر کیلو مقرر شده است.

پورمجاهد افزود: البته این مبلغ می تواند با توجه به وضعیتی که دراستان ها حاکم است 5 درصد افزایش یا کاهش داشته باشد و در اینخصوص این اختیار به استان ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان تلاش بر اعمال قیمت ستاد تنظیم بازار است، گفت: از آنجائیکه در استان های دیگر به هر دلیلی انجام قیمت مصوب ستاد تنظیم بازاررخ نداد، این امر موجب ناهماهنگی ها و ایجاد مشکلات برای استان هایی شد که به دنبال  تحقق این امر یعنی قیمت پانزده هزار و 750 تومان بودند.

دراستان همدان همچنان بر حفظ مصوبه ستاد تنظیم بازاردر ارتباط با قیمت مرغ تاکید می شود.

وی تصریح کرد: زمانیکه تصمیمی در سطح ملی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اتخاذ می شود، بایستی از سوی تمامی استان ها مورد توجه قرار گیرد  و رعایت این مهم در ارتباط با قیمت مرغ، از انتقال مرغ به صورت زنده یا کشته شده به استان های دیگر جلوکیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ممکن است سازمان جهاد کشاورزی مخصوصا اتحادیه مرغداران کشور به هر دلیلی در این زمینه دارای نظرات کارشناسی باشند، عنوان کرد: نظرات کارشناسی را نمی توان رد  و نفی کرد اما آن که در این زمینه دارای اختیار است و می تواند  قیمت را اصلاح کند کمیته تنظیم بازار کشور است؛

معاون استاندار همدان خواستار رسیدگی و بررسی وضعیت موجود در اسرع وقت و اعلام مجدد به استان ها شد.

پورمجاهد با ارائه پیشنهادی در اینباره افزود: اکنون اگر جدول مربوط به قیمت استان ها را ملاحظه کنید مشاهده می کنید قیمت مرغ در اکثر استان ها بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است و دقت و نظارت بیشتری را می طلبد و اگر مصوبه ای نیاز به اصلاح دارد با نظرات کارشناسی آن را مورد بررسی قرار داد و به استان ها مجدد اعلام کرد.

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه مرغ مشمول قیمت گذاری است، خاطرنشان کرد: در سامانه ای به نام "سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور" تمامی اطلاعات مرتبط به مرغدار درج می شود.

در این سامانه اطلاعات مربوط به جوجه ریزی مرغدار، نظارت دامپزشکی و سهمیه نهاده هایی که بین 40 تا 50 درصد به مرغدار پرداخت می شود و ... درج می شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان اضافه کرد: بر اساس داده های موجود سازمان های جهاد کشاروی استان ها باید تامین مرغ استان را به عنوان متولی تامین بازار مواد پروتئینی به عهده گیرد.

 

 

خبرنگار: حمید سپهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها