|
کدخبر: 46815

جایزه نجومی برای دستگیری یک آقازاده

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد، این وزارتخانه در اِزای دریافت اطلاعاتی که به دستگیری حمزه بن لادن، پسر «اسامه بن لادن» رهبر سابق و کشته شده القاعده کمک کند، تا سقف یک میلیون دلار جایزه می‌دهد.

گسترش‌نیوز: وزارت خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: حمزه به عنوان یک رهبر به نمایندگی از القاعده در حال ظهور است» و اینکه وی دست کم از آگوست ۲۰۱۵ با انتشار پیام‌های صوتی و تصویری روی اینترنت از پیروان خود خواسته تا حملات علیه امریکا و متحدان غربی آن را آغاز کنند.

dolarusa.jpg

افزون بر این، در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا آمده است، حمزه بن لادن به نام «انتقام از قتل پدرش توسط نیروهای مسلح امریکا در ماه می‌۲۰۱۱» به تهدید امریکا اقدام کرده است.

وزارت امور خارجه امریکا در ژانویه ۲۰۱۷ حمزه را «تروریست شناخته شده جهانی» معرفی و به دنبال آن اعلام کرد، «تمام اموال و دارایی هایی متعلق به حمزه بن لادن که در حوزه صلاحیت امریکا قرار می‌گیرد، بلوکه و اتباع امریکا نیز از انجام معاملات با وی منع می‌شوند».

گفتنی است، «ایمن الظواهری» فرمانده ارشد القاعده در آگوست ۲۰۱۵ حمزه بن لادن را به عنوان عضو رسمی این گروه معرفی کرد. بر طبق بیانیه وزارت امور خارجه امریکا، اعلامیه ۲۰۱۵ الظواهری شامل یک پیام صوتی بود که در آن حمزه «خواستار اجرای حملات تروریستی در پایتخت کشورهای غربی شده بود».

ذکر این مهم لازم است که اسامه بن لادن در دوم ماه می‌۲۰۱۱ توسط یگان ویژه نیروی دریایی امریکا در پاکستان کشته و همان زمان مقامات امریکا اعلام کردند که جسد اسامه بن لادن به دریا انداخته شده است. گروه القاعده نیز چند روز پس از آن مرگ اسامه را تأیید کرد.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها