|
کدخبر: 324994

دلار / دلار زدایی / بازار ارز / نظم اقتصادی

تصمیم دولت بر دلار زدایی اقتصاد / میتوان ارزی را جایگزین دلار کرد؟

داشتن نظم اقتصادی از ضروریت های یک کشور به شمار می رود. نظم اقتصادی کمک می‌کند که منابع بهینه استفاده شوند، تولید بیشتری صورت بگیرد و اقتصاد رونق گیرد.

اقتصاد

سید نظام الدین موسوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره التهاب و نوسان در بازار ارز گفت: عده ای در پی هم زدن نظم اقتصادی کشور هستند ولی برای دلار زدایی از اقتصاد تصمیم بزرگ خواهیم گرفت.

نظم اقتصادی می‌تواند توسعه اقتصادی را سرعت ببخشد و به جمعیت کمک کند تا بهبود زندگی پیدا کند. از طریق سیاست‌های مالی مناسب، کنترل تورم، تشویق سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی، می‌شود بر نظم اقتصادی کار کرد و به رشد پایدار دست پیدا کرد.

اما در عین حال، دلار زدایی از اقتصاد یک مفهوم گسترده است که ممکن است به چندین مفهوم مختلف ارجاع داده شود. تصمیماتی که در این زمینه میتوان اتخاذ کرد میتواند اعم از کنترل سرمایه ها ، تحریم ها و استفاده از ارز های دیگر باشد. 

باید در نظر داشت که برخی کشورها ممکن است تلاش کنند تا از دلار آمریکا به عنوان ارز پایه تجارت بین‌المللی خود استفاده نکنند و به جای آن از ارزهای دیگری مانند یورو یا یوان چین استفاده کنند. این یک نوع دلار زدایی است که به معنای افزایش تنوع ارزی در تجارت بین‌المللی است که برخی دولت ها تصمیم به اجرای آن در راستای حفظ نظم اقتصادی کشور خود اتخاذ کرده اند.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها