|
کدخبر: 32443

نامزدهای نهایی شهرداری تهران را بشناسید

با رای اعضای شورای شهر؛ محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم نامزد نهایی شهرداری تهران شدند.

گسترش نیوز: با رای اعضای شورای شهر؛ محمدعلی افشانی با ۱۵ رای و سمیع الله حسینی مکارم با ۱۱ رای نامزد نهایی شهرداری تهران شدند. در حالی که رقابت برای تصدی‌گری پست شهردار تهران حساس‌تر شده، در این گزارش تلاش شده ضمن مرور سوابق این دو نامزد، برنامه کاری آنان مدیریت شهرداری تهران مورد بررسی قرار بگیرد.

محمدعلی افشانی

afshanima.jpg

محمدعلی افشانی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی پیش از این معاون سابق وزیر آموزش و پرورش، رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان بود.

افشانی درحال‌حاضر رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است. وی در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی پست شهرداری تهران گفت: "شهر زیست پذیر ؛ شهروند مشارکت پذیر" عنوان برنامه‌های من برای تصدی شهرداری تهران است؛ چرا که معتقدم به دنبال شهری هستیم که برای همه شهروندان دسترس پذیر باشد و بتوانیم ارتباط بین گذشته و آینده را در آن برقرار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های شهر تهران بافت‌های فرسوده است افزود: برخی ساختمان‌های تهران ممکن بود صدها سال قدمت داشته باشند؛ اما همگی آنها دارای حیاط نور و زندگی بودند؛ اما در دهه‌های گذشته در کنار این ساختمان‌ها برج‌های بلندی ساخته شد که نور و زندگی را از این ساختمان‌ها سلب می‌کرد و به این ترتیب حقوق ساکنان این بناها ضایع شد. نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری به عنوان اولویت خاص باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات فراوانی هزینه شود تا ساختمان‌ها ساخته شود. کنترل و نظارت دقیقی بر روی ساخت ساختمان‌ها وجود ندارد و شهرداری باید در حوزه قانون نسبت به این موارد به صورت موثر اقدام نماید. باید برای پروژه‌هایی که در حال ساخت است شناسنامه فنی ساختمان صادر شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود موضوع صدور شناسنامه فنی ساختمان‌ها است که می‌تواند در هنگام حوادث بسیار تاثیر‌گذار باشد. بی‌تردید صیانت و حفاظت از باغات یک ضرورت به شمار می‌رود برای تهرانی که درختان چندصد ساله آن امروز به روش‌های مختلف خشک شده‌اند.

سمیع الله حسینی مکارم

makarem-.jpg

سمیع الله حسینی مکارم، از چهره‌های اصلاح طلب به شمار می‌آید که در کارنامه کاری خود معاونت مالی شهرداری تهران، مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاونت اداری و مالی آموزش و پرورش تهران و مدیر کل مدارس شبه قاره هند، مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش و معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارد.

حسینی مکارم دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است. وی که درحال‌حاضر سرپرستی شهرداری تهران را بر عهده گرفته، در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های خود می‌گوید: شفاف سازی، تمرکزی مالی، تاکید به اجرای قانون، مبارزه با فساد، همدلی و کسب نظر و مشاوره را در سر لوحه کار خود قرار خواهم داد.

وی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل شهری گفت: حمل‌ونقل مسئله اصلی تهران است و برای بهبود آن در تلاش هستیم. حسینی مکارم در مجموع خود را پیرو نجفی، شهردار سابق تهران می‌داند و می‌گوید: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. امیدوارم با همکاری مدیران شهری، شهرداران مناطق و معاونان شهردار بتوانیم امور شهر را به خوبی پیش ببریم و فعالیت‌های ما سبب شود شهری با نشاط را شاهد باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها