|
کدخبر: 86747

زیباترین مسجد ایران را بشناسید + تصاویر

شیراز شهر چهارفصل و گردش است، سفر به شیراز در هر فصلی شما را با جاذبه‌های طبیعت آشتی می‌دهد. از اردیبهشت تا پاییز خیال انگیزش، بذر وسوسه را در نهان شما می‌کارد!

گسترش‌نیوز: سفر امروز ما در بخش ایرانگردی، سفری پر رمز و راز به زیباترین مسجد ایران، یعنی مسجد نصیرالملک شیراز است که در دل این شهر افسانه‌ای و زیبا قرار داد، پس با ما همراه باشید.

masjed2.jpeg

مسجد نصیر الملک از زیباترین مساجد ایران به شمار می‌آید. بازی نور و رنگ آن زیبایی بی‌نظیری را برای هر بیننده‌ای به ارمغان می‌آورد، تماشای شیشه‌های رنگی، طاق‌های بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایش، یکی از آرزوهای هر گردشگری است. مسجد نصیرالملک از نظر کاشیکاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و از دیدگاه ساختمان‌سازی به ویژه کاشیکاری و مقرنس بی‌همتا است، تا جایی که رنگ آمیزی آن را فقط می‌توان با مسجدالاقصی و مسجد آبی استانبول مقایسه کرد.

masjed3.jpeg

این بنا به دستور نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز آن زمان محسوب می‌شد، بنا نهاده شد. محمد حسن معمارکار نیز معماری آن را برعهده داشت. مدت زمان ساخت آن حدود ۱۲ سال به طول انجامیده است. مرمت، حفظ و نگهداری این بنای باشکوه و ارزشمند با رعایت استانداردهای بین‌المللی مرمت آثار تاریخی از سال‌ها پیش توسط موقوفه نصیرالملک به تولیت آقای محمود قوام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

masjed4.jpeg

منبع: لست‌سکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها