|
کدخبر: 325345

کاهش حمایت ها از اسرائیل / آمریکا تغییر موضع داد؟

مطابق آخرین نظرسنجی انتخاباتی آمریکا، حمایت رأی‌دهندگان ایالات نوسانی از کمک به اسرائیل کاهشی شده است.

سیاست کاهش حمایت ها از اسرائیل / آمریکا تغییر موضع داد؟

بر اساس آخرین نظرسنجی بلومبرگ نیوز/مورنینگ کانسالت، حمایت رأی‌دهندگان ایالت‌های کلیدی نوسانی از کمک‌های آمریکا به اسرائیل، طی ماه‌های پس از آغاز جنگ غزه کاهش پیدا کرده است.

به نوشته بلومبرگ، این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان در هفت ایالتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت، گفته‌اند که قویاً یا تا حدودی از کمک به اسرائیل حمایت می‌کنند. این در مقایسه با نوامبر، زمانی که ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند از این کمک‌ها حمایت می‌کنند، ۱۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

این افت با خشم فزاینده آمریکایی‌ها از کمپین نظامی اسرائیل در غزه همراه است. به گفته وزارت بهداشت حماس در غزه، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ کشته شده‌اند. این جنگ همچنین باعث بحران انسانی شدیدی در نوار غزه شده است.

این نظرسنجی از ۸ تا ۱۵ آوریل و پیش از شعله‌ورشدن اعتراضات طرفداران فلسطین در دانشگاه‌ها از جمله هاروارد، کلمبیا، یِیل و دانشگاه نیویورک انجام گرفت. جامعه هدف این نظرسنجی رأی‌دهندگان آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند.

نتایج این نظرسنجی چالش دشواری در برابر جو بایدن قرار داده که می‌گوید تعهد ایالات متحده به دفاع از اسرائیل «مستحکم» بوده و تا کنون با وجود فشار برخی از دموکرات‌های کنگره، از مشروط‌ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل خودداری کرده است. در عین حال، او بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار داده تا اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.

تیم بایدن همچنین به دنبال جلب حمایت جوامع عرب و مسلمان ایالت میشیگان است که یکی از ایالات کلیدی انتخابات ریاست‌جمهوری به شمار می‌رود.

روز چهارشنبه، بایدن یک بسته امنیت ملی به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را امضا کرد که شامل ۲۶ میلیارد دلار کمک به اسرائیل و یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای غزه است. پس از امضای این بسته، بایدن گفت که اسرائیل «باید مطمئن شود که تمام این کمک‌ها بدون تأخیر به دست فلسطینی‌های غزه می‌رسد».

موج تازه حملات علیه مقامات انتخاباتی آمریکا

تعداد قابل توجهی از گزارش‌های گسترده از مقاماتی که در طول انتخابات ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ هدف حملات قرار گرفتند، در ایالت  آریزونا است، جایی که جو بایدن چهار سال پیش در آن برنده شد.

جان دیکسون کلر، که ریاست گروه ویژه تهدیدات انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا را بر عهده دارد، در نشست خبری روز دوشنبه در فینیکس، گفت که ایالات متحده در «دوران جدیدی است که در آن جامعه انتخاباتی قربانی، هدف و مورد حمله قرار گرفته است.»

مقامات وزارت دادگستری این مسئله را ساعاتی پس از آن اعلام کردند که جاشوا راسل، مردی ساکن اوهایو، به دلیل تهدید به قتل هابز، زمانی که در سال ۲۰۲۲ به عنوان وزیر امور خارجه آریزونا مشغول به کار بود، به ۲.۵ سال زندان محکوم شد.

راسل ۴۶ ساله اهل بوسیروس، که به دلیل پیام‌های تهدیدآمیز صوتی به گناه خود اعتراف کرد، یکی از ۱۳ نفری بود که وزارت دادگستری به گفته کلر محکوم به زندان کرده است.

به گفته کلر، در مجموع ۱۰ نفر محکوم شده‌اند و هفت نفر از این افراد به بیش از ۱۸ ماه زندان محکوم شده‌اند.

کلر خاطرنشان کرد که اکثر گزارش‌های کارگروهی که مریک گارلند، دادستان کل در سال ۲۰۲۱ در پاسخ به افزایش تهدیدات علیه مقامات انتخاباتی تشکیل داد، منجر به پرونده‌های کیفری نشد.

او گفت: «از آنجایی که بسیاری از خصومت‌ها از مرز تهدیدات جنایی عبور نمی‌کند، پیگرد قانونی به تنهایی راه حل نیست.»

او افزود: «عادی سازی تهدیدها و حملات شخصی به مقامات دولتی و خانواده‌های آنها به ایجاد فضای انتخاباتی کمک می‌کند که در آن مردم مرتکب جنایات غیرقابل تصوری می شوند.»

کلر گفت: «تهدید به مرگ مناظره نیست. تهدید به مرگ به گسترش ایده‌ها کمک نمی‌کند. تهدید به مرگ یک حق محافظت شده در قانون اساسی نیست.»

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها