|
کدخبر: 325342

تولید نان به کمک این روش / دولت طرح جدیدی را مطرح کرد

معاون وزیر کشاورزی بابیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، عنوان کرد: در دستور کار قرار دادن افزایش تولید گندم با بهره‌گیری از فناوری جدید امری مهم محسوب می شود که شدت در برنامه های ما است.

اقتصاد تولید نان به کمک این روش / دولت طرح جدیدی را مطرح کرد

مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید استفاده کرد، گفت: ضرورت وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز آنها بر بخش کشاورزی از جمله نیازهای بنیادی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

تلاش برای تولید نان کامل

 ابوالفضل گلشن تفتی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری ۲۱ فروردین ماه به نام روز ملی گندم و نان گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح کلان کاهش ضایعات و بهره گیری از آنها در محصولات کشاورزی در استان البرز کلید خورد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون در حال بررسی میزان ضایعات هشت محصول کشاورزی از مرحله برداشت مصرف خانگی هستیم اما هیچ مستند علمی در این زمینه در دست نیست. اکنون بررسی میزان ضایعات گندم تا مرحله نانوایی‌ها و مصارف خانگی در ۱۴ استان کشور در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده نتایج این مطالعات قطعی و اطلاع رسانی شود.

رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با بیان اینکه ۷۰ درصد فعالیت‌های پژوهشی بخش صنایع غذایی در خصوص ضایعات محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: در خصوص گندم، آرد و نان نیز مطالعاتی انجام و حدود ۲۰ درصد فعالیت‌های پژوهشی بر این موضوع متمرکز شده است.

گلشن تفتی مطرح کرد: گندم‌های تولید شده در کشور کیفیت‌های متفاوتی دارند، بنابراین آرد تولیدی دارای کیفیت‌های مختلفی است و برای تولید نان باکیفیت و دارای حجم و بافت مناسب نیازمند تقویت آرد هستیم که در این راستا نیاز به تقویت بهبود دهنده‌ها داریم. بهبود دهنده‌های نان برای انواع نان‌های مسطح تولیدی کشور در قالب شرکت‌های دانش بنیان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

منبع: مهر
  • عباس محمدی ارسالی در

    باسلام تولید نان و تحقیق ضایعات هیچ بررس ی فلان بهمان نمی خواهد مگر قدیم مادران ن ان باسبوس کامل می پختند و اکنون بعضی از نانوایان که با ارد سبوس دار نان می پزند نان ضایعات و دور ریز دارد یک تحقیق یک رو زه می خواهد که بدانید کدام نامها ضایعات و دور ریز دارند فقط کافی است به یک انبار بک ضایعات نان سری بزنید ببینید کدام نان ها جز ضایعات هستند نانهای بدون سبوس مانن د لواش و نانهای با سبوس کم که به محض سرد شدن مثل لاستیک می سود و زود هم کپک می ز ند و این چیزی نیست جز سود جویی کارخانجات ارد و عدم مدیریت بر تولید و مدیریت نالا یق و نداشتن سواد مدیریت در حوزه نان که س بوس ارد گرفته و خوشحال و به مدیریت خودشا ن می بالند که سبوس خوراک گاوو گوسفند می شود و نان خشک هم خوراک دام و طیورمیگردد

  • محمدی ارسالی در

    هوشمند سازی نان باعث شده نانوایان بدون کارگر نانوایان را اداره کنند حقوق کارگر بصرفه نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها