|
کدخبر: 40872

واتیکان؛ کوچک‌ترین کشور جهان + تصاویر

واتیکان دولت ‌شهری مستقل است که در درون شهر رم در کشور ایتالیا جای دارد. واتیکان محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک است.

گسترش‌نیوز : واتیکان با مساحتی در حدود ۰٫۴۴ کیلومتر مربع، کوچک‌ترین کشور دنیا و با جمعیتی در حدود ۸۰۰ نفر، کم‌جمعیت‌ترین کشور مستقل دنیا محسوب می‌شود. که در سال ۱۹۲۹ با توافق مقامات سریر مقدس و بنیتو موسولینی نخست‌وزیر ایتالیا بنیان نهاده شد، اما قدمت سریر مقدس به اوایل پیدایش مسیحیت می‌رسد.

watikan2.jpg

watikan1.jpg

watikan5.jpg

سریر مقدس عالی‌ترین اسقف‌نشین کلیسای کاتولیک و حکومت مرکزی کلیساهای کاتولیک به‌شمار می‌رود و در جامعه بین‌المللی یک واحد مستقل واجد حاکمیت به‌شمار می‌رود که موضوع حقوق بین‌الملل است و در بسیاری از کشورها سفارتخانه و در بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی عضویت دارد. این کشور در شمال غربی شهر رم بر روی تپه‌ای به اسم واتیکان قرار دارد.

watikan10.jpg

watikan9.jpg

watikan8.jpg

اگر به میدان ناونا در شهر رم بروید می‌توانید با ۲۰ دقیقه پیاده روی خودتان را به واتیکان برسانید. در این شهر باید شلوار بلند و پیراهن آستین بلند داشته باشید تا به شما اجازه ورود داده شود. واتیکان آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. در تابستان‌ها گرم و خشک و در زمستان‌ها بارانی است. آب و هوای اینجا دقیقا مثل رم معتدل و ملایم است و بهترین زمان برای سفر آن شهریور و مهر است چون هوا خنک و به ندرت گاهی هم باران می‌بارد. اطلاعات کلی واتیکان این است که فرودگاه ندارد و برای رفتن به آن باید اول به رم و سپس از آنجا با مترو، اتوبوس یا پیاده خود را به واتیکان برسانید. پول رایج آن یورو است و زبان رسمی‌اش ایتالیایی می‌باشد.

watikan7.jpg

watikan6.jpg

watikan3.jpg

کشور واتیکاواتیکان پر از آثار تاریخی ارزشمند است به طوری که تنها کشور دنیاست که کاملا در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. برای بازدید از میدان سنت پیترو و کلیسای سنت پیترو هیچ هزینه‌ای لازم نیست پرداخت کنید. بازدید از موزه واتیکان و کلیسای سیستین ۱۵ یورو ورودی دارد. تعدادی از جاذبه‌های واتیکان را در زیر معرفی می‌کنیم:

کلیسای سن پیترو ( Basilica di san pietro )

یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای دنیاست که ساختمان هوایی آن به شکل کلید طراحی شده و کلید نماد بهشت است. این کلیسا، کلیسای جامع نیست چون پاپ در آن زندگی نمی‌کند.

watikan.jpg

watikan4.jpg

میدان سن پیترو ( Piazza san pietro )

این میدان در روبه‌روی کلیسای سن پیترو قرار دارد. این میدان بیضی شکل با طراحی باشکوهش از مهم‌ترین جاذبه‌های واتیکان به شمار می‌رود در دو طرفش دو فواره بزرگ، زیبایی آن را دوچندان کرده است. این میدان با ستون هایی در دو طرف، ظاهر نیمدایره گرفته، ستون هایی که بر روی آنها مجسمه‌های زیبایی قرار دارد.

منبع: login brands

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها