|
کدخبر: 49916

گزارش افتتاح کارخانه اکتوور ۲ با حضور وزیر بهداشت

مجموعه اکتوور، بی‌نظیرترین واحد تولیدی دارو در منطقه

وزیر بهداشت گفت: مجموعه اکتوور از واحدهای بزرگ صنعت داروسازی کشور است، چراکه بنده در صنایع دارویی کار کرده‌ام و بنیان‌گذار بسیاری از کارخانه‌های داروسازی کشور بوده‌ام و این مجموعه از بی‌نظیر‌ترین واحدهای تولیدی دارو در منطقه است.

گسترش‌نیوز: سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور واقع در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز اظهار کرد: افتتاح این مجموعه از یکسو گامی در راستای همراهی با بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان دارو در سطح جهان و از طرف دیگر، گامی در جهت ورود به بازارهای جهانی و صادرات است.

vazirbehdasht1.jpg

نمکی تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که مجموعه‌هایی در تولید دارو داشته باشیم که بتوانند علاوه بر تأمین نیاز داخل، محصولات خود را با GMP و استانداردهای بالا به کشورهای دیگر صادر کنند.

وزیر بهداشت از اکتوور به‌عنوان یکی از بهترین برندهای دارویی در سطح منطقه یادکرد و افزود: این مجموعه باهمت و عشق و علاقه ایجادشده و امیدواریم که از این حرکت‌های بزرگ ملی حمایت بیشتری کنیم، البته استان البرز یکی از استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و صنایع بزرگ زیادی در این استان مستقر است.

نمکی در خصوص ارزش ریالی راه‌اندازی کارخانه داروسازی اکتوور ٢ عنوان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی صنایع داخلی، فقط ارزش ریالی آن نیست، بلکه عشق و علاقه است، چراکه توانسته در شرایط سخت تحریم و شرایطی که در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه دارو، اشکالاتی دارد، امید ایجاد کند و این موضوع با هیچ پولی قابل مقایسه نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال ٩٨ به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می‌کند و در روند صدور مجوزها، قیمت‌گذاری صحیح و منطقی، تولید دارو و کاهش واردات، حمایت‌های خوبی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: راهکارهایی را دنبال می‌کنیم که وام‌های کم بهره به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند و پیشنهاداتی را در دولت مطرح می‌کنیم تا این حمایت‌ها توسط بانک مرکزی انجام شود.

گفتنی است کارخانه اکتوور ۲ که در شهرک صنعتی بهارستان-استان البرز به بهره‌برداری رسیده دارای بیش از ۱۰ هزار مترمربع زیربنا، ۴۲۰۰ متر مربع کلین‌روم( اتاق تمیز) و شامل سه خط گرانولاسیون، شش خط تولید قرض و کپسول و پنج خط بسته‌بندی پر سرعت است.

این کارخانه که به رغم موانع و محدودیت‌های تحریم با مشارکت کمپانی MERCK آلمان احداث شده از ظرفیت تولید سالانه شش میلیارد عدد قرض و کپسول برخوردار است و می‌تواند نیاز ایران و منطقه به داروهای کمپانی MERCK را تامین کند.

ویژگی منحصربه‌فرد کارخانه اکتوور۲ سیستم کاملا بسته و کنترل شده انتقال مواد و تولید آن است که تمامی پارامترهای محیطی از قبیل اختلاف فشار، دما و.... در آن با پیشرفته‌ترین تجهیزات و سیستم‌های روز دنیا کنترل می‌شود.

این کارخانه به همچنین جدیدترین و پرسرعت‌ترین دستگاه‌های پرس قرص و بسته‌بندی مجهز است.

تولید آزمایشی کارخانه اکتوور ۲ از اواخر سال گذشته آغاز شده و محصولات آن به زودی راهی بازار می‌شوند.

گروه دارویی اکتوور درحال‌حاضر تامین بیش از ۱۹۰ قلم دارو در ۱۴ حوزه درمانی بیماران قلب و عروق، سرطانی، پیوند، ام‌اس، اعصاب، داخلی، زنان و بیماری‌های خاص فعالیت داشته و از ظرفیت تولید بیش از هفت میلیارد عدد قرص و کپسول و حدود ۱۰۰ میلیون آمپول، سرنگ از پیش پرشده، ویال تزریقی و لیوفیلیزه برخوردار است و طی سه سال اخیر با حمایت‌های دولت تدبیر و امید موفق به احداث، تجهیز و بهره‌بردای بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای تولیدی جدید شده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها