|
کدخبر: 321192

یارانه/ طرح ملی یسنا/ وزارت بهداشت

حساب یارانه سرپرستان شارژ شد + جزئیات

مبلغ مرحله سوم طرح ملی یسنا به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

اقتصاد حساب یارانه سرپرستان شارژ شد + جزئیات

در تاریخ پنجم دی‌ماه سال‌جاری، شارژ اول طرح ملی یسنا برای بالغ بر ۲۲ هزار مادری که دارای فرزند زیر دو سال بودند و در ۸ استان کم‌برخوردار زندگی می‌کردند، انجام شد. همچنین، شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز به ترتیب در روزهای پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه برای حدود ۲۳ هزار مادر مشمول انجام شد.

سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان (شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) است.

این طرح در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود. همچنین ارائه بسته‌های بهداشتی و پوشاک نیز از طریق بنیاد پانزده خرداد انجام خواهد شد.

این طرح در راستای اجرای ماده (۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر ۵ سال است، که با اولویت مادران دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان کم برخوردار و نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.

گفتنی است هشت استان؛ ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی شامل این طرح ملی هستند.

منبع: جام جم آنلاین
  • ایرانی ارسالی در

    😂😂😂

  • ناشناس ارسالی در

    در پرداخت یارانه
    تعداد فرزندان ب یکاررا مسئوولین توجه ندارند
    شاکی هستیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها