|
کدخبر: 48957

دبیر انجمن قطعه‌سازان در گردهمایی قطعه‌‌سازان کشور مطرح کرد:

چهار درخواست قطعه‌سازان در سال ۹۸ / نرخ مواد اولیه ۲.۵ برابر شد

گردهمایی بزرگ قطعه‌سازان کشور در هتل المپیک تهران با حصور مدیران ارشد خودروسازی، قطعه‌سازی و وزارت صمت در حال برگزاری است.

گسترش‌نیوز : مازیار بیگلو ابتدا در خصوص فعالیت‌های سال قبل گفت: انجمن قطعه سازان تا پایان سال قبل، ۷۶ جلسه در خصوص قطعه‌سازی برگزار کرد. لازم به ذکر است که ظرف ۸ ماه نرخ مواد ۲.۵ برابر شد.

وی در ادامه به میزان زیان‌ها چنین اشاره کرد: در سال گذشته زیان هایی متحمل صنعت قطعه‌سازی شد چرا که موافق افزایش نرخ نبود. زمانی که تحریم شروع شد قطعه‌سازی ۵۵۰ هزار شغل ایجاد کرده بود به همین دلیل ما نخستین مقصد تحریم‌ها بودیم. بر همین اساس مواد اولیه را به گمرک آوردیم و این مواد را پیش خرید کردیم. متوجه شدیم تحریم داخلی بدتر از تحریم خارجی است.

بیگلو اتفاقات خوب سال گذشته را چنین بیان کرد: یکی از خبرهای خوب سال گذشته حضور دکتر رحمانی در وزارت صمت به عنوان وزیر بود. وزیر محترم صمت در جلسات مختلف تلاش می‌کردند تا حق قطعه ساز و خودروسازان را بگیرند. لازم به ذکر است که در نهایت شورای رقابت از گردانه خارج شد و سازمان حمایت از مصرف‌کننده وارد شد.

بیگلو در ادامه به دستاوردهای مهم سال قبل اشاره کرد: دستاورد بزرگ سال قبل مصوبه ۱۱ هزار میلیارد تومانی است. ۴ هزار میلیارد تومان به ما تسهیلات داده شد که قرار است با سود پس دهیم و این رقم با حمایت خودروسازان داده شده است. این نکته را نیز باید گفت که کمترین بی‌عدالتی در پرداخت این رقم تسهیلات صورت گرفته است.

وی در ادامه در خصوص سال رونق تولید گفت: ما ظرف ۴ هفته در سال گذشته تیراژ را به شدت افزایش دادیم بنابراین به پیشواز رونق تولید رفتیم. در سال ۹۸ چهار درخواست داریم که ابتدا ۷هزار میلیارد تومان باقی مانده پرداخت شود. قرار بود این تسهیلات را به یورو پرداخت کنند که تاکنون اتفاقی نیفتاده است.اگر امکان یورویی نیست آن را ریالی دهید. مورد دوم بحث اصلاح قیمت‌ها است. نرخ هایی که مبنای نرخ شده وجود ندارد. علاوه بر ابن، قیمت‌ها با نرخ جهانی مقایسه شود. استدعا دارم قیمت‌ها واقعی بررسی شود. بحث کانال ارزی مطمئن نیز مورد سوم هست. یک سال از واردات بدون انتقال ارز گذشته است. در این مدت نرخ کنتزل نشد. اگر این کانال‌ها تامین نشود مواد اولیه تامین نخواهد شد. مورد آخر نیز بحث بیمه، مالیات و مطالبات دولتی است. تمام صنعت قطعه‌سازی زیان کرده و سود نکردیم و مالیات نمی‌توانیم بدهیم. استدعا داریم وزارت صمت و مجلس دو سال ما را از مالیات معاف کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها