|
کدخبر: 47880

مقایسه و راهنمای خرید خودرو

پژو ۲۰۷ یا رنو ساندرو؟ / انتخاب سخت بین هاچ‌بک‌های اتوماتیک

اگر قصد خرید خودرویی هاچ‌بک در حدود نرخ ۱۲۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان داشته باشید درحال‌حاضر دو گزینه صفر به غیر از موارد دست دوم در پیش رو خواهید داشت. پژو۲۰۷i و رنوساندرو جزء محصولاتی است که می‌توان به صورت صفر خریداری کرد.

گسترش‌نیوز: هر دو خودرو در نسخه‌های اتوماتیک و دنده‌ای عرضه می‌شود و می‌توان نسخه اتوماتیک را بهترین گزینه برای شهرهای پرجمعیت دانست. در این مطلب قصد داریم نگاهی اجمالی به رقابت میان این دو هاچبک پرهیاهو و پرطرفدار بیاندازیم.

sandero207.jpg

پژو۲۰۷ i اتوماتیک

پژو ۲۰۷ که برگرفته از پژو ۲۰۶ پلاس است از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۰ توسط ایران‌خودرو عرضه شد و از سال ۱۳۹۶ نیز نسخه فیس‌لیفت آن توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود. نسخه فیس‌لیفت این خودرو به واسطه تغییرات مختلفی که در ظاهرش ایجاد شده است و با توجه به آپشن‌های فراوان مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است و به خصوص می‌توان گفت تقاضا برای این خودرو در نسخه اتوماتیک بسیار بالا است و مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. در بخش فنی این خودرو همانند ۲۰۶‌های در حال عرضه از پیشرانه TU۵ ۱۰۵ اسب بخاری بهره می‌برد و می‌توان این خودرو را ایده‌آل برای شهرهای پرجمعیت اما برای خانواده‌های کم جعیت دانست چرا که این خودرو از لحاظ مصرف سوخت (۷.۲ لیتر در صد کیلومتر) و شتاب‌گیری گزینه مناسب و ایده‌آلی با توجه قیمت است اما از لحاظ فضای بار(۳۲۰ لیتر در ساندرو و ۲۴۵ لیتر در ۲۰۷) و فضای سرنشینان به خصوص در ردیف عقب نسبت به رقیب خود از فضای کمتری برخوردار است. مهم‌ترین مزیت پژو ۲۰۷ را می‌توان در برخوردار بودن از آپشن‌های جدید به خصوص مانیتور لمسی، چراغ-های روشنایی روز(DAYLIGHT) و کروزکنترل دانست که از طرفداران زیادی برخوردار است.

ساندرو اتوماتیک

ساندرو، خودرویی است که پس از فروش موفق تندر۹۰، در بازار ایران حضور پیدا کرده است و با توجه به تشنه بودن بازار برای خودرویی هاچ‌بک و با کیفیت تصور استقبال بی‌نظیر از این خودرو نیز دور از انتظار نبود. هر چند که ساندرو از چهره‌ای ساده‌تر و بی‌آلایش‌تر نسبت به رقیب خود برخوردار ‌است اما با توجه به تجربه خوب خریداران تندر۹۰ و کم خرج بودن و بی‌دردسر بودن آن و همچنین با توجه به مشترک بودن مشخصات فنی ساندرو و تندر۹۰ بسیاری از علاقه-مندان به خودروهای هاچ‌بک به سمت خرید این خودو رفتند. هر چند که هر دو خودرو ساندرو و ۲۰۷ از جعبه دنده اتوماتیک AL۴ بهره می‌برند اما با توجه به متفاوت بودن نسخه‌های آنها و برخورداری ساندرو از نسخه جدید‌تر(DP۲) به گفته مالکان، ساندرو از عملکرد بهتری برخوردار است اما در برخی موارد تقه زدن جعبه‌دنده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک گزارش شده است. به طور کلی می‌توان گفت پژو ۲۰۷ اتوماتیک بیشتر مناسب افرادی است که آپشن‌پسند هستند و ساندرو مناسب افرادی است که به کیفیت قطعات و اجزا داخلی اهمیت بیشتری نسبت به آپشن می‌دهند. ذکر این نکته نیز خالی از اهمیت نیست که ساندرو از شتاب‌گیری بهتری نسبت به پژو ۲۰۷ برخوردار است اما در مقابل مصرف سوخت بیشتری نیز به صورت ترکیبی دارد و همانند ۲۰۷ از پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری بهره می‌برد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها