|
کدخبر: 44108

اتوشو آمریکای شمالی ۲۰۱۹

بهترین و بدترین‌ خودروهای نمایشگاه دیترویت را بشناسید

همانند سال‌های گذشته امسال نیز نمایشگاه خودرو دیترویت طبق روال در حال برگزاری است. در این نمایشگاه رونمایی‌های مختلفی از خودروسازان بزرگ انجام شد و همگان سعی در جلب نظر مخاطبان دارند. در این میان برخی از خودروها توانستند نظر علاقه‌مندان را جلب کنند اما در مقابل برخی دیگر نتوانستند به محبوبیت برسند.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه خودرو دیترویت امسال فعالیت خود را از تاریخ ۱۴ ژانویه مصادف با ۲۴ دی ماه آغاز کرده است و تا ۲۷ ژانویه مصادف با ۷ بهمن ماه ادامه دارد. این رویداد با رونمایی‌های جذاب و مهمی همراه بود و توانست علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود بکشاند. برندهای خودروساز بزرگ سعی کردند با نمایش توانمندی‌های خود برای امسال و سال آینده فروش محصولات خود را تضمین کنند. هر نویسنده و خبرنگار حوزه خودرو می‌تواند نظر خود را در مورد محبوبیت یا عدم جذاب بودن یک خودرو بیان کند اما به طور کلی خودروهایی در این نمایشگاه رونمایی شد که برخی از آن‌ها به شدت سر و صدا به پا کرد و توانست نظر مخاطبان را جلب کند و در مقابل برخی دیگر نتوانستند موفقیت کسب کنند. در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی تعدادی از خودروهای ذکر شده بپردازیم.

برترین‌ها:

لکسوس LC Convertible

معمولا در نمایشگاه‌های خودرویی تعدادی خودرو مفهومی نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این خودروها برای ابراز توانمندی خودروسازان در ساخت خودروهای خاص و ارائه تکنولوژی‌های جدید است. یکی از خودروهای مفهومی نمایشگاه دیترویت توسط لکسوس به نمایش درآمد که در حقیقت نسخه کانورتیبل نمونه استاندارد LC است و انتظار می‌رود به تولید انبوه نیز برسد. این خودرو احتمالا با پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر یا ۳.۵ لیتری هایبرید ۶ سیلندر در آینده عرضه شود. در مورد نسخه کانورتیبل شاهد تغییرات بسیار گسترده نیستیم بلکه در بخش عقب و شیشه جلو کمی تغییر ایجاد شده است اما در بخش داخلی و کابین تغییرات بیشتری صورت گرفته است. سقف خودروهای کانورتیبل می‌تواند محکم یا نرم باشد که سقف این خودرو، محکم یا اصطلاحا Hard Top است. در نهایت می‌توان گفت این خودرو همانند نسخه استاندارد از جذابیت بالایی برای مخاطبان برخوردار است و یکی از محصولات پرطرفدار در نمایشگاه خودرو دیترویت به شمار می‌رود.

LEXUSLCCCONVERTIBLE-1.jpg

سوبارو STI S209

سوبارو از جمله برندهای مطرح ژاپنی است که توانایی بالایی در ساخت خودرو در سگمنت‌های مختلف دارد. با نگاهی به خودروهای با کیفیت هر سال متوجه خواهید شد که این برند بی‌ حاشیه معمولا در بین خودروهای با کیفیت به خصوص در رده‌های بالا قرار دارد. اگر بخواهیم یکی دیگر از محصولات جذاب نمایشگاه خودرو دیترویت را نام ببریم می‌توان به مدل STI S209 سوبارو اشاره کرد. حروف STI مربوط به بخش فنی بین‌المللی این برند می‌شود و دستپخت جدید این بخش نیز همین خودرو است. محصول مورد نظر به پیشرانه ۲.۵ لیتری باکسر ۴ سیلندر با حداکثر توان ۳۴۱ اسب‌بخار مجهز شده است. برند سوبارو در ساخت محصولات اسپرت تبحر بالایی دارد و این خودرو نیز توانسته علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت سوبارو را راضی نگه دارد.

SUBARUSTIS209.jpg

تویوتا سوپرا

طرفداران تویوتا مدت زمان زیادی را در انتظار معرفی و رونمایی نسل جدید سوپرا صبر کردند. بالاخره این خودرو در نمایشگاه دیترویت پس از ۱۷ گذشت ۱۷ سال از تولید نسل قبلی خود رونمایی شد. نظرات مختلفی در مورد نسل جدید سوپرا وجود دارد به صورتی که برخی از افراد به شدت نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند و برخی دیگر می‌گویند این خودر جذابیت و ابهت نسل قبل را ندارد. سوپرا جدید در بخش فنی بر روی پلتفرم ب‌ام‌و Z4 سوار شده است ضمن این که پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر آن نیز ساخت ب‌ام‌و است. این پیشرانه می‌تواند ۳۴۰ اسب‌بخار توان تولید کند و در مدت زمان ۴.۱۲ ثانیه سرعت خودرو را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به جرات می‌توان گفت یکی از پر سر و صداترین رونمایی‌های نمایشگاه خودرو دیترویت امسال مربوط به نسل جدید سوپرا بود، خودرویی که طراحی خاص و منحصر به فردی دارد.

SUPRA1-1.jpg

فورد شلبی GT500

با توجه به این که نمایشگاه مورد نظر در آمریکا برگزار شده است،‌ انتظار می‌رود خودروسازان آمریکایی نیز حضور پررنگی داشته باشند. برند فورد با خودرو عضلانی خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و از مدل ۲۰۲۰ شلبی رونمایی کرد. این خودرو به طرز جالبی از سقف آویزان شده بود به صورتی که تمام ابعاد خودرو و حتی زیر آن قابل مشاهده بود. در زمینه خودروهای عضلانی رقابت سنگینی بین فورد، داج و شورولت وجود دارد که فورد برای پیشی گرفتن از دو برند دیگر باید پیشرانه‌ای با حداکثر توان بیش از ۷۹۷ اسب‌بخار بر روی مدل جدید شلبی قرار داده باشد. خودرو مورد نظر با استقبال زیاد مخاطبان در نمایشگاه مواجه شد و یک دستگاه از آن نیز با قیمت ۱.۱ میلیون دلار در مزایده به فروش رسید.

SHELBY500-1.jpg

داج رم

برند داج نیز با پیکاپ قدرتمند خود در نمایشگاه خودرو دیترویت حضور پیدا کرد. به صورت کلی خودروسازان آمریکایی تبحر بالایی در ساخت پیکاپ‌ها دارند و برند داج نیز از این قاعده مسثنی نیست. پیکاپ رم ۱۵۰۰ را می‌توان یکی از پر ابهت‌ترین پیکاپ‌ها دانست که در نمایشگاه خودرو دیترویت به شدت خودنمایی می‌کرد. این خودرو تغییراتی نسبت به قبل داشته و در بخش فنی به پیشرانه ۸ سیلندر با حداکثر توان ۳۹۵ اسب‌بخار مجهز شده است. از جمله پیکاپ‌های معروف دیگر سیلورادو است که توسط برند شورولت به تولید می‌رسد و می‌توان رم را یکی از مهم‌ترین رقبای آن دانست. امکانات مناسبی روی رم قرار گرفته که می‌تواند برای خریداران جذاب باشد و از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین برای بخش بار اشاره کرد.

DODGERAM1500.jpg

بدترین‌ها

کادیلاک XT6

کادیلاک نیز همانند سایر خودروسازان آمریکایی سعی کرد در نمایشگاه خودرو دیترویت با رونمایی جدید خود نظر مخاطبان را جذب کند. XT6 محصول جدید این برند است که در نمایشگاه از آن رونمایی شد اما با استقبال مخاطبان موجه نشد. این خودرو به پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر با حداکثر توان ۳۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۳ نیوتن.متر مجهز شده است. کراس‌اوور مورد نظر در حقیقت برای پر کردن قضای خالی سبد محصولات کادیلاک بین دو مدل XT5 و اسکلید قرار می‌گیرد. بسیاری از علاقه‌مندان در خودروهای کادیلاک به دنبال محصولات پر ابهت هستند اما چنین موردی را در مدل XT6‌ مشاهده نکردند.

CADILLACXT6-1.jpg

فولکس‌واگن پاسات

اگر بخواهیم نگاهی به محصولات فولکس‌واگن بیندازیم به طور کلی شاهد خودروهایی هستیم که نسبتا طراحی ساده و بی آلایشی دارند. بسیاری از افراد سادگی و در عین حال شیک بودن خودروهای این برند را می‌پسندند اما همین عامل باعث شده محصولات این برند در نمایشگاه دیترویت با استقبال گسترده‌ای مواجه نشود. سدان پاسات از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند است و فولکس‌واگن امسال از مدل ۲۰۲۰ آن رونمایی کرد. فولکس‌واگن با کمی تغییرات سعی کرده است ظاهری اسپرت‌تر به پاسات بدهد اما همچنان شاهد طراحی ساده در این خودرو هستیم. پیشرانه‌ای که برای پاسات در نظر گرفته شده از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر با حداکثر توان ۱۷۴ اسب بخار است.

PASSAT-1-1.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها