|
کدخبر: 43192

رونمایی از باگی تفریحاتی ایرانی در اتوشو ۲۰۱۹ + تصاویر

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران امسال در حالی برگزار می‌شود که مخاطبان شاهد رونمایی‌ خاصی نیستند. در روز نخست برگزاری از یک خودرو باگی تفریحاتی رونمایی صورت گرفت که نظر بازدیدکنندگان را جلب کرد.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه خودرو تهران امسال با حضور بسیار کمرنگ برندهای خارجی و حضور تنها چند شرکت چینی و خودروسازان داخلی در حال برگزاری است. با توجه به این که تمرکز بر روی تولیدات داخلی است شاهد حضور خودروهای خودروسازان داخلی هستیم و رونمایی منحصر به فردی را در نمایشگاه شاهد نیستیم. با این وجود در روز نخست فعالیت نمایشگاه خودرو تهران رونمایی از یک باگی تفریحاتی صورت گرفت که با غرش پیشرانه آن افراد زیادی به سمت غرفه شرکت سازنده رفتند. در خصوص مشخصات فنی و نحوه ساخت این باگی گفت‌و‌گویی توسط خبرنگار گسترش‌نیوز با محسن خرسندی،‌ مسئول طراحی بدنه خودرو مورد نظر صورت گرفت که در ادامه این گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

ARASH2.jpg

خرسندی در خصوص تیم طراحی باگی اظهار کرد: تیم طراحی ۲ نفر و تیم اجرا ۸ نفر بودند. این پروژه از سال گذشته آغاز شد و حدود یک سال طراحی خودرو مورد نظر به طول انجامید. با همکاری آرش درویش کار طراحی را انجام دادیم و علاوه بر این کارهای مهندسی و طراحی شاسی را نیز ایشان انجام دادند.

وی در رابطه با قیمت این باگی و کاربری‌های آن گفت: این خودرو یک باگی تفریحی است که قابلیت پلاک شدن ندارد و معمولا برای سواحل، صحراها و جاهای خاص استفاده می‌شود و به همین دلیل نیز مشتریان خاصی نیز پیدا می‌کند. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست و به زودی اعلام می‌شود. برای ساخت نمونه اولیه نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه انجام شده است.

خرسندی در مورد مشخصات فنی باگی گفت: تمامی قطعاتی که در این خودرو استفاده شده ساخت داخل است. مواردی از جمله سیستم تعلیق توسط تیم این شرکت ساخته شده همچنین لازم به ذکر است که پیشرانه خودرو مذکور مربوط به خودرو رنو L90 است و توانایی تولید حداکثر توان ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن.متر را دارد. وزن خودرو حدودا ۸۰۰ کیلوگرم است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این باگی هنوز به صورت کامل تستنشده اما طبق برآوردها حدود ۷ ثانیه خواهد بود.

خرسندی در پایان به نحوه سفارش اشاره کرد: طبق سفارش مشتری این امکان وجود دارد که جنس بدنه و شاسی تغییر پیدا کند ضمن این که می‌توان وزن این باگی را از رقمی که اعلام کرده‌ایم پایین‌تر بیاوریم. تولید این باگی تنها به صورت سفارشی انجام می‌شود و شرکت ظرف مدت یک ماه آن را تحویل مشتری می‌دهد. این باگی به صورت دو منظوره است و طبق سفارش مشتری از آن می‌توان در جاهای مختلف استفاده کرد. اگر مشتری برای استفاده در مقاصد آفرود بخواهد، رینگ و لاستیک مخصوص آفرود بر روی آن قرار می‌گیرد ضمن این که سایر تجهیزات آفرود نظیر پروژکتور‌های قوی و سیستم کمپرسوس تنظیم باد تایر نیز در این باگی وجود دارد. یکی دیگر از موارد استفاده برای مقاصد مسابقه‌ای است که در این حالت نیز رینگ و لاستیک مخصوص بر روی این باگی نصب می‌شود.

ARASH7
ARASH6
ARASH5
ARASH4
ARASH1
ARASH3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها