|
کدخبر: 37307

گزارش گسترش نیوز از بدفروش‌ترین خودروهای ایران(۲)

محصولات گمنام پژو در کشور را بشناسید

از گذشته تا کنون خودروهای مختلفی از برند پژو وارد کشور شده است که از این میان می‌توان محبوب‌ترین آنها را پژو ۲۰۶ دانست. اما در این میان سه خودرو از این برند وجود دارد که به دلایل مختلف در فروش با شکست مواجه شدند.

گسترش نیوز: شرکت ایران‌خودرو وظیفه مونتاژ و واردات محصولات پژو در ایران را بر عهده داشته است که در فروش محصولاتی نظیر ۲۰۶ و ۲۰۷ موفق عمل کرده است و همچنان نیز این شرکت به عرضه این دو خودرو ادامه می‌دهد. از جمله محصولات جدید پژو نیز می‌توان به مدل ۲۰۰۸ اشاره کرد که به ندرت وارد بازار شد و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت اما به دلیل اعمال تحریم‌های مختلف مشکلاتی در زمینه تولید و عرضه آن ایجاد شد. محصولاتی نیز از پژو در ایران وجود دارند که به گونه‌ای گمنام محسوب می‌شوند و می‌توان لقب بدفروش‌ترین خودروهای این برند در ایران را به‌ آنها داد و در ادامه به توضیحاتی در مورد خودروهای ذکر شده می‌پردازیم.

پژو ۴۰۷ برخی از خودروهای پژو علی‌رغم نقاط قوت بیشتر نسبت به نقاط ضعفی که داشتند نتوانستند در ایران به فروش موفقی دست یابند. پژو ۴۰۷ یکی از این محصولات است که تولید آن از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ نیز ادامه یافت و پس از آن، مدل ۵۰۸ جایگزین این خودرو شد. نکته جالب اینجاست که مدل ۵۰۸ نیز همانند ۴۰۷ یکی از سدان‌های ناموفق بازار ایران است. شرکت ایران‌خودرو، ثبت نام پژو ۴۰۷ را از سال ۸۷ آغاز کرد، خودرویی که با توجه به ظاهر متفاوت و پیشرانه قدرتمند انتظار می‌رفت به فروش موفقی در ایران دست یابد. قیمت‌گذاری نامناسب در مقایسه با رقبا یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست این خودرو در کشور بود ضمن این که چهره متفاوت ۴۰۷ نیز در این شکست بی‌تاثیر نبود. بر اساس آمار‌های منتشر شده ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو توسط ایران‌خودرو به کشور وارد شد و مابقی که نزدیک به ۲۰۰ دستگاه است توسط افراد مختلف وارد کشور شدند. پژو ۴۰۷ در بخش فنی از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با حداکثر توان ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن.متر بهره می‌برد بنابراین همچنان می‌توان این خودرو را از گزینه‌های پر قدرت در بازار خودروها کارکرده دانست. ۴۰۷ از جعبه دنده ۵ سرعت دستی و ۴ سرعت اتوماتیک بهره می‌برد که به ترتیب در زمان‌های ۹.۱ و ۱۰.۵ ثانیه می‌توانند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابند. در کل می‌توان این خودرو را از لحاظ طراحی داخل، خارجی و مشخصات فنی قابل قبول دانست اما از لحاظ پیدا کردن قطعات یدکی ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد.

پژو ۳۰۱ مدل ۳۰۱ پژو در تعداد بسیار محدودی به کشور راه یافت و دلایل مختلفی باعث عدم استقبال از این خودرو شد. با توجه به اعمال تحریم‌ها به کشور ایران، نرخ محصولات پژو در کشور با رشد چشمگیری مواجه شد ضمن این که پژو ۳۰۱ در مدل ۲۰۱۶ به کشور وارد شده بود در حالی که نسل جدید آن در خارج از کشور در حال عرضه بود. تمامی این موارد در کنار چهره نسبتا ساده این خودرو باعث شکست خودرن این خودرو در ایران شد. پژو ۳۰۱ در بخش فنی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۱۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. این خودرو به جعبه دنده ۶ سرعت اتوماتیک مجهز شده است که توان پیشرانه را به محور جلو منتقل می‌کند. با توجه به آمار و ارقام گفته شده نمی‌توان ۳۰۱ را خودرویی پر قدرت دانست و تنها نکته مثب آن مصرف سوخت ترکیبی نسبتا کم (۶.۶ لیتر در هر صد کیومتر) است. در نهایت می‌توان گفت علی رغم‌ این که محصولات پژو از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند اما به دلایل مختلف ذکر شده، این خودرو نتوانستند در بازار ایران طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

peugeot301.jpg

پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ یکی از جدیدترین محصولات این برند فرانسوی در ایران محسوب می‌شود که فروش آن نیز همانند دو مدل ذکر شده دیگر با شکت رو به رو شد. این خودرو به طور ناخواسته در رقابت با رنو تلیسمان قرار گرفت، با توجه به امکانات و مقایسه کاربراین میان این دو خودرو عموم خریداران به سمت تلیسمان رفتند. شاید بتوان چهره جذاب‌تر و امکانات بیشتر تلیسمان را از جمله دلایل موفقیت آن در بازار ایران دانست. پژو ۵۰۸ در بخش فنی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با حداکثر توان و ۱۶۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتنومتر بهره می‌برد. در این بخش نیز رنو تلیسمان عملکرد بهتری دارد و حداکثر توان ۱۹۰ اسب بخار را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. ۵۰۸ در مدت زمان ۸.۹ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که این فرآیند از طریق جعبه دنده ۶ سرعت اتوماتیک انجام می‌شود.

peugeot508.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها