|
کدخبر: 33552

عضو هیأت مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با گسترش:

انگشت اتهام گرانی خودرو به سمت مردم

هر زمان که جو سیاسی و به تبع جو روانی کشور آرام گردد؛ مردم می‌توانند اقدام به خرید خودرو کنند.

نعمت‌الله کاشانی نسب درباره علل جو روانی حاکم بر بازار خودرو در گفت‌وگو با گسترش گفت: بازار خودرو هیچ زمان در این حد نابسامان و آشفته نبوده است. درحال‌حاضر بازار، بازار سیاسی شده؛ هروقت جو سیاسی مملکت آروم شود؛ جو روانی نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار براین نابسامانی؛ پول‌های سرگردان در دسترس مردم بوده است. مردم در این شرایط آشفته بازار تمامی پول‌های خود را به یکباره از بانک بیرون آوردند و وارد بازار خودرو و سکه کردند؛ که این اقدام افزایش نرخ خودرو را دو چندان کرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: وقتی مردم نظاره‌گر کمرنگ شدن لحظه به لحظه اعتبار پول هایشان هستند؛ مجبورند پولشان را با هر چه شده معاوضه کنند. از این رو مردم پول‌های خود را به سمت سکه و خودرو بردند زیرا این دو قابلیت تبدیل شدن به پول را در کمترین زمان دارد.

کاشانی نصب تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل گرانی خودرو در روزهای اخیر؛ دپو کردن خودروهای نمایشگاه داران و فروشندگان در پارکینگ‌ها و انبارها بود؛ که این امر به کمبود تصنعی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دامن زد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، خودروسازان خارجی نظیر پژو، رنو و... در این میان اعلام کردند که ما نمی‌توانیم در ایران بمانیم که همه این‌ها دست به‌دست هم داد و به جو ایجاد شده دامن زد.

اظهار کرد: گرانی‌های اخیر ایجاد شده تنها بر مصرف‌کنندگان واقعی و کسانی که توان مالی ندارند؛ فشار می‌آورد.

وی تأکید کرد: حال دولت از دیروز خودروسازان را ملزم کرده تا خودورهایشان را از دپو در بیاورند و تصمیم به فروش بگیرند از این رو سایت‌ها و نمایندگی‌ها از دیروز صبح اقدام به فروش اینترنتی و حضوری کردند؛ که این خود در کاهش نرخ می‌تواند تأثیرگذار باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خاطر نشان کرد: ‌اگر تضمین‌های لازم برای توافق با اتحادیه اروپا اخذ شود؛ احتمال بازگشت آرامش به بازارها از جمله خودرو زیاد است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها