|
کدخبر: 38049

روزنامه صمت مروارید بخش معدن

اکبریان معتقد است مروارید اصلی روزنامه صمت، بخش معدن آن است.

مهرداد اکبریان، رییس انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن ايران: روزنامه صمت با مدیر مسئولی، آقای ناصر بزرگمهر ۵ سال است که فعالیت حرفه‌ای خود را در دنیای خبر آغاز کرده است و جا دارد که من از همین تریبون از تلاش‌های مدیر مسئول و افرادی که در این روزنامه، فعالیت و تلاش می‌کنند، تشکر کنم. در این مدتی که این روزنامه فعالیت خود را آغاز کرده، بسیاری از خلأ‌ها را در زمینه صنعت و معدن پر کرده است.

akbarian.jpg

باید توجه شود که در کشور روزنامه‌های متعددی به مباحث اقتصادی، می‌پردازند اما آنچه صمت را از دیگر رسانه‌های تخصصی جدا می‌کند این است که این رسانه در تولید محتوا بسیار قوی عمل می‌کند و چندان نگاه به تولید دیگر رسانه‌ها ندارد. صمت، رسالت تولید محتوا را به‌ خوبی انجام داده و در این زمینه به خوبی رسالت خود را انجام داده است.

یکی از دغدغه‌ّهای نمایندگان بخش خصوصی، این است که نظرات و مشکلات آنها به گوش مسئولان برسد. از آنجایی که خاستگاه اولیه روزنامه صمت، به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازمی‌گشت فعالان معدنی این اطمینان را داشتند که مسئولان وزارتخانه این روزنامه را مطالعه خواهند کرد به همین دلیل از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کردیم و مقالات و یادداشت‌ّهای خود را به برای انتشار به این روزنامه می‌دادیم. و شاید بتوان گفت که از دید فعالان معدنی در بخش خصوصی این بزرگترین مزید روزنامه است.

به نظر من مروارید اصلی روزنامه صمت، بخش معدن است. همانگونه که می‌دانیم در بخش معدن روزنامه‌ای که به‌صورت تخصصی به این موضوع بپردازد بسیار محدود است. اما تنوع مطالب در بخش معدن بسیار جالب است و این یک حسن قابل توجه در نشریات معدن، است. صمت با جدیت به انتشار دغدغه‌ّهای معدنکاران پرداخته است از این‌رو امیدوارم که سالهای سال این رسانه خبری با اقتدار به فعالیت خود ادامه بدهد.

در پایان مایل هستم که یک پیشنهاد به مدیر مسئول و خبرنگاران این روزنامه وزین بدهم. گاهی احساس می‌شود که این روزنامه انعکاس‌دهنده جنبه انتقادی از سیاست‌های دولت، و مسئولان نیست اما اگر در این زمینه فعال‌تر عمل کند و انتقادها را از زبان بخش خصوصی با صراحت بیشتری طرح کند بدون تردید می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در حوزه معدن و صنایع معدنی داشته باشد.

منبع: روزنامه روزگار معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها